Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja daar stonden we vanmiddag over te twijfelen, maar voor we een beslissing hadden genomen begon het te regenen..en moesten we naar binnen voor een drankje

Het is zeker zo dat hij ook een stuk gemakkelijker op te meten valt als de andere eruit is.

Heeft iemand deze prei gegeten eigenlijk

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Even een update van de feiten en voor de 2e keer een foto. In de tweede post sta ik trouwens nog te boek als iemand die geen foto gepost heeft.

j7rk29.jpg

Dit is mijn dikste exemplaar en meet ongeveer 15 cm in omtrek. Er zijn ook nog 2 broertjes die bijna even dik zijn. In totaal zijn ze nog steeds met z'n negenen. Heeft momenteel een wat vrijgemaakte omgeving en krijgt soms nog wat natuurmest.

Natuurlijk nog heel klein in verhouding met de monsterpreien van de concurrentie. Maar er zijn nog precies 2 maanden voor een inhaalspurt.

Gezien het aantal foto's wat gepost is hoop ik toch op een klassering bij de eerste 20

Geplaatst:

Ik meld me helaas af van de wedstrijd. Geen van de zaadjes is opgekomen. Veel succes aan alleen die nog in de running zijn. Ben hier een heel tijdje niet geweest.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
Bij de eerste 20?

Zijn er nog zoveel mensen in de race dan..?

Ik tel in de tweede (niet bijgewerkte) post 34 mensen die een foto hebben ingezonden. Dat zullen er vast meer worden die nog meedoen. Stiekem hoop ik op een nog hogere klassering. Prei groeit in de maanden september en oktober misschien wel het hardst. En de plek en bemesting worden nog steeds beter.

Geplaatst:

Hier nog eens een foto van de tegenvallende prei, de laatste weken valt ze toch erg tegen.

IMG788657341409475427.JPG

IMG788719741409475446.JPG

IMG788888351409475464.JPG

Zoals ge kunt zien is er geen verdikking sedert een paar weken, die verdomde mol heeft ook veel schade gedaan aan de preiwortels.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Resteren er toch een 20 - tal mede-runners, waar we nog een foto van tegoed hebben

Hier vanmiddag op de tuin duidelijk te zien dat de prei het wel zo'n beetje gehad heeft. Meerdere bladeren zijn verdroogd / ineen gestort / geel / aan het rotten. Er zit nog wat groei in de bovenste bladeren, maar de flinkert heeft het nu wel zo'n beetje gehad

2014-09-12-1633211410555083.28

Geplaatst:

Mijn laatste miezertje leeft nog maar groeit niet echt... Maar meldt me nog niet af want stél je voor dat er met alle mega-kanshebbers iets ergs gebeurt...

Geplaatst:

Eindelijk de beloofde foto's, ze zien er niet goed uit hoor.

IMG790795331410593841.JPG

IMG790866061410593861.JPG

IMG790988551410593874.JPG

IMG791053271410593889.JPG

Zelfde ziekte als bij Bit zo te zien en heel vel segrijnslakken vind ik er op.

Geplaatst: (aangepast)

En opnieuw heb ik vanmorgen van 0800 tot 1100 uur alle 1197 berichten gelezen en nu heb ik de lijst op # 2 van dit topic (zoek het op en bekijk het!) bijgewerkt, om te bepalen wie er:

- één of meer berichten zonder foto hebben geplaatst, achter de naam een *

- idem met foto('s), een # achter de naam

- idem, maar aangegeven hebben uit de wedstrijd te zijn, achter de naam een * 0, óf een # 0

Zo kunnen we zien hoeveel deelnemers er foto's geplaatst hebben, uit de race of niet.

Oproep aan deelnemers met alleen een * achter de naam. Het zou fijn zijn als je eens een bericht mét foto plaatst! Of laat weten dat je uit de wedstrijd bent.

Verder wordt het best spannend allemaal. Hoe zou het echter met Jorieke haar preien zijn? En zou Thea haar laptop wel weer vóór eind oktober foto's kunnen verwerken? En wat is het rustig rondom kenbeimer en greetje...

Succes alle reustelers nog! Nog 1½ maand vóór de einddatum. Die is voor alle duidelijkheid 31 oktober!

aangepast door Gast
Geplaatst:
Balen zeg Willy! Wat is dat voor ziekte dan?

Weet het niet Piroska maar ik denk bij Bit woelmuizen en bij mij mollen.

Als de wortels kapot gaan dan ook de plant zelf hé.

Zou dat niet kunnen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...