henkg Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Verspeend:Knolselder, snijselder, knolvenkel, chinese kool, tomaten Geplant volle grond: zaailingen afrikaantjes, ca 40x (te vroeg, maar ik had de ruimte nodig)oca (klaverzuringknol), waren inmiddels opgekomen in balkonbak Vandaag te zaaien:Courgette, meloen, pompoen(de stamslabonen leg ik pas over twee weken) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Piroska Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 In de tuin gezet: knolselder in de grond van Aalterse Willy1 tomaat die groot genoeg was in de tuin gezet1 peper zelfde verhaal de tuin inlupinezaailingen in de bloementuin gezetBolderikzaailingen in de bloementuin gezet gezaaid: tomaat principe borghese, tomaat cherokee, tomaat mortage lifter, peper peppechia ,peper Jalapeno Apache, aubergine golden eggs, tomaat Jaune Flammee, tomaat Sacharnaya Slivia Krasnaja, tomaat red strawberry, tomaat purple russian, tomaat cherry cascade, tomaat caslte rock, citroenmonarga, knolvenkel, hertshoornweegbree, hartgespan. het meeste hier van gisteren gekregen via de MTFD. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Kim Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 de zaadjes worden daar meteen goed ingezet . Hier nog wat aardbeitjes verplant, nog even een plekje vinden voor de laatste drie, een paprika naar een groter potje verplant, ik zag dat dat kleine plantje al bloemaanzetjes heeft maar het lijkt me dat hij eerst nog even moet groeien. Ow, en de chocomunt een eigen grote pot gegeven. Zo blijven we nog even bezig met de mtf dingetjes . Quote
Nynkef Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 6 zonnebloemzaadjes in de voortuin geplant, die had ik op de MTFD gekregen. Verder rode bietjes Cylindra verspeend en 2 rode koolplanten in de volle grond. Quote
beertjerinke Geplaatst: 27 april 2014 Geplaatst: 27 april 2014 Vandaag 6 rode kool en 6 brocoli uitgeplanttomaten in de kas geplant( 2 black cherry,2 world smalest, 2 roma, 3 rosa bern .4 komkomer telegraff , 3 snack komkomers ,2 ollijf komkommers . Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
ben79 Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 extra plantje watermeloen aangezien mijn galiameloen het blijkbaar opgegeven heeft.Ik heb deze wel in een pot gzet in de hoop dat hij er terug bovenop komt. Verder heb ik na het oogsten van de sla en het verzetten van de spruiten naar buiten, opnieuw plaats in de serre..Wat zou ik er planten , heb nu meloen, selder, rode ui, rode biet, radijsjes, tomaatjes, komkommer, wortelen, sla en spruitenbloemkolen plant ik binnen een paar maanden, misschien een ander kool? graag tips Quote
geertlaurent Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Boterboontjes 'Valdor' gezaaid in volle grond. En enkele doperwten 'Karina' tussen de rij in opnieuw gezaaid, was maar een 60% opgekomen vorige keer. Quote
Nynkef Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Net stamslaboontjes gezaaid in een klein kasje, 4 groepjes van 5 boontjes Quote
Gemma Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Stokslabonen gezaaid ( overvloed en cosse violette ) Stamboontjes gezaaid ( gele, ben de naam ff kwijt en Kylian )Andijvie nuance gezaaid voor de 2e serie planten, de eersten gaan zo goed dat we binnenkort andijvie kunnen eten.Sla gezaaid idem voor 2e ronde. Eerste krop sla is al genuttigd. Sunbeam en tigercross gezaaid ( pompoen/courgette ) Vitelotte noir aardappelen gepoot. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
henkg Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Gezaaid: Courgette, meloen, pompoen, mais, lage sperziebonen groen en geel. Allemaal voorzaai, binnen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
palmera Geplaatst: 28 april 2014 Geplaatst: 28 april 2014 Uitgeplant in de volle grond:cosmos, pronkerwt, klaprozen en campanula1 courgette en 1 komkommer uitgeplant in een grote pot buiten Quote
Bit Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Herfstframbozen stekken die ik opgepot had staan gepoot op een nieuw toekomstig fruit-stuk. Cosmos zaailingen her en der uit de tuin gehaald en opgepot. Gaan met 2 weken weer de tuin op, maar dan op de plek die ik wil Quote
Mari Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 2 bloemkolen, 2 broccoli en 2 rode kolenplantjes uitgeplantpeterselie uitgeplant Quote
jootje Geplaatst: 30 april 2014 Geplaatst: 30 april 2014 Boerenkool en kailan in bakkies gezaaid. Spruiten, spitskool, palmkool en koolraap een eigen potje gegeven....nu hopen dat ze blijven leven! Voor mijn verjaardag gekregen cranberry's in de voortuin gezet! Quote
geedee Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 De Apios die al vanaf september in een doosje lag te wachten. Quote
DubbelB Geplaatst: 1 mei 2014 Geplaatst: 1 mei 2014 Nieuwe ronde sla/andijvie geplant en gelijk de 3e ronde gezaaid in perspotjes.Courgette uitgeplant in volle grond. Komkommers en tomaten in de kas geplant. Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Buiten in volle grond gezaaid: mais, bonenkruid, goudsbloem, Oost-Indische kers.Verplant naar grote individuele potten: Galia meloen. Quote
Almond Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Gezaaid: pastinaak, radijs en bietjes Verplant: een dwerg rododendron die enorm zijn best deed door zelfs in een emmertje te gaan bloeien Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 3 mei 2014 Auteur Geplaatst: 3 mei 2014 Gisteren gepoot 31x Sarpo Mira aardappel en 40x Witte Ui (van Jet). En de 3x Pink Fir aardappel (van Bit).Geplant: de Maagdenpalm (ook van Jet) en stuk of 14 pollen aardbeiplant en de Dahlia's van Jasmijn in grote pot. Quote
Esthe76r Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Boontjes in mijn platte kas. En rucula gisteren. Ga vandaag laatste kate aardappels doen en eindelijk de uien de grond in doen Quote
Eveline68 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Gisteren kruiden gezaaid, o.a karwij, komijn, anijs, lavendel, oregano, bieslook, mosterd, maanzaad, winter tijm. Vandaag gaan we verder met zaaien, heb nog munt, dille, basilicum, marjoraan, venkel, citroen basilicum, peterselie liggen, verder de zaden doos na kijken. Gisteren ook nog mini sla, pinocio en winter prei gezaaid. Quote
kenbeimer Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 De voorgezaaide pronkbonen van de moestuinforumdag uitgepland. Ik voel me net Jaap van de bonenstaak! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.