Geplaatst: 13 september 201410 j Gisteren bloemkool voor de weeuwenteelt geplant en een rijtje salade. Op hoop van zege Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 13 september 201410 j Sla andijvie en bloemkool die ik laatst verplantte. Postelein die ik 5 dagen geleden zaaide. Winterui probeerdel een 10 dagen gezaaid.
Geplaatst: 25 september 201410 j Buxus met pot en al in de grond gepland voor deze winter (stonden bovengronds ). In de serre Chinese kool snijbiet en nog enkele planten suikerbrood uitgeplant stonden apart in potjes dus zonder de wortels te beschadigen en wat spinazie gezaaid ook in de serre . Normaal was het de bedoeling nog een 10 tal serre bloemkolen stonden in P9 potten maar bij de 2 mooiste uit pot te hallen maden aan wortels dus zijn allen een maal voor de kippen geworden .
Geplaatst: 27 september 201410 j De Olifantenknoflook loopt al uit! Gauw op water gezet. Spannend!(met dank aan Bit ) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 september 201410 j @jenneke hier gekocht en heet daar: dwarf green curled ( http://denieuwetuin.be/105-kool-en-co ) "Compacte mooi gevormde dwergplanten (30 tot 50 cm), deze keer in onze vertrouwde boerenkool. Opnieuw zoveel 'eleganter' in de siermoestuin, waait niet om, staat lekker stevig en geschikt voor minituin en potteelt. " @Piroska JA landkers is lekker, smaakt gelijk waterkers. "Landkers is nauw verwant aan waterkers, maar zoals de naam suggereert, groeit landkers onder meer droge omstandigheden. Jaarrond kun je zaaien, maar de nazomer is ideaal voor een voorraadje wintergroen. Koude en vorst deren de planten niet zodat je gewoon kunt dooroogsten in de winter. Uitzaai maakt deze eenjarige doorlevend in de tuin. Dezelfde pittige smaak en hetzelfde keukengebruik als waterkers. " Ook daar gekocht
Geplaatst: 30 september 201410 j Ik heb gister sla artic king gezaaid een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Geplaatst: 3 oktober 201410 j In mijn balkonpotten staan nog sperzieboontjes en boerenkool. In een paar andere potten heb ik - nadat de oude potgrond is verkruimeld, ontdaan van oude wortels en voorzien van compost en organische meststof - gisteren winterandijvie gezet (2 x 3 plantjes per pot) en knoflookteentjes (6 in 1 pot). De teentjes heb ik niet laten voorwortelen/-spruiten, maar zo in de grond gestopt. Moest dat wel ('k doe alles voor het eerst)?
Geplaatst: 3 oktober 201410 j neu, voorwortelen hoeft echt niet met dit mooie zomerweer (en anders ook niet echt)
Geplaatst: 6 oktober 201410 j vorige week nog wat mizuna,tatsuna etc. gezaaid, en iets daarvoor nog spinazie en rucola. Iets te laat maar ik dacht ik waag het er gewoon op met dat prachtige weer van de laatste tijd, lekker warm nog overdag. De rucola doet het al fantastisch! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Geplaatst: 10 oktober 201410 j Waterkers en véél potjes met violen. Hopelijk bloeien ze in februari/maart. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 10 oktober 201410 j violen..echt? *duikt de zaden in, ga ik ook doen, tof* O en echte waterkers doe ik dan ook thx
Geplaatst: 11 oktober 201410 j knoflook zit in de grond.laatste paar vakken met groenbemester ingezaaid (beetje aan de late kant maar wie weet weer een zachte winter)
Geplaatst: 16 oktober 201410 j violen..echt? *duikt de zaden in, ga ik ook doen, tof* O en echte waterkers doe ik dan ook thx Violen kunnen nu zeker ja! Zie ook dit topic. En echte waterkers.. Ik heb het meer gezaaid voor de fun; weet niet zeker of het ook nog echt gaat lukken. Maar vond het zo saai, wou zaaiennnn! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 16 oktober 201410 j Afgelopen week gezaaid: Spinazie, wintersla, rucola, snijbiet, tuinbonen, mizuna , veldsla en winterpostelein. Alles in de kas. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 16 oktober 201410 j Ga je weer winterzaaien dit jaar?Ik heb 40 narcissen geplant rond de appelboom..het schijnt ook iets te kunnen helpen anti-woelmuis..en het is leuk in het voorjaar natuurlijk.Zojuist al mijn zaden uitgezocht. Een berg weggedaan..alle tht-14 behalve tomaten met die datum. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 oktober 201410 j Ik denk dat ik inderdaad wel weer wat ga winterzaaien dit jaar, ik heb alle gesneden flessen bewaard en de vermiculiet ook, nu meer groente dan bloemen is het plan. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Geplaatst: 26 oktober 201410 j De zaden van de Tuinkabouter die nog in het najaar moesten: Morus Nigra (zwarte Moerbei)Rosa Pimpinellifolia (Duinroos)Rubus Parvifolius (Japanse Framboos)Hovenia Dulcis (Japanse krentenboom) Ik ben benieuwd of het wat wordt! Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.