Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"


HuubvG

Aanbevolen berichten

Ben even niet op het forum geweest...

Mijn zaadjes zijn ook binnen, bedankt Huub!!

Ze hangen in de gang aan het rekje te wachten op de lente, bij de andere zaadjes. Niet te warm niet te koud, dat is voor zaad het lijfsbehoud

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo ooo en nu ben ik zeker te laat en kan ik niet meer mee doen. Of is er nog een kans. Ik hoor het graag.

 

Neem gerust de tijd! Lees het eerste bericht #1 even door, je hebt PB en je komt op de deelnemerslijst in #2 te staan.Vanaf nu doe je dus mee!?

 

De rest van de deelnemers van de lijst die nog geen envelop opgestuurd heeft, het kan gerust nog. Is er iets niet duidelijk, stuur dan even een PB.

 

Er is nog zaad zat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ? Vandaar. Hier 21 stuks, waaronder een paar méga grote !!

 

( Tja... ik geloof dat Erny heeft geholpen met gripzakjes-vullen toch ? .... tja ..... vrouwen ...... ken beter kippe houwe...... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gehad...maar weiger ze (na) te tellen..... Gegeven paard en zo

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jokat schreef:

Heeft iemand deze Mammoth ooit al eens gezaaid ?

Eerst voorzaaien en uitplanten zoals normale prei, of direct ter plaatse ? (zijn maar 20 zaden)

 

Gewone prei geef je een voorsprong, door ze voor te zaaien met wat warmte. Verspenen en nog eens verspenen en dan pas ter plekke. Voor zomerprei kun je daarmee al eind december/begin januari beginnen. Herfst- en winterprei maart - april.

 

Wat ik bij de Mammoth niet kan inschatten is de schietgevoeligheid. Als er bij het opkweken mindere omstandigheden zijn...te sterke wisseling van temperatuur en vochtigheid - dan wordt de kans groter dat ze in bloei gaan. Ik schat de Mammoth's in als te vergelijken met herfstprei in teelt. Maar geteeld heb ik ze nog nooit.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jokat, lees eens het eerste bericht van dit topic eens door. Je hebt ook PB. Daar staan alle antwoorden, ook van wat je me per PB hebt gevraagd. Vraag gerust als je nog meer vragen hebt.

 

@ , 20 en 21 zaden? Erny toch! Voorstel: neem er 15 (dikste) van voor de wedstrijd en hou de rest apart voor jezelf?

 

Als het met 15 zaden niet lukt, zal het met 20 of meer ook wel niet lukken. Vergeet niet dat het grote planten kunnen worden!

 

Je kunt ze bijvoorbeeld in porties verdelen. Een gedeelte zaai je vanaf januari tot eind maart binnen, de rest einde maart tot en met in april buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Huub, je zat er náást mee te tellen en had de eindcontrole he!

Waarom klagen als er p.o. een zaadje meer bij zit?

Enne Bit: Beetje vrouwonvriendelijke opmerkingen maken ipv blij zijn met je zaadjes... Zal maar niet met je delen waar ík denk dat zulks soort mannen moeten vertoeven... Zo maak je geen vrindjes he...

Bij deze stel ik voor dat de volgende keer Bit de ongeveer 1300 zaadjes gaat tellen...

Oh... en laten we dan voor sla oid kiezen... dát zijn pas leuke zaadjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...