Geplaatst: 19 december 201311 j Hallo allemaal. Ik ben Tom, 31 jaar en ben sinds enkele jaren bezig met een moestuintje. Matteo is de naam van mijn zoontje, waar ik heel veel tijd insteek. Hij helpt me ook graag mee in de tuin, vooral het bladeren ruimen vindt hij superleuk Mijn hobby, naast het tuinieren uiteraard, is fotografie. We wonen momenteel in een huurhuis, dus de mogelijkheden zijn jammer genoeg iet of wat beperkt (qua tuinhuisje, serre, plaats van moestuin). Aanvankelijk stond er een mini-moestuintje van 2x2m. Dit heb ik elk jaar verder uitgebreid, en het is de bedoeling om dit in de toekomst nog te doen. Zeker als ik de foto's op dit forum bekijk ben ik enorm jaloers op de grote moestuinen Ik hou ook enorm van mijn compostbak. Ik probeer deze wekelijks om te zetten, alleen al er mee bezig zijn geeft me een zekere voldoening. En voor een tuinier is eigen compost toch iets waar hij enorm trots op is (enfin, ik toch ). Ik zal aanvankelijk vooral veel lezen op dit zeer interessante forum. Ik heb zelf namelijk nog héél veel te leren.
Geplaatst: 19 december 201311 j Een warm welkom ! en we zijn benieuwd naar de foto's natuurlijk ( jawel ik heb je link zien staan ) Als je het leuk vindt, kun je hier je eigen 'blog' starten, je hele moestuin project vast te leggen. Zie daarvoor ieders "seizoen-update" ( link onder onze avatars )
Geplaatst: 19 december 201311 j Welkom hier, ik ben ook pas nieuw op dit forum. Ik woon helaas ook op een flat maar heb wel een wat groter tuintje van 2x2 meter, ik heb namelijk een volkstuin een paar minuten rijden bij me vandaan.
Geplaatst: 19 december 201311 j Hallo Tom, welkom! Je hebt een mooie kijk! Veel plezier in je tuin met de kleine man, en heel veelleesplezier op het forum! Marijke. Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
Geplaatst: 19 december 201311 j Welkom Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 19 december 201311 j Welkom! Als je het leuk blijft vinden komt er vanzelf een grotere tuin! Let maar op!
Geplaatst: 20 december 201311 j Auteur Bedankt voor de verwelkomingen Ik heb deze morgen enkele foto's getrokken van m'n moestuintje. Ik zal er geen schoonheidswedstrijden mee winnen (mede dankzij die lelijke muur van de bakkerij naast ons), maar dat is ook niet mijn ambitie. Als de groenten (en het fruit in de achtergrond) maar lekker smaken Momenteel heb ik over de grond een laag compost gelegd, maar daar bovenop een laag bladeren. Die zullen het bodemleven stimuleren zodat we er in het najaar tegenaan kunnen. Hier heb ik nog een kleine ruimte waar ik eventueel wat pompoenen ga zetten. Misschien hang ik er nog een plastiek over voor een eigen kleine serre, dat moet ik nog eens goed bekijken. Ik heb ook een aparte ruimte voor het snoeihout. Hier laat ik wat egeltjes en vogeltjes in overwinteren. Een klein ideetje dat ik was tegengekomen om enerzijds de plastiekafvalberg te verminderen, en anderzijds een creatieve manier te vinden om enkele kruiden te zaaien.
Geplaatst: 22 december 201311 j Welkom Tom. Je kervel ziet er lekker uit. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 23 december 201311 j ziet er mooi uit allemaal zeg, krijg je wel genoeg zon naast die mooie muur?
Geplaatst: 23 december 201311 j Welkom!En leuk zo die flessen zijn net egeltjes Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 23 december 201311 j Ziet er goed uit en ge hebt wel goede gedachten ook vind ik. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 23 december 201311 j Auteur ziet er mooi uit allemaal zeg, krijg je wel genoeg zon naast die mooie muur?Gelukkig is het moestuintje zo gepositioneerd dat ik wel voldoende zonlicht krijg En misschien vangt die muur wel voldoende warmte op om daarna af te geven.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.