Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

utopia

Featured Replies

Geplaatst:

ik las net dit bericht:

http://www.telegraaf.nl/prive/22177453/__Inwoners_betreden_Utopia__.html

Inwoners nemen bezit van Utopia

LAREN -

Vijftien inwoners druppelen op oudejaarsavond Utopia binnen om daar het komende jaar een compleet nieuw bestaan op te bouwen in een nieuwe leefgemeenschap, omringd door ruim 100 camera's. Sinds dinsdag half vijf kan de buitenwereld 24 uur per dag via livestreams op de website van SBS6 volgen hoe het de Utopianen vergaat.

Tot naar verwachting 22.00 uur arriveren de inwoners één voor één bij Utopia. Daar, in de buurt van Laren, beschikken ze slechts over twee koeien, zo'n 25 kippen, een weiland, een stuk vruchtbare grond en een loods met een kapotte tractor. Er komt een waterpijpje uit de muur en er is een primitief elektriciteitskastje, waarmee de deelnemers hun nieuwe leefomgeving kunnen opbouwen.

Utopia is het nieuwste megaproject van John de Mol, die in 1999 internationaal naam maakte met Big Brother. Ruim 4500 mensen wilden meedoen aan zijn nieuwe programma, dat vanaf 6 januari elke werkdag bij SBS6 te zien is.

De inwoners moeten in hun nieuwe leefomgeving zien te overleven. Maandelijks voeren ze een strijd wie er in Utopia mag blijven en wie het terrein moet verlaten om plaats te maken voor een ander.

Serveerster Charlotte (21) en hbo-student Giorgio (20), arriveerden op oudejaarsdag als eerste bewoners in de loods, met elk een zware kist spullen.

lijkt me wel garppig om te volgen.........

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ja we zagen er laatst een vooruitblik van. Lie en ik dachten nog: als we 30 jaar jonger waren zouden we wel mee willen doen...misschien. Het is op het oude Crailopark, vroeger militair terrein, daarna jaren asielzoekers centrum..ik heb er heel wat rondgefietst tussen Bussum en Laren.

Ik ga zeker een paar keer kijken..ik ben wel benieuwd hoe men zich gaat redden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hahahah ik zij dit nog tegen mijn zoon vandaag, als ik geen beesten had gehad dan had ik mij ook aan gemeld, lijk me zo te gek om daar aan mee te mogen doen.

Geplaatst:

Henk zei tegen mij dat kan jij ook 1 jaar zelf redden..

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Haha, ik was er ook enthousiast over... Maar ik kijk nu een poosje de live-feed en ik moet zeggen, het heeft een hoog Big Brother gehalte...

Ik ben benieuwd of ze echt iets op zullen bouwen. En ben ook benieuwd of het project ook zonder cameras hypothetisch gezien zou kunnen functioneren na dit jaar.

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

~Douglas Adams~

Geplaatst:

Pffft verschrikkelijk. Het experiment had me echt super interessant geleken, MITS... er geen bemoeienis van buitenaf zou komen. Maar helaas, er moeten mensen worden weggestemd en nieuwe deelnemers ingebracht dus uiteindelijk wordt het gewoon weer het zoveelste big brother populariteitsspelletje en heeft het echt daadwerkelijk niks interessants meer in zich. Oh en hoezo "geen wetten"? We zijn nog gewoon in nederland hoor, moord is heus nog steeds moord, de nederlandse grondwet is gewoon nog steeds van kracht. Nee, al met al lijkt het er tot nu toe alleszins op dat het slechts een jammerlijke verneuking wordt van een geniaal concept.

Geplaatst:

haha, ja geen wetten... las net dat ze al niet meer bij de stal mogen roken... anders worden de sigaretten afgepakt...

Geplaatst:
Geplaatst:

Het lijkt mij hoe dan ook een leuk programma...maar ja, ik was ook altijd een fan van ( de eerste) Big Brothers.

Ik kijk niks op internet, ga dus gewoon straks tv kijken. Ben wel benieuwd. Maar het is voor mij net als al die nieuwe tv programma's, ik kijk of ik het leuk vind, zo niet dan kijk ik niet meer.

Ik zou het trouwens nooit kunnen....een jaar in zo'n project zitten!

Geplaatst:

bij het eerste idee dacht ik: LEUK

totdat ik hoorde van de spelelementen, eliminatierondes en proefperioden.

nu is het net een soort big brother/expeditie robinson op nederlandse bodem. niets een nieuwe samenleving opbouwen zonder regeltjes en wetten.

Geplaatst:

Ik dacht het ook leren overleven.

Maar big brother heb ik nooit naar gekeken ,denk dat ik nu ook niet doe.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Echt jammer dat het om een show gaat waar ik totaal geen belangstelling voor heb, net als Thea e. a. Integendeel, ik haat dit soort van entertainment.

De idee van overleven trekt me wel heel erg aan en ze mogen mij met een paar man ergens droppen en zeggen: red je maar. Dan merk je eigenlijk pas hoe lui we leven en hoe weinig we doorgaans van onze creativiteit gebruik maken.

Geplaatst:

Sorry het is sterker dan ik zelf. @HuubvG, ik weet nog wel een paar gerespecteerde forumleden(doen toevallig ook mee aan de MP-teeltwedstrijd) met wie ik je dit seizoen op reis kan sturen. Je krijgt wel zaden mee maar, van de vorige wedstrijd en dus geen Mammoth pot. Zo dat is weer wat minder concurentie bij de preis-wedstrijd.

Nu ook even on-topic : Je kan ook niet verwachten dat het er om gaat een bestaan uit het niets op te zetten dan kijken er niet genoeg mensen dus sensatie is nodig voor de kijkcijfers. En dat kan ook leuke beelden geven maar of het is wat je hoopte ? We zullen zien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

waarom niet? dat is wel hoe het eerst werd omschreven.

een programma als "Naked & Marooned"(60dagen alleen op een eiland) of "naked and afraid"(1man, 1vrouw voor 21dagen overleven), enzovoort draaien ook goed.

met meer mensen en over een langere tijd lijkt me alleen maar leuker omdat je dan ook het groepsverband krijgt.

Geplaatst:

Loes, het gaat dan om 21 tot 60 dagen en niet om 365(wat er eigenlijk ook al meer zouden moeten zijn om te zien of het echt zou werken op de langere termijn). En eerlijk is eerlijk "naked and afraid" heb ik wel wat van gezien maar, om nu te zeggen ja, dat wil ik echt zien ?Daar zat ik nu echt op te wachten ? Nee niet dus. En zo zal ik dus voor Utopia ook vast niet thuis blijven .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Met een heel jaar lang elke dag een uitzending zal het op den duur waarschijnlijk saai worden. Maar als er wat meer wordt samen gevoegd hoeft dat zeker niet.

Ik vond de 21 dagen eigenlijk te kort. Dat is meer overleven dan iets nieuws opbouwen. Bij 60 dagen leek het er al meer op. Met meer mensen blijft het denk k ook langer interessant(afhankelijk van de groepssamenstelling natuurlijk)

edit: slordige tikfouten

aangepast door Gast

Geplaatst:

nou, jongens en meisjes, maak je geen illusies, het is SBS dus alles wordt gemanipuleerd om zoveel mogelijk kijkertjes te trekken. En die weten: sex sells...en interessante overleefexperimenten niet.

edit:

ss28621389166638.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Hahaha ik dacht heeee die is slim die nam een boek mee in de kist, overleven op je eigen km2,

Mard e volgende had het boek ook al op tafel liggen, toeval

Geplaatst:
  • Auteur

ze kunnen beter lid worden van dit forum....hahaha

nee ik dacht eerst nog leuk, maar big brother en goudenkooi flauwekul is niet aan mij besteed

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik vind het echt zo flauw dat ze 10000 euro krijgen!

Gewoon overleven die handel!

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

~Douglas Adams~

Geplaatst:

Nou we hebben voor de vorm even de eerste aflevering gekeken, maar wat een onzin echt. Inderdaad gewoon verschrikkelijk achterhaalde ouderwetse jaren 90 big brother flauwekul. Sowieso, de hele tijd wordt er geroepen dat er 'niks is', en dat het zo verschrikkelijk overleven is enzo, maar ze hebben:

-land

-koeien

-kippen

-een loods

-een traktor

-gas

-water

-licht

(alleen nog ff aansluiten)

-eten

-alcohol

-sigaretten

-tien fucking duizend euro!!!!

Sorry hoor, maar dat heeft niks te maken met overleven, dat is gewoon kamperen.

Geplaatst:

Bespaar jezelf de wrange smaak in je mond en kijk gewoon niet. Ik kan makkelijk praten, kijk nooit naar de commerciële zenders.

Ik kijk liever naar BZV internationaal en dan > ALETTA < (daar zou ik wel een winter naartoe willen als vrijwilliger).

Geplaatst:

Nee, we gaan inderdaad niet meer kijken verder, we wilden gewoon even zeker weten of het net zo kut is als we dachten

Geplaatst:

Ja dan kan je er ook beter over meepraten, dan weet je waar je het over hebt idd.

Geplaatst:

Zoals van plan hebben wij ook gekeken. En zijn van de ene verbazing in de andere gerold. Allereerst al om de mensen die ze bij elkaar gekregen hebben. Mensen die voor een jaar jankende kindjes achterlaten, en hele jonge mensen die echt denken dat ze een betere wereld gaan maken. Een mooi samenleving moet het worden...maar ondertussen bekken ze elkaar al af, die deugt niet, en die niet, enz. Echt geweldig om naar te kijken......moet je eigenlijk allemaal even doen......nee, ik denk ook niet dat wij dit een jaar lang gaan kijken, we geven het een week de kans....maar eigenlijk moet je even zien wat er zit aan mensen.....en dan hun vaak tegenstrijdig denkbeelden....

Ik kijk vanavond weer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.