Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mij zijn ze de laatste tijd ook niet veel dikker geworden. Maar vandaag een nieuw wapen in de strijd gegooid. Ik heb m'n mooiste prei in de wasmand gezet waar tot voor kort de tuinbonen in stonden met nog wat kompost en een beetje ecostyle korrelmest. Dus wie weet komt er een inhaalslag

15na9eq.jpg

De stand nu: Bijna 3 cm dik en een omtrek van precies 9 cm

j7yrls.jpg

Binnenkort gaat er ook nog één in de wasmand waar nu nog snijbonen in staan, ben benieuwd of daar nog verschil in gaat zitten

Geplaatst:

Die van mij zijn moeilijk aan het doen, mijn 3 grootste zijn aan het verpieteren geen idee waarom

een paar zijn er spoorloos verdwenen (als iemand ze heeft meegenomen hoop ik maar dat hij of zij er gelukkig mee is)

en nu is dan een van de achterblijvers die ik zomaar in de tuin had gezet omdat de ander veel groter waren de grootste

Geplaatst:

Vandaag 2 tuinen bezocht van mededingers in deze prei wedstrijd. Geen directe concurrenten Stonden er gezond bij trouwens hoor !

Geplaatst:

ëen van mijn preien staan er niet florisant bij..die in de tuin heb ik nog niet gevonden onder het onkruid. Dan staat er nog een bij de buurtuin..van de week eens kijken..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Van drie ben ik nu naar 1 plantje afgedaald... de anderen zijn opgegeten blijkbaar... geheel verdwenen... Denk dat het enige overgebleven preitje het ook niet meer lang gaat volhouden...

Ben bijna uit de "race"....

Geplaatst:

ook mijn tweede keer zaaien is nooit opgekomen. Al die tijd vergeten te melden maar ik kon dus helaas niet mee doen. Stomme zaadjes. toch benieuwd naar die reuze prei dus volgend jaar maar aanschaffen en nog is proberen

Geplaatst:

Oma's liefde voor de prei, zorgt voor een grotere prei als bij mij thuis.

10580019_754212317968892_7948469525287851862_n.jpg

Foto's van mijn preitjes volgen nog. Eentje wordt momenteel helaas verzwolgen door een courgette die groter werd dan ik hoopte. Ik denk niet dat ik ze dit jaar wil oogsten.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Doen veel ui-achtigen Bio-fee, nee is wel normaal.

Ik zit nu op een kleine 22 cm.

2014-08-06-1460161407337585.59

Geplaatst:

Hhahaha. Aalterse Willy. Kun je dat vertalen ( in ieder geval voor mij ) ? Is dat iets negatiefs ?

Als het slaat op de wijze hoe het meetlint ligt. Dat lijkt een achtbaan ja, maar dat is een lint van 10 meter. De omtrek is echt maar 1 omslag rond de voet hoor. 22 cm.

Maar still going strong ( die 26 van Jet ga ik nooit meer inhalen in ieder geval )

Geplaatst:

Ja, moet je dan het witte deel meten? ff Kijken op de 1e pagina...

oké oké ik lees: De deelnemer die de prei heeft met de grootste omtrek op het dikste witte gedeelte aan de kant van de wortels is winnaar.

Ik zal nog even terug moeten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...