Heleen1963 Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Het is weer zo'n beetje de tijd van afwerken, en opruimen etc,in de tuin, en mijn vraag is : Wat doen jullie aan onderhoud aan jullie tuingereedschap? en wat gebruiken jullie daarvoor ?? Alvast bedankt voor je reactie Heleen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ik zet het in de schuur. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 zonder schoonmaken/ontsmetten en invetten ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ik ook. In ieder geval voor scheppen, vorken e.d. Ik schuif de klei eraf met mijn voet. Midden in de winter gaan al mijn snoeischaren en handschoenen naar binnen. De handschoenen was ik, kijk ik na en gooi de slechtste weg. De snoeischaren maak ik schoon, olie ik en soms een reparatie van een nw mes of veer... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnoud Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ik hang mijn gereedschap al jaren op,onder een afdak.Ik vet het niet in,maar zorg wel dat het schoon is van zand en dergelijken.De oppervlakkige roest die er in het voorjaar nog op zit,is er na 1 keer gebruiken wel vanaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 ik maak het schoon en haal het door de emmer met slaoliezand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Na gebruik altijd ff schoonmaken dan op hangen in de schuur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Bij ons worden gereedschappen het hele jaar door gebruikt vanwege het dagelijks uitmesten van de paardenstallen. Als daar een keer een hark ofzo bij gebruikt wordt dan haal ik er daarna even de tuinslang over, maar dat was het. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ik ben echt slecht in het goed onderhouden van mijn ( toch wel dure ) tuingereedschap. Invetten doe ik nooit. Heb al heel lang het voornemen om eindelijk eens zo'n spuitflesje olie voor in ieder geval mijn snoeischaren te kopen. Het komt er niet van. Echt slecht is mijn gereedscahp echter niet, door veelvuldig gebruik. Van een winterbeurt of iets dergelijks ( laat staan: opbergen voor de winter ) kan bij mij geen sprake zijn. Ik werk de winter door. Als we straks toch een paar weken stil komen te liggen vanwege aanhoudende vorst, zou ik eens aan het gereedschap kunnen gaan denken wel. Goed voornemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Ik had dat precies als jij Bit MIjn gereedschap ziet er niet uit, vandaar.Alvas een goed voornemen om dit jaar goed af te sluiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DocK Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 In november (als het grootste werk achter de rug is) maak ik spade, hark en ander gebruikt materiaal schoon met een stalen borstel en warm water. Dan laat ik ze drogen en vervolgens een beetje WD40 (kruipolie) op een vodje en daar smeer ik de metalen delen mee in (niet overdreven, gewoon dat ze een beetje blinken). En zo hang ik ze op in het tuinhuis. Works like a charm... Quote "Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 De spade na elk gebruik met een borstel even schoon maken en in de winter wat vet vanwegen gebrek aan ruimte gaan de houten stelen van o.a. de spade niet meer in een ton water(wel jammer dat is wel behoud van je gereedschap). Snoei scharen e.d. haal ik veels-te-weinig uit elkaar en slijp deze met een ronde vijl(hoef ik deze niet uit elkaar te halen(nu gebruik ik deze ook niet meer dagelijks en hoeft dat dus ook niet). Al het andere tuin gereedschap komt eens in de 2 a 3 jaar uit de kast en doe ik eigenlijk ook niet heel veel aan. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts