Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2014

Featured Replies

Geplaatst:

en wat is jouw bron dan ?

Zó ver vooruitkijken, moet dat welhaast een glazen bol zijn ( sorry hoor ; inkoppertje )

Geplaatst:
en wat is jouw bron dan ?

Zó ver vooruitkijken, moet dat welhaast een glazen bol zijn ( sorry hoor ; inkoppertje )

Natuurlijk glazen bol, what else?

http://www.gismeteo.com/catalog/netherlands/

Maar nu wel aangepast - alle "min" dagen verdwenen

Geplaatst:

Inmiddels heeft rtvnoord weer bevestigd dat het geen winterweer wordt hier. Geen sneeuw, wel regen. Blijkbaar zijn de voorspellingen momenteel nogal moeilijk

Geplaatst:

Het is in elk geval goed voor de gasrekening

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

wij hebben de kachel sinds we hier op 1 juli zijn komen wonen nog niet 1x opengedraaid!

Geplaatst:

heb je buren die de boel warmstoken?

hier staat de verwarming savonds wel aan. dan nog zit ik met een dekentje op de bank, koukleum

Geplaatst:

Ja we zitten in een flatje, dus dat scheelt natuurlijk heel veel. Plus het feit dat we dubbelglas hebben, dat was ik sowieso nog niet gewend. Ik draag nu meestal een shirt met een trui er over, en dan een poncho en dikke sloffen. Onder een dekentje op de bank is dat goed te doen, en als ik in de weer ben is die poncho ook al snel te veel van het goede!

Geplaatst:

onze vorige woning (bovenwoning) was lastig warm te stoken. wel dubbel glas maar ook vochtproblemen waardoor je moet blijven ventileren en stoken in het gehele appartement.

nu een gezinswoning met betere isolatie, we stoken alleen de woonkamer/keuken. en we hebben een gloednieuwe ketel, dat scheelt een hoop.

de regenton helpt ook een beetje qua waterverbruik en ledverlichting ipv hallogeen scheelt behoorlijk in de energiekosten.

iedereen riep dat we veeel meer G/W/L zouden gaan verbruiken met een gezinswoning. maar voor nu zitten we zelfs stukken lager in vergelijking met vorig jaar herfst/lente. de echte winter is nog niet geweest dus dat valt nog niet te vergelijken.

Geplaatst:

En het blijft warm ... hier al volop sneeuwklokjes.

Geplaatst:

Vorig jaar lange winter en lange zomer...dit jaar geen winter en geen zomer?

Geplaatst:
  • Auteur

Grappig eigenlijk dat mensen telkens weer het weer proberen te voorspellen. We kunnen niet weten of het nog winter gaat worden. Dat het vorig jaar pas goed begon om deze tijd, wil niets zeggen over wat er nu gaat komen. Ook is er niets van te zeggen als we een zachte winter houden, dat de zomer dan warm of koud wordt.

Vandaag is het in elk geval vies weer, ik ben helemaal nat gemiezerd tijdens het kleine beetje tuinwerk hier achter mijn huis.

Geplaatst:

nou die lange zomer van vorig jaar was niet in grunn hoor? En lange winter trouwens ook niet.

Geplaatst:
  • Auteur

Pardon? Lange winter niet? Tot aan mei toe niet lang? Ik weet nog goed hoe ik er helemaal in de verlengde winterblues van raakte!

Geplaatst:

Ja was koud tot en met mei.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Waarschijnlijk heb ik gewoon chance met waar ik woon, maar hier heeft het vorig jaar vanaf eind maart niet meer gevroren.

Het was nog vaak 1 a 2°C maar niet kouder.

Geplaatst:

Regen regen regen vandaag, maar toch een half uurtje zon...

rosa280901389887123.jpg

Geplaatst:
Waarschijnlijk heb ik gewoon chance met waar ik woon, maar hier heeft het vorig jaar vanaf eind maart niet meer gevroren.

Het was nog vaak 1 a 2°C maar niet kouder.

Dat is ook wel het aardige van een blog bijhouden hier op het forum. Je kan altijd terugkijken naar data

Vorig jaar 1 april deze foto:

DSCN505373571389892357.JPG

-6,7 graden in het kasje die nacht.

7 april nog -4,0 graden in de kas

14 april zijn mijn tomaten definitief van huis naar de koude kas verhuist, heb toen die week nog 2x moeten afdekken met vlies. Net boven 0 gehouden.

Daarna ging het vlot met de temperaturen omhoog.

We hadden gewoon een debiel laat voorjaar. vanaf half april niet zo koud meer, maar we kwamen van vér ! Alles zag er uit alsof het begin maart was.

Geplaatst:

De voorspelde vorst is weggebleven. Vandaag 12 graden met zon! (niet-voorspelde zon en die is het lekkerst) Ik heb 2 uur in de tuinstoel gelegen met om mij heen zonnebadende kippen, honden en katten, iedereen was blij! (mocht ook wel na 2 maanden vrijwel nonstop mist)

Geplaatst:
Dat is ook wel het aardige van een blog bijhouden hier op het forum. Je kan altijd terugkijken naar data
peuk plan

Ben ik dan zo fout?

Ik dacht dat ik rond 10 april mijn tomaten voor het eerst in m'n serre had gezet en dat het toen al meer dan een week niet had gevroren.

Ik woon 170km zuidelijker, in Belgie, misschien dat het hier al sneller ietsje warmer was.

Geplaatst:

Oh, dat kan een wereld van verschil maken. In 2011 woonde ik in Wageningen, daar hadden we ergens in april of begin mei al een hittegolf. Ik fietste daar al wekenlang elke dag zonder jas naar mn werk en werd poepiebruin (voor mijn doen dan ). Het was geen lente, maar echt zomerweer. Maar toen verhuisde ik in juni naar groningen, en daar hadden ze nog niet eens echt mooi lenteweer gehad. En dat is dan maar een verschil van 200 kilometer!

Geplaatst:

Het heeft hier vandaag de he-le dag geregend. Zo'n vies smerig zeikregentje. Zo'n dag dat 't de hele dag niet echt licht wordt. Bah. Bahbahbahbahbah

Past wel goed bij het Blue Monday gedoe

Geplaatst:

Vanmorgen zag het er toch echt naar uit dat het weer zo'n donkere natte dag zou worden. Nu schijnt echter een lekker winterzonnetje. Had ik tóch naar de tuin gekund.

Ze hebben het maar moeilijk bij alle weersverwachtings-bedrijven. Het zwabbert heen en weer tussen kouder worden en zacht blijven zonder echte vorst.

Noord-Oost Nederland gaat hoogstwaarschijnlijk toch een stukje de kou in. Nog niet helemaal duidelijk hoe diep en met welke ongemakken. Wij, hier in het Zuid-Westen, blijven waarschijnlijk in de wat zachtere lucht zonder echte vorst. Volgende week maar weer eens kijken of er echte kou aankomt. Veel échte kou zit er voorlopig niet in.

Geplaatst:

Ja jullie hebben daar zachter weer.Hier mist en 0 graden.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Er komt een kleine winterprik, van welgeteld één dag

Het is binnen 10 dagen, dus het kan nog veranderen.

Ze hebben al vaker koudere temperaturen voorspeld..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.