Piroska Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 paarse bloemkool, witte bloemkool. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Vorige week de 6 stuks bloeiende kleinere soort aardpeer gepoot (thnx Piroska!), om te vermeerderen en volgend seizoen langs de schutting te planten (daar staat nu de grote niet-bloeiende soort). Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin. Ik ga uit van een ongekend vroeg voorjaar... Quote
thea Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 @Huub Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.Yacon kan pas na 15 mei naar buiten. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
loes Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 gisteren valeriaan en Nepeta cataria (kattenkruid) gezaaid Quote
Gemma Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 @Huub Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.Yacon kan pas na 15 mei naar buiten. Mijn yakon begint al flink uit te lopen. Vandaag kropsla sylvesta gezaaid binnen ( zodra het kleine plantjes zijn gaan ze naar de kas) en spinazie gezaaid in mijn verhoogde m2 bak. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
sansareli Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 winterprei en selder want vorige zaad was niet zo goed opgekomen.Basilicum genovese en mizuna. Quote
HuubvG Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 @Huub Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.Yacon kan pas na 15 mei naar buiten. Oh dan haal ik ze er weer uit, da's echt te vroeg dan. Dus in de schuur oppotten en uit laten lopen, maar het kan ook in de kas zolang die vorstvrij is toch? Quote
Connie Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Spinazie gezaaid en de peultjes geplant en nu maar hopen dat de boel niet weg gaat spoelen Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
thea Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 @Huub Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.Yacon kan pas na 15 mei naar buiten. Oh dan haal ik ze er weer uit, da's echt te vroeg dan. Dus in de schuur oppotten en uit laten lopen, maar het kan ook in de kas zolang die vorstvrij is toch? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
thea Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 @Huub Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.Yacon kan pas na 15 mei naar buiten. Mijn yakon begint al flink uit te lopen. Vandaag kropsla sylvesta gezaaid binnen ( zodra het kleine plantjes zijn gaan ze naar de kas) en spinazie gezaaid in mijn verhoogde m2 bak. Van de uitlopers stekken maken? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Gemma Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Ik heb het geheel overgezet in een flinke pot.daar red ie het wel tot ie de grond in mag van mij. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Missmass Geplaatst: 11 februari 2014 Geplaatst: 11 februari 2014 Net buiten 2 soorten wortel gezaaid, lenteui, en ijs radijsjes. Binnen rode ui en nog wat extra kropsla. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
kiekenboerinneke Geplaatst: 12 februari 2014 Geplaatst: 12 februari 2014 Estemy: Waarvoor zaai je brandnetel? Bij mij tiert het welig op m'n mesthoop en rond m'n kippenren.... Ze komen al terug door, trouwens ( binnenkort gier maken dus ) Quote
katrien888 Geplaatst: 12 februari 2014 Geplaatst: 12 februari 2014 Vandaag enkele groene paprika's verspeend.Verder ook weer wat gezaaid;8 rode paprika's22 rode kool10 mini tomaat "supersweet" 50 erwtjes liggen te weken in water om morgenavond voorgezaaid te worden. De zoon heeft ook wat gezaaid,1 paprika diamond3 lompioenbes4 knolselder4 tomaat "taxi"4 gele paprika4 tomaat "moneymaker"4 witte aubergine Dit alles nog binnen natuurlijk, anders zouden de zaadjes een duikbril nodig hebben grtjs, Katrien Quote
annemiek123 Geplaatst: 13 februari 2014 Geplaatst: 13 februari 2014 vandaag Summer purple sprouting broccoli gezaaid, en 4 soorten sla, lollo rosso, lollo bionda, ruby en ijsbergsla. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
loxia Geplaatst: 13 februari 2014 Geplaatst: 13 februari 2014 vandaag in de kas voorgezaaid : peultjes, blauwschokkers, verschillende soorten sla, tuinbonen, spinazie. de peultjes heb ik een nacht voorgeweekt. Quote
Kibas Geplaatst: 13 februari 2014 Geplaatst: 13 februari 2014 Ik heb vandaag de koudekiemers zwartmoeskervel, roomse kervel en sint janskruid gezaaid in een bakje, zodat ze de koelkast in kunnen. Eerder had ik al buiten gezaaid. Maar of er nog genoeg koude komt....Verder tatsoi, bieslook, meirapen, puntpaprika's, peper little elf, mariadistel, oesterblad (ook in de koude bak), rankspinazie, knolzijdeplant, ijzerhard en engelwortel. Morgen verder. Quote
palmera Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Gister gezaaid voor binnen op de vensterbank:aardbeien, salie, koriander, bieslook, munt, rozemarijn en dille Quote
Old Rose Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Vandaag gezaaid: Tomaat ; grote vleestomaatblack cherryoranje cherry sweetypottomaat gourmandoise Kruiden: Dillcoriander rosemarymintbieslook ookal heb ik deze kruiden al in de moestuin/kruidentuin staan, teveel kan man nooit hebben Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Missmass Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Vandaag de hele border minutieus onkruidvrij gemaakt en het sla-zaad-lint in de border verdeeld. Ook 5 kleine bloemkoolplantjes in de tuin uitgeplant onder een Mona-toetjes vorm Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Boerjef Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Knolselder Diamant en nog wat sla Quote
dennislp Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 Ja hoor, de tomaten zijn weer gezaaid! Traditiegetrouw op 14 februari Dit jaar gekozen voor de Mille Fleur, Black Cherry, Fuzzy Wuzzy , Snow Berry, Pottomaat Donna F1, OSU Blue en TinyTim. Bedoeling is van elke soort minimaal 2 planten, behalve van de OSU Blue. Die gaat toch niet veel produceren, die kweek ik meer voor de bijzonderheid.. 1 plantje is meer dan genoeg dus. Totaal 13 planten.. Mooi aantal leek mij (Hier boven zien jullie het begin van hun eerste college, waarin ze waardevolle info van het forum te horen hebben gekregen. Niet fileren, etc. ) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
greetje Geplaatst: 14 februari 2014 Geplaatst: 14 februari 2014 13 planten op de 14de???? hoop dat dat voor jou idd traditie is enne opgroeien bij en met het moestuinforum is natuurlijk wel heel bijzonder!ik hoop dat die zaadjes dat meegekregen hebben Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Een potje met bieslook, van in de keuken, opgesplitst in vijf delen, staan nu in de koude kas en tegelijk ook haar potje met basilicum in twee gedeeld, staat ook in de kas.Dan wat stekjes genomen van de kerrie, vijf potjes van vijf stekjes en een grotere bak met wel een honderd stekjes .Die in de potjes heb ik in stekpoeder gedoopt, de andere niet.Het zaad dat op de struik stond heb ik ook maar gezaaid in een potje, kan groeien als het wil.De citroentijm heb ik niet gevonden, is mogelijks volledig afgestorven, wie weet?Straks nog wat vanzelf opgekomen koriander in potjes zetten, die staan nu tussen de look. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nynkef Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 peterselie gezaaid en wat peperplantjes verspeend, die staan lekker in de vensterbank Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.