Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"


HuubvG

Aanbevolen berichten

Het is duidelijk dat Stan zijn preien in olifantenmest gaat telen ..goed idee! Ik heb mijn zaadjes (nog) niet geteld, maar ben blij met elk zaadje dat ik heb gekregen. . Ik ga het in drie porties doen, een vroeg zaaien (op broeibak) een wat later, en een weet ik nog niet (controlegroep )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stan.......geweldige avatar....

al het boek gelezen van de mammoetjagers? echt een must in deze wedstrijd!

en dan..........

 

@huub..........de zaden zijn binnen gekomen op deze zonnige maandag!!!!!!!

krijg nooit post op maandag!

en..ik weet niet of ik het mag vermelden maar bedankt voor dat hele lieve briefje wat erbij zat!

 

lieve greet....[ ]

wat fijn dat je meedoet aan deze mammoth-pot wedstrijd

en heel erg bedankt dat ik jouw envelop mocht ontvangen

grt H

 

...................nou da's toch lief,he

briefje ga ik echt wel bewaren hoor

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

lieve greet....[ ]

wat fijn dat je meedoet aan deze mammoth-pot wedstrijd

en heel erg bedankt dat ik jouw envelop mocht ontvangen

grt H

 

...................nou da's toch lief,he

briefje ga ik echt wel bewaren hoor

Ik heb er toch wel moeite mee dat dergelijke intieme uitlatingen hier zomaar worden gequote . Dit is geen rose wolkjes forum maar een robuust moestuinforum hoor

 

Nog iets over de variatie in aantallen preizaden waar men het over heeft. Het is ongetwijfeld preiblindheid geweest . Een ongevaarlijke tijdelijke aandoening voor het eerst beschreven door de psycholoog John Pot die door zijn robuuste verschijning ook wel Mammoth Pot werd genoemd. Hij ontdekte verschijnselen van recalcitrant gedrag door het menselijk brein als het gedwongen werd tot veelvuldig herhalen van handelingen zoals het tellen van preizaden.

 

Zo ... en nu ga ik weer even door naar een ander forum waar ik niet zo serieus hoef te zijn.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, jullie zijn zo grappig!

 

Hier zijn de zaadjes ook binnen. Zo, zei mijn man aan de avondetentafel. Hier is een brief voor iemand met een schuilnaam. Blablablabla, 5 min later mocht ik de zaadjespost eindelijk in ontvangst nemen...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Vuur,

... je zult 15 zaden kunnen verwachten. Aan jou de eer om daaruit de allerdikste te telen.

 

Ben blij dat ik de envelop al op de post heb gedaan, want ik ben verkozen... aan míj de eer om de dikste prei te telen

 

Het spijt me reuze voor jullie allemaal > de prijs gaat naar het groentje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vuur ik denk dat HuubvG een grapje maakt. Normaal gaat het bij de teeltwedstrijd om de eer. Nu is er een echte prijs en gaan we dus voor

Preispakket

Attentie! Ditmaal zal er een prijs uitgereikt worden...

Ton Vreeken van Vreeken's Zaden stelt een pakketje met verschillende soorten zaden ter beschikking van de laatste nieuwe (of misschien juist: historische) groenten, die in de nazomer van 2014 beschikbaar zijn.

En als er wat te halen valt .........

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb maar even een wikkel gemaakt. Ja je moet wat als je straks (geen) kilo's prei hebt

Ik heb er geen © op gezet dus deze wikkel mag een ieder straks gerust gebruiken als je ook je soep gaat inblikken.

MPSoepwikkel91311386108320.jpg

Wel zelf nog even de tenminste houdbaarheid op zetten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wikkel Stan maar ik hoop hem in deze versie niet nodig te hebben. Is hij ook verkrijgbaar met opschrift 'Kampioensoep met 100% Mammoth prei' ? De bewakingscamera's rond mijn huis en de veiligheidssloten op de deuren zijn natuurlijk niet voor niks aangebracht want project Mammoth is gestart !! Ondanks de top secret status kan ik er toch enkele beelden van vrijgeven. Wel niet van de momenteel nog in een brandvrije kluis opgeborgen zaden van de enige echte Mammoth prei die nog tot half januari moeten blijven wachten , maar van een studie die aan de komende run om het kampioenschap vooraf gaat.

 

Met maar 16 zaden moet je wel zo efficient mogelijk met dat Mammoth zaad om gaan. Voorkiemen lijkt me daarom de beste methode , en daarna m.b.v. een pincet in een potje plaatsen voor verdere groei.Enkele dit jaar zelfgeteelde preizaden van het ras Laura hebben de eer mee te mogen doen om uit te zoeken hoe je zoiets het beste aanpakt.

 

Aanschouw het wonder van het ontkiemen van preizaad medestrijders. Van mijn Laura zaden toonden de eersten hun kiemverschijnselen al na drie dagen zodat ik in ieder geval al weet wat ik komend jaar van mijn eigen zaden kan verwachten.

d352191386115758.jpg

 

d5a73651386115761.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het even druk met school en stage gehad maar de zaadjes zijn al een tijdje binnen!

Huub en Erny, super bedankt voor jullie inzet

 

Heb net echt zitten lachen om jullie berichten allemaal

"Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen."

 

http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik zou ze niet allemaal nu zaaien. Denk ook dat het te vroeg is. Vanaf eind januari begin ik er pas een stuk of 2 binnen te zaaien. Dan eind februari 3 binnen, eind maart 5 buiten en eind april nog 5 buiten, dat is 15.

 

Maar een paar stuks erop wagen? Wie niet waagt, die niet wint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...