Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb mijn familie enthousiast vertelt over deze wedstrijd en ze vonden het ook leuk. Er is nu iets besproken, maar voor ik dat daadwerkelijk ga doen, wil ik ff vragen hoe de commissie hier over denkt.

Mijn oma denkt dat ik niet genoeg ruimte in mijn tuin heb en zou 1 of 2 zaailingetjes in haar tuintje willen. Ik heb haar gezegd dat ik niets zou beloven en dit ff met de commissie moest overleggen, dus bij deze. Ik kom 2x per week bij mijn oma, dus ik zou ze wel kunnen opnemen in het foto overzicht.

Ik denk echter dat het haar vooral gaat om de interesse voor de reuzenprei, maargoed hahaha. Wat vinden jullie ervan... Een of twee zaailingen naar mijn oma, of toch liever niet? (Uiteraard mits er een zeer goede opkomst van zaden is )

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Tuurlijk, Ken, doen! Minstens twee zaden naar je oma! Je envelop is al onderweg, anders had ik er wat extra zaden bijgendaan voor je oma.

Geplaatst:

Ze zit nooit achter de computer, hooguit voor bankzaken en amper voor de mail. Ik krijg haar niet op een forum. Maar zou haar wel mee kunnen laten doen via mijn naam, als jullie dat goed vinden. Zal ik haar zaailingen ook in het fotoalbum opnemen. Kom er immers 2x per week.

Stom genoeg zal zij mij verslaan, dat weet ik nu al. Haar grond is veel beter dan de mijne. Al haar planten doen het beter. XD

Geplaatst:

Kijk Huub, even goed de vorige berichten lezen. Zou jij dus zo-uit-het-niets een mogenlijke winnares gratis zaden hebben gegeven.

©Dat had een rel geworden hoor geloof mij maar (vast even © op de MTFrel zetten heb ik naast het EcoStyl contract hier ook vast wat voorsprong*)

*(sorry Greetje, ik heb net een nieuwe trucje van je geleerd)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ken kweekt zijn preizaden gewoon in de tuin van zijn grootmoeder. Moet hij weten.

Ik zet een paar van mijn preien in buurvrouw haar tuin. Blijven mijn preien, mijn wedstrijdpreien. Buurvrouw mag ze opeten. Of ik.

Ken heeft zich opgegeven, het zijn zijn winnaars, waar ze ook groeien. Of zijn oma ze in de pot stopt, mag ze helemaal zelf weten. En als ze mee wil doen, mag ze zich opgeven in het forum.

Geplaatst:

..... en kan Ken zijn oma zelfs opgeven op het forum, en daar op haar computer onder haar naam posten.

( ik post hier onder een stuk of 4 namen )

Geplaatst:
..... en kan Ken zijn oma zelfs opgeven op het forum, en daar op haar computer onder haar naam posten.

( ik post hier onder een stuk of 4 namen )

Denk niet dat ze dat op prijs stelt. En sowieso als "haar" preien zouden winnen dan had ze alsnog de prijs aan mij overhandigd haha. Maar zowel zij als ik zijn geen ervaren telers. Ik doe gewoon voor de lol mee, vind het leuk om deel uit te maken van deze wedstrijd. Ik deel heel vaak zaden met haar.

Als er veel bezwaar op is, doe ik het niet. Als er geen bezwaar is, dan geef ik haar 1 of 2 zaailingen (afhankelijk van de opkomst) en zal ook de zaailingen in haar tuin bij houden d.m.v. foto's.

Geplaatst: (aangepast)

@Ken, Het is plagen en dat mag. Pesten niet. En net als Huub aangeeft bij oma is oke. Al doe je het op Mars(denk dat je dan wel heel goed bent als het daar lukt maar, ik dwaal af) En of je nu 100% voor bio of voor 100% kunstmest gaat of eerst buiten en dan binnen ? Het is aan jou en om toch nog even ergens de draak mee te steken al doe je je prei in een pot in een draagzak en loop je er 8 tot 10 maanden mee rond. Da's jou keuze en techniek .

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Kijk daarom nu als KIEM groente (proef je de prei niet NIET DOOR VERTELLEN(gaan ze straks allemaal als kiem-groente op brood of in de wok)en anders blijft er geen strijd meer over. En het recept van Oma zal wel met een prei van een omtrek van boven de meter zijn en ik ga voor de uber-uber-mini-mini-prei(noem ik bonzai-Mammoth pot) kan ik dat recept dus niet maken .

Geplaatst:

Hier ook! Jouw papier is mooi glad gebleven tijdens vervoer.

1471894_620172554706203_84085000_n.jpg

De verrassing!

1450718_620172558039536_759836629_n.jpg

Poging tot close-up.

1472930_620172541372871_22798584_n.jpg

Ook deze 3 foto's zijn toegevoegd aan het Facebook album: https://www.facebook.com/ken.beimer/media_set?set=a.618700581520067.1073741834.100001403913645&type=3

Nog bewaar advies, of voldoet kamertemperatuur prima? Ik heb de zaden weer terug in de envelop gedaan.

Geplaatst:

Ha, de TNT is vlot! Het a4tje heb ik eigenhandig verkreukt, dat beschermt beter! Dat ben ik bij latere zending pas zo gaan doen hoor, al doende leert men.

Bewaren volgens mij gewoon op kamertemperatuur, misschien kunnen anderen daar meer over zeggen.

Geplaatst: (aangepast)

In Nederland woonachtige deelnemers gelieve geen geld over te maken!

Gewoon een aan jezelf gerichte envelop, gefrankeerd, in een envelop doen en deze opsturen naar het adres dat je in het PB vindt nadat je je opgegeven hebt.

Opgeven kan in dit draadje door op 'Antwoord' te klikken, in je eigen bewoording iets opschrijven als 'ik doe mee' en dan ontvang je een PB met wat je moet doen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Huub, bedankt en zoals je kan zien op de foto ze(de zaden) zijn nog heel. Dat papier en folie werkt dus wel

MammothPotFun77081385135068.jpg

Geplaatst:

Ik heb de zaden vandaag ook binnen gekregen Huub. Je had ze goed doordacht verpakt want geen sorteringsmachine had nog kans de zaden te beschadigen .

Natuurlijk heb ik onmiddellijk gecontroleerd of je niet vergeten was de toekomstig kampioen mee te zenden en die zat er gelukkig bij ! Bij gebrek aan een lauwerkransje moet hij het nu even met een simpel cirkeltje doen. Zo ziet een kampioenszaadje er dus uit mensen en hiermee is een wedstrijd winnen nog maar kinderspel. Na ontkiemen af en toe een beetje mest geven, niet te vaak vergeten water te geven , en voor de rest regelt hij het zelf wel.

mammoth78501385138331.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

@Frans, ik denk echt dat je mis zit. Jou zaden hebben geen spikkels en streepjes die van mij wel Die van jou zijn bijna zwart en krijg ik het vermoeden dat die jij hebt gekregen niet goed meer zijn.

Geplaatst:

Jammer dat je mijn misleiding doorziet Stan. De streepjes en spikkels had ik speciaal voor deze foto met 'preizwart' weggewerkt.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...