Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Hapjes voor Oud & Nieuw?

Featured Replies

Geplaatst:

Voor oud en nieuw wil ik flink wat lekkere hapjes maken, het liefst alleen maar hapjes die van te voren klaar te maken zijn en toch een beetje bijzonder zijn. Hebben jullie nog aanraders? Lekkere gevulde tomaatjes, eieren of juist lekkere wrap-hapjes die anders zijn dan de standaard wrap rolletjes met zalm? Het liefst zet ik dingen op tafel neer die niet zo standaard zijn

Geplaatst:

blokjes rucolacake met mosterd en pijnboompitten, of blokjes feta-olijvencake met witte wijn? Vooral die laatste doen het hier altijd ontzettend goed!

Geplaatst:

Zelf ben ik niet zo van de kleine hapjes. Hieronder een paar sites met recepten die je m.i. als maaltijd en als hapje kunt maken.

Vegetarisch: mezzemenu, indiaas-feestmenu.

Ook uit India.

Bijzondere groenten.

En toe pompoentaart.

Heerlijk! Maar ik voeg veel minder honing toe. In het deeg ca. de helft, in de vulling (bijna) niets (afhankelijk hoe zoet de pompoen is).

Eet smakelijk, RvO

Geplaatst:

knakworstjes in bladerdeeg. komkommerschijfje met een stukje brie.

komkommerstukjes uithollen en vullen met tonijnsalade of andere salade naar keuze

Geplaatst:

appelbeignet (appelflap)

ook lekker met ananas of banaan

Geplaatst:

Rode bietendip met turks, pita of ander brood. http://www.smulweb.nl/recepten/1411685/Rode-bieten-dip-met-hazelnoten

je kunt er ook auberginedip http://www.nigella.com/recipes/view/eggplantaubergine-dip-4114 e n bijvoorbeeld guacamole bijzetten..een mooie kleurencombinatie van 3 dips en heerlijk eten bij een drankje.

Guaomole maak ik altijd heel simpel..alleen avocado, enkele druppels citroensap, zout, peper, een zeer fijn gesneden sjalotje en idem tomaat.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Kijk, dat zijn allemaal leuke tips! Bedankt!

En is guacamole maken zo simpel? Denk dat ik het vanaf nu dan bijna nooit meer kant en klaar zal kopen Vers gemaakt zal ook n stuk gezonder zijn denk ik.

Geplaatst:

Heb je chuny gemaakt.Uit laten lekken en met een blikje gecondenseerde volle melk met suiker mixen.

Op toost/paprikaatjes/tomaatjes of op brood in stukjes snijden,lekker.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mijke waar kan ik de recepten van die cakes terug vinden? Klinkt erg spannend!

Wij maken veelal zelf brood met smeersels; zelfgemaakte houmous, pittige wortelpuree en paprika notendip.

Geplaatst:

Die staan in het boek Home Made Zomer van Yvette van Boven. Ik heb nu ff geen tijd maar ik zal ze na kerst wel naar je opsturen!

Geplaatst:

Dank je!

Geplaatst:

voor (eventuel kleine) cake met olijven en spek droge witte wijn

4 eieren

250 g bloem

100 g geraspte kaas

1 handvol spek

80 g ontpitte olijven

20 cl olijfolie

20 cl droge witte wijn

1 pakje gist

kruiden

peper

Voorbereiding

voor Mini cakes met olijven en spek droge witte wijn

1

Verwarm de oven gas stand 6 (180 ° C).

2

In een kom, meng de ingrediënten.

3

Giet het mengsel in een ingevette taartvorm en bak gedurende 40 minuten.

4

Geniet van warm of koud met een salade op smaak met olijfolie en op smaak met een droge witte wijn.

Dit heb ik even voor je van de Franse kooksite..hier maken je heel veel soorten "zoute" cakes zoals ze ze noemen (cake salé)..met spek, met olijven, met crab of tonijn, vego met olijven of paprika`s..

Ik zou de spekjes even licht bakken..

Zie:

http://www.cuisineaz.com/recettes/mini-cakes-aux-olives-et-lardons-au-vin-blanc-sec-13629.aspx

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nog een foto van mijn recept deze op plakje aardappel.

P1060123a22021388069926.jpg

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

lekker!

we maken hier van te voren en warmen eventueel op:

kleine bladerdeegjes met oude geitenkaas

zalmslaatje (zalm kort garen met kleine stukjes appel 2 mm en sausje van mayo yoghurt ketchup drupje oystersaus)

kleine filodeegjes met ricotta spinazievulling

kleine filobakjes blind gebakken met ragoutje van vleesjewattoevalligoveris

tricolore aardappelslaatje: dunne schijfjes aardappel met mayo-yoghurtsausje, idem bietjes, idem komkommer

Geplaatst:
  • Auteur

Ik vrees dat ik te veel wil..

M'n lijstje bevat ondertussen;

Guacamoledip, Kruidendip, Aubergine dip en Aioli met diverse stengels groente zoals komkommer, wortel en paprika. Ook stengels gesneden van stokbrood ofzo, die daarna weer even de oven ingaan om ze krokanter te krijgen. Wellicht ook nog wat tortilla chips. Even kijken of ik die koop of maak van wraps.. Voordeel van maken; Je kan ze wat groter maken.

Carpaciowrap rolletjes met pijnboompitten, rucola en parmenzaansekaas

Zalmwrap rolletjes met dille, druppeltje citroensap en kappertjes

Zalm-spinazie rolletjes waarbij de wrap vervangen wordt door een plak uit de oven wat bestaat uit spinazie, ei en kaas.

Gevulde eieren, diverse soorten; Garnalen, Rauwe ham, Gerookte zalm, Gerookte forel, Parmezaansekaas met tomaat.

Gevulde tomaatjes met garnalen, gevulde komkommer met een tonijnsalade en gevulde komkommer met een pittige tonijnsalade.

Asperges opgerold in ham. Stukje ei met zout en peper opgerold in rookvlees. Salami opgerold als een toetertje, gevuld met kruidenkaas. Hapje van vier soorten omeletten op elkaar: Zwarte olijven tapenade, Zongedroogde tomaten tapenade, Geraspte kaas en Spinazie. Op elkaar gedrukt tot één compact hapje, bestreken met creme freche en daarna wat verse bieslook er op.

En misschien ook nog gewoon dingen zoals plakjes leverworst, blokjes kaas (eventueel in 'n blaadje sla), etc.

Opzich allemaal relatief makkelijke hapjes. Alleen moet nog maar even kijken hoe het met alle ingrediënten zit.. Geen zin om straks nog een koelkast vol restjes over te houden als er van veel ingrediënten maar een klein beetje nodig is. En misschien is het toch wel wat veel...Misschien iets te enthousiast.. Misschien nog maar een aantal dingetjes schrappen

Geplaatst:

een stukje stokbrood met brie erop en daaroverheen honing erg makkelijk en lekker.

ook lekker een stukje stokbrood met vijgen chutney en oude kaas en kiemgroente of blaadje sla

Geplaatst:

hier wordt het voor ons 4, en met ma erbij 5, ook een hapjesavond met oudjaar....

enkele vorige hapjes waren;

sla, eitje, zalm, coctailsaus, eitje

hapjes-oudejaar-11-447251388181669.JPG

tomaat, basilicum, mozarella, met olijfolie

hapjes-oudejaar-11-578951388181698.JPG

choccomousse

hapjes-oudejaar-11-782451388181724.JPG

meloenballetjes met parmaham

hapjes-oudejaar-11-943001388181760.JPG

sla, zalm (kan ook met garnaal), coctailsaus, tomaatje

hapjes-oudejaar-11-1184361388181804.JPG

doosje camenbert verwarmen in oven en dan met stukjes stokbrood in dippen...

ganaal- en kaasballetjes...

...

laat het smaken hé!

Geplaatst:

Ik ontpit dadels en vul die met roomkaas of walnoot.

Gewone lange reepjes goudse kaas met n dip van kweepeerjam of frambozensambal

Rode uienchutney bij een frans kaasplankje

Plak kaas en ham rond een knakworstje rollen en dan in schijfjes....doet t goed bij kids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.