Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"


HuubvG

Aanbevolen berichten

Als ik het goed voorheb, staat in het wedstrijdreglement periode januari tot november. Sommigen starten nu reeds met zaaien.

Ik wil niet vervelend doen, hoor ... Misschien foto's toch maar in januari posten ?

Wat de wedstrijd betreft kan dit alleen maar aangemoedigd worden Jokat ! Prei die je nu zaait (dat is te vroeg) krijgt een trigger om al komend jaar tot zaadvorming over te gaan . Een plant die snel voor nakomelingen wil zorgen wordt nooit een kampioen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat Frans, wat moet je in vredesnaam met piep~mini preizaailingen met de kerst ?

Ik snap dat niet hoor.

Geeft niet: iedereen zn ding, maar ik zaai nog lang helemaal niks. In februari maar es gaan googlen hoe en wat. Sowieso rotdingen om koel en licht te laten opgroeien. Beetje broeden op een strategie hier, meer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, omdat ik ergens gelezen had dat de wedstrijd begonnen was heb ik mijn zaadjes ook maar in de potjes gezaaid, maar bon, haal mij dan maar van de wedstrijd af, ik doe dus niet meer mee van nu af aan.

Mogelijks laat ik jullie nog wel weten wat het resultaat was maar dan buiten competitie.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon laten groeien die boel Willy! Maakt toch niet uit.... blijven meedoen! Misschien heb jij straks wel de dikste prei...

We kunnen toch gewoon beslissen dat je al in december mag beginnen? Helemaal als het niet helemaal duidelijk was voor iedereen... Zelf had ik die aanvangsdatum ook niet meegekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat Frans, wat moet je in vredesnaam met piep~mini preizaailingen met de kerst ? Ik snap dat niet hoor.
Ze dienen alleen maar als test om te zien hoe je het best preizaden kunt voorkiemen Bit. Enig ander nut hebben ze niet

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent vrij om te zaaien wanneer je wilt. Als je al gezaaid hebt, go for it! Het is wel aan jezelf om te weten wanneer je het beste kunt zaaien, verspenen enzovoorts, om dat uit te zoeken. Willy laten we gewoon staan op de lijst oké, zie maar hoe ver je ermee komt. Dus Bubbels kan ze ook in april nog zaaien ergens in een hoekje achter de tomaten, gewoon nog maar even aanhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat Frans, wat moet je in vredesnaam met piep~mini preizaailingen met de kerst ? Ik snap dat niet hoor.
Ze dienen alleen maar als test om te zien hoe je het best preizaden kunt voorkiemen Bit. Enig ander nut hebben ze niet

 

Jawel, dat had ik gelezen hoor, dat je een kiemproef deed ( heel handig voor ons trouwens, dat we weten dat ze met een 3 dagen al kiemen ). Maar was meer naar anderen toe. Niet zo zeer Aalterse willy hoor !! ( doe gewoon mee man, harstikke leuk toch ? ) maar eigenlijk naar Thea. Die haar plantjes staan al boven denk ik ??

 

T H E A Aaaaaaaa !!. Maak es een foto !! Hoe ziet het er uit ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Loes, de wedstrijd is begonnen, maar je mag uiteraard helemaal zelf weten wanneer je gaat zaaien. In het reglement wordt alleen maar aangegeven dat het groeisoezoen van de prei van jan tot november is, maar je kunt ook ná de einddatum nog door telen met de winterpreien.

Dus je mag zaaien, maar het moet niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve mensen, ik ben blij met jullie reactie ;

alle zaden zijn verstuurd, zodat iedereen kan beginnen ; en er is nu meer duidelijkheid dat het er op een aantal weken niet echt toe doet. Dus wie al begonnen is : veel geluk ! Voor iedereen trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Willy, je mag gerust klagen hoor, als je wilt stuur ik je opnieuw 15 zaden, dan gooi je deze preitjes maar bij de compost.

Voor een pint moet je bij de Greet zijn!

 

@ Erny,

Dan moet je dat in het eerste bericht ook even aanpassen Huub, daar staat nu dus nog: januari - november...
gedaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw Henk! Maar het gaat bij onze wedstrijd om de omtrek hè. Hier zie je goed het dikste witte gedeelte boven de wortels waar de centimeterband omheen moet...

 

En waar ik héél benieuwd naar ben: wanneer, welk jaargetijde, maand, is deze genomen?

 

Overigens kan men zich nog gerust opgeven om mee te doen. Ook al is de wedstrijd voor sommigen al begonnen (die hebben nu al hun 15 zaden al gezaaid...), er is nog voldoende zaad en de tijd van zaaien duurt tot april, dus wat let je. Stuur een PB aan mij of plaats een bericht in dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...