Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Teeltwedstrijd reuzeprei "Mammoth Pot"


HuubvG

Aanbevolen berichten

Thanks Huub hier de zaden ook binnen! Van het weekend maar eens een plannetje bedenken. En kijken naar de teeltwijzen. ben helemaal enthousiast. Heb mijn omgeving al verteld over de wedstrijd. Heb meteen een bijnaam gekregen. Moesvrouwtje. Whahaha maar ze vinden het erg leuk dat ik mee doe en een kans waag. Zelfs man lief krijgt steeds meer intresse.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kenbeimer

De foto is niet met een gewoon fototoestel gemaakt Ken maar met een usb microscoopje. Er is veel bagger onder deze dingetjes maar toch zijn er al exemplaren te koop die goed voldoen voor een heel redelijke prijs.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frans, Nadat Greetje dat witte spul(achteraf schimmel) snot noemde ben ik je foto ook eens gaan uitvergroten. Dat was leuk. Ik zag gelijk dat jou winnaar wel eens een van de slechtste zaden zou kunnen zijn kijk maar op de foto. P.s. niet schrikken hoor!

Precies midden in de circel zit een wit stipje. Dat heb ik uitvergroot kijk maar, naar de pijl.

Naamloos39221385149441.jpg

Sorry, Frans, dat gaat net als bij Greetje en hier bij mij meedoen worden voor de uber-uber-mini-prei. Nogmaals sorry

Edit is natuurlijk geen circel maar cirkel

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zaadjes hebben nu nog in de envelop hun winterslaap... Toepasselijk in de slaapkamer in een kast. Nog even een vraagje tussendoor voor Huub, plakte mijn envelop niet goed? Zag dat je hem dicht geplakband had.

 

Wanneer beginnen jullie eigenlijk met zaaien? Ik zit aan januari te denken. Ik zit zelf te denken ná de winterhike van scouting, die is geloof ik 25 en 26 januari, dus 27 januari zaaien.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Thea, wauw, je bent de vroegste!

 

@ Kenmeimer,

... ... Nog even een vraagje tussendoor voor Huub, plakte mijn envelop niet goed? Zag dat je hem dicht geplakband had.
Als er plakband op zit dan is dat omdat ik het niet vertrouw. Ik geloof inderdaad dat jouw envelop weer losliet.

 

Wanneer beginnen jullie eigenlijk met zaaien? Ik zit aan januari te denken. Ik zit zelf te denken ná de winterhike van scouting, die is geloof ik 25 en 26 januari, dus 27 januari zaaien.
Ik wilde er een paar voorzaaien als iedereen de zaden had, iets met gelijke kansen, maar daar kom ik van terug. Morgen gaat er weer een partij op de bus en verder kan iedereen die snel wil, de zaden deze week nog hebben. Ik denk dat ik er komende week dus een paar zaai, dan in januari een paar, dan in maart nog wat. Geen idee wanneer ze gaan doorschieten, het lijkt me een soort die niet snel doorschiet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een prei tot snot over gaat heeft dat altijd een oorzaak Ken. Zoiets kan gebeuren na het bevriezen en weer ontdooien van prei als deze niet vorstbestendig genoeg is. Dit komt vaak voor bij zomer- en herfstprei. Een andere oorzaak is een aantasting van de prei door beestjes zoals preivlieg , preimot en preimineervlieg. Zorg je dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren dan zul je niet of nauwelijks te maken krijgen met 'versnotte' prei.

dit dus..........

dan zou ik dus met gaas/vitrage moeten werken?

en omdat prei niet bestoven hoeft te worden door bijen e.d. kan dat dus ook?

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou....wat de ken laat zien hoop niet dat ik er zo uit zie......

huub is al grondig bezig zie ik, afdekmiddel heel goed tegen de preimineervlieg zoals ik elders las!!!

toppie hoor

maar ik heb het plan ook al wat getekend......

is een 1ste opzet nog hoor

Scan59781385580578.jpg

dat met die koffieprut.....

zag een reklame op tv met caffeine houdende shampoo voor mannen, was goed voor de haarwortels..

als simpel mensdenkertje denk ik dan wat goed voor mij/ons is, is vast ook goed voor het gewas

dub nog ff over die protein en silicea voor ©stengelvastheiddikte

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...