Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week de 6 stuks bloeiende kleinere soort aardpeer gepoot (thnx Piroska!), om te vermeerderen en volgend seizoen langs de schutting te planten (daar staat nu de grote niet-bloeiende soort).

Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.

Ik ga uit van een ongekend vroeg voorjaar...

Geplaatst:
@Huub Yakon uitgeplant achter 't huis in beschut stukje tuin.

Yacon kan pas na 15 mei naar buiten.

Mijn yakon begint al flink uit te lopen.

Vandaag kropsla sylvesta gezaaid binnen ( zodra het kleine plantjes zijn gaan ze naar de kas) en spinazie gezaaid in mijn verhoogde m2 bak.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Oh dan haal ik ze er weer uit, da's echt te vroeg dan. Dus in de schuur oppotten en uit laten lopen, maar het kan ook in de kas zolang die vorstvrij is toch?

Geplaatst:

Spinazie gezaaid en de peultjes geplant en nu maar hopen dat de boel niet weg gaat spoelen

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Oh dan haal ik ze er weer uit, da's echt te vroeg dan. Dus in de schuur oppotten en uit laten lopen, maar het kan ook in de kas zolang die vorstvrij is toch?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mijn yakon begint al flink uit te lopen.

Vandaag kropsla sylvesta gezaaid binnen ( zodra het kleine plantjes zijn gaan ze naar de kas) en spinazie gezaaid in mijn verhoogde m2 bak.

Van de uitlopers stekken maken?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Net buiten 2 soorten wortel gezaaid, lenteui, en ijs radijsjes. Binnen rode ui en nog wat extra kropsla.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Vandaag enkele groene paprika's verspeend.

Verder ook weer wat gezaaid;

8 rode paprika's

22 rode kool

10 mini tomaat "supersweet"

50 erwtjes liggen te weken in water om morgenavond voorgezaaid te worden.

De zoon heeft ook wat gezaaid,

1 paprika diamond

3 lompioenbes

4 knolselder

4 tomaat "taxi"

4 gele paprika

4 tomaat "moneymaker"

4 witte aubergine

Dit alles nog binnen natuurlijk, anders zouden de zaadjes een duikbril nodig hebben

grtjs, Katrien

Geplaatst:

vandaag in de kas voorgezaaid : peultjes, blauwschokkers, verschillende soorten sla, tuinbonen, spinazie. de peultjes heb ik een nacht voorgeweekt.

Geplaatst:

Ik heb vandaag de koudekiemers zwartmoeskervel, roomse kervel en sint janskruid gezaaid in een bakje, zodat ze de koelkast in kunnen. Eerder had ik al buiten gezaaid. Maar of er nog genoeg koude komt....

Verder tatsoi, bieslook, meirapen, puntpaprika's, peper little elf, mariadistel, oesterblad (ook in de koude bak), rankspinazie, knolzijdeplant, ijzerhard en engelwortel. Morgen verder.

Geplaatst:

Vandaag gezaaid:

Tomaat ;

grote vleestomaat

black cherry

oranje cherry

sweety

pottomaat gourmandoise

Kruiden:

Dill

coriander

rosemary

mint

bieslook

ookal heb ik deze kruiden al in de moestuin/kruidentuin staan, teveel kan man nooit hebben

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Vandaag de hele border minutieus onkruidvrij gemaakt en het sla-zaad-lint in de border verdeeld. Ook 5 kleine bloemkoolplantjes in de tuin uitgeplant onder een Mona-toetjes vorm

19270536581167308973041473558123n73951392407446.jpg

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Ja hoor, de tomaten zijn weer gezaaid! Traditiegetrouw op 14 februari

Dit jaar gekozen voor de Mille Fleur, Black Cherry, Fuzzy Wuzzy , Snow Berry, Pottomaat Donna F1, OSU Blue en TinyTim.

Bedoeling is van elke soort minimaal 2 planten, behalve van de OSU Blue. Die gaat toch niet veel produceren, die kweek ik meer voor de bijzonderheid.. 1 plantje is meer dan genoeg dus. Totaal 13 planten.. Mooi aantal leek mij

IMG2014021421380122821392411799.jpg

(Hier boven zien jullie het begin van hun eerste college, waarin ze waardevolle info van het forum te horen hebben gekregen. Niet fileren, etc. )

Geplaatst:

Een potje met bieslook, van in de keuken, opgesplitst in vijf delen, staan nu in de koude kas en tegelijk ook haar potje met basilicum in twee gedeeld, staat ook in de kas.

Dan wat stekjes genomen van de kerrie, vijf potjes van vijf stekjes en een grotere bak met wel een honderd stekjes .

Die in de potjes heb ik in stekpoeder gedoopt, de andere niet.

Het zaad dat op de struik stond heb ik ook maar gezaaid in een potje, kan groeien als het wil.

De citroentijm heb ik niet gevonden, is mogelijks volledig afgestorven, wie weet?

Straks nog wat vanzelf opgekomen koriander in potjes zetten, die staan nu tussen de look.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...