Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verspeend:

Knolselder, snijselder, knolvenkel, chinese kool, tomaten

Geplant volle grond:

zaailingen afrikaantjes, ca 40x (te vroeg, maar ik had de ruimte nodig)

oca (klaverzuringknol), waren inmiddels opgekomen in balkonbak

Vandaag te zaaien:

Courgette, meloen, pompoen

(de stamslabonen leg ik pas over twee weken)

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

In de tuin gezet:

knolselder in de grond van Aalterse Willy

1 tomaat die groot genoeg was in de tuin gezet

1 peper zelfde verhaal de tuin in

lupinezaailingen in de bloementuin gezet

Bolderikzaailingen in de bloementuin gezet

gezaaid:

tomaat principe borghese, tomaat cherokee, tomaat mortage lifter, peper peppechia ,peper Jalapeno Apache, aubergine golden eggs, tomaat Jaune Flammee, tomaat Sacharnaya Slivia Krasnaja, tomaat red strawberry, tomaat purple russian, tomaat cherry cascade, tomaat caslte rock, citroenmonarga, knolvenkel, hertshoornweegbree, hartgespan.

het meeste hier van gisteren gekregen via de MTFD.

Geplaatst:

de zaadjes worden daar meteen goed ingezet .

Hier nog wat aardbeitjes verplant, nog even een plekje vinden voor de laatste drie, een paprika naar een groter potje verplant, ik zag dat dat kleine plantje al bloemaanzetjes heeft maar het lijkt me dat hij eerst nog even moet groeien. Ow, en de chocomunt een eigen grote pot gegeven. Zo blijven we nog even bezig met de mtf dingetjes .

Geplaatst:

6 zonnebloemzaadjes in de voortuin geplant, die had ik op de MTFD gekregen. Verder rode bietjes Cylindra verspeend en 2 rode koolplanten in de volle grond.

Geplaatst:

Vandaag 6 rode kool en 6 brocoli uitgeplant

tomaten in de kas geplant( 2 black cherry,2 world smalest, 2 roma, 3 rosa bern .

4 komkomer telegraff , 3 snack komkomers ,2 ollijf komkommers .

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

extra plantje watermeloen aangezien mijn galiameloen het blijkbaar opgegeven heeft.

Ik heb deze wel in een pot gzet in de hoop dat hij er terug bovenop komt.

Verder heb ik na het oogsten van de sla en het verzetten van de spruiten naar buiten, opnieuw plaats in de serre..

Wat zou ik er planten , heb nu meloen, selder, rode ui, rode biet, radijsjes, tomaatjes, komkommer, wortelen, sla en spruiten

bloemkolen plant ik binnen een paar maanden, misschien een ander kool? graag tips

Geplaatst:

Stokslabonen gezaaid ( overvloed en cosse violette )

Stamboontjes gezaaid ( gele, ben de naam ff kwijt en Kylian )

Andijvie nuance gezaaid voor de 2e serie planten, de eersten gaan zo goed dat we binnenkort andijvie kunnen eten.

Sla gezaaid idem voor 2e ronde. Eerste krop sla is al genuttigd.

Sunbeam en tigercross gezaaid ( pompoen/courgette )

Vitelotte noir aardappelen gepoot.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Herfstframbozen stekken die ik opgepot had staan gepoot op een nieuw toekomstig fruit-stuk.

Cosmos zaailingen her en der uit de tuin gehaald en opgepot. Gaan met 2 weken weer de tuin op, maar dan op de plek die ik wil

Geplaatst:

Boerenkool en kailan in bakkies gezaaid. Spruiten, spitskool, palmkool en koolraap een eigen potje gegeven....nu hopen dat ze blijven leven!

Voor mijn verjaardag gekregen cranberry's in de voortuin gezet!

Geplaatst:

Nieuwe ronde sla/andijvie geplant en gelijk de 3e ronde gezaaid in perspotjes.

Courgette uitgeplant in volle grond. Komkommers en tomaten in de kas geplant.

Geplaatst:

Gezaaid: pastinaak, radijs en bietjes

Verplant: een dwerg rododendron die enorm zijn best deed door zelfs in een emmertje te gaan bloeien

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Gisteren gepoot 31x Sarpo Mira aardappel en 40x Witte Ui (van Jet). En de 3x Pink Fir aardappel (van Bit).

Geplant: de Maagdenpalm (ook van Jet) en stuk of 14 pollen aardbeiplant en de Dahlia's van Jasmijn in grote pot.

Geplaatst:

Gisteren kruiden gezaaid, o.a karwij, komijn, anijs, lavendel, oregano, bieslook, mosterd, maanzaad, winter tijm.

Vandaag gaan we verder met zaaien, heb nog munt, dille, basilicum, marjoraan, venkel, citroen basilicum, peterselie liggen, verder de zaden doos na kijken.

Gisteren ook nog mini sla, pinocio en winter prei gezaaid.

Geplaatst:

De voorgezaaide pronkbonen van de moestuinforumdag uitgepland.

10155003_703484239708367_7253275047208665710_n.jpg

10300630_703484299708361_4448183164901291093_n.jpg

Ik voel me net Jaap van de bonenstaak!

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...