Geplaatst: 14 januari 201412 j Ik heb al en poosje een leuke zaden collectie, opgebouwd uit aankopen en ruilen.Had alles voor dit seizoen ook al bij elkaar gezocht in een aparte curver box. Nu waren we thuis aan het vernieuwen en verven.Nieuwe meubels, nieuw verfje, lekker alles weer fris. De oude boel naar de kringloop gebracht.En je raad het al... de curver box is bij de kringloop beland.. met inhoud en al.. Dus.. nu alles nieuw kopen en een klein beetje had ik nog..In het vervolg beter opletten dus!!! Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 14 januari 201412 j OOOHhh AAAAhhhhh Wat erg!!!!! Maar... kan je niet bellen naar de kringloop? Ding is vast nog niet in winkels belandt... ??? Wat erg...
Geplaatst: 14 januari 201412 j he gemma....wat had je erin en wat heb je nodig?wij kunnen als forum toch best helpen!!!! 14 januari 201412 j aangepast door Gast Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 14 januari 201412 j Laat ik nou ook zoiets hebben vandaag. Ik ging mijn wedstrijdprei zaaien.De box met zaden tevoorschijn gehaald. Blijkt een groot deel van mijn zadenverzameling aan de rot te zijn gegaan. De rot is door een heel deel van de ( die dan niet in plastic zaten ) enveloppen gegaan. Staat dik schimmel op. Ik geloof dat de oorzaak bij een paar pompoenzaden ligt van de mtfd-tafel. Haha . Top. ( ik geef niemand de schuld hoor; beetje dom van mezelf ) Toch ook best wat enveloppen met tomatenzaad onbruikbaar. Das wel heul vervelend. @Gemma. Plaats maar een lijstje hoor. Gaan we kijken. 14 januari 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 14 januari 201412 j ja doe maar gemma!!! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 14 januari 201412 j balen. hopelijk is het nog niet te lang geleden dat de curverbak naar de kringloop is gegaan. dan maak je nog een kans het terug te krijgen. (ik had ook zoiets met 2 bakken stof en wol/katoen bij mn ouders op zolder, die zijn ook met het opruimen weg gegaan. ik kwam daar pas veeel later achter)
Geplaatst: 14 januari 201412 j ohh dat is niet leuk en idd zet maar een lijstje neer dan helpen we je weer aan zaden. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 14 januari 201412 j Balen ! Maar inderdaad, post een lijstje van wat je wilt hebben en we kunnen gezamenlijk waarschijnlijk een groot deel regelen > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 14 januari 201412 j Stuur lijstje ook eens via pb. Ik was van plan mijn oude collectie weg te gooien en heb nu toch zo'n heleboel nieuwe zaden besteld (na een sabatjaar) om eens opnieuw te beginnen. Voor sommige groenten gebruik ik, dus ook van die nieuwe zaden, maar enkele zaden per jaar, dus als ik reken op 3 - 5 jaar en het een beetje bereken, kan je de rest gewoon toegestuurd krijgen. Ik maak er wel een pakje van.
Geplaatst: 14 januari 201412 j ochjeetje Gemma, dat is echt vette pech! ik heb ook nog ontzettend veel zaden hier hoor, dus geef maar een brul!
Geplaatst: 15 januari 201412 j Auteur Heb uiteraard de kringloop gebeld en bezocht... niks meer...heel lief dat jullie willen helpen.een boel dingen kan ik op ons Moestuin complex wel kopen, de meest voorkomende in elkgeval.dingen die ik echt jog zoek zijn;- paprika mini's- tomaat red pear shaped- fijne bieslook ( groffe heb ik nog )- koriander- basilicum genovese- citroenmelisse- kruizemunt- kamille- vergeet mij nietjes- rammenas als iemand iets heeft hou ik me aanbevolen.wil het wel vergoeden! groetjes gemma Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 15 januari 201412 j ik kan jou niet helpen Gemma, maar ik wil wel zeggen dat ik het bar sneu vind voor je!Ik hoop dat je met hulp van medeforumleden weer aan de zaden komt (toppie van jullie allemaal !!)en dat je weer een mooi moestuinjaar tegemoet gaat .groetjes
Geplaatst: 15 januari 201412 j Hoi Gemma Helaas kan ook ik je niet helpen met het korte lijstjeMaar waarom zou je op de moestuin zaden gaan kopen als veel van ons er gewoon meer dan genoeg hebben liggen?Niet verlegen zijn Kom op plaats die lange lijst! Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 15 januari 201412 j Ik heb nog heel veel basilicumzaadjes, maar heb geen idee welke soort dat is.
Geplaatst: 15 januari 201412 j Gemma. Zie PB. Wil ik ook graag weten wat je met "kruizemunt" bedoeld. Welk soortje munt wil je ? Heb verder niet veel van je lijstje.
Geplaatst: 15 januari 201412 j Heb uiteraard de kringloop gebeld en bezocht... niks meer...heel lief dat jullie willen helpen.een boel dingen kan ik op ons Moestuin complex wel kopen, de meest voorkomende in elkgeval.dingen die ik echt jog zoek zijn; - paprika mini's----------kleine oranje- koriander-in de tuin- citroenmelisse------genoeg in de tuin- kruizemunt------------------zaad - kamille----------straks in de tuin en nog zaad in mijn thee- vergeet mij nietjes--genoeg in de tuin Kom maar halen groetjes gemma 15 januari 201412 j aangepast door Gast Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 15 januari 201412 j Kamille en vergeet-me-niet heb ik wel voor je. Als je deze nog niet van een ander forumlid hebt stuur dan maar een pb. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 15 januari 201412 j Het moet zeker lukken om je collectie wat te herstellen, Gemma. Vaak zit er toch veel te veel in een zakje zaad. Zullen we binnenkort maar weer eens PBén. Ik heb in ieder geval diverse kleine paprika's, slasoorten, vele tomaten enz. Misschien ook een goed idee om de Blije zadendoos even naar jou te sturen? (Appelvrouw?) Daar zit ook heel veel in..... In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 15 januari 201412 j @ Bit. Als je de balans hebt opgemaakt, misschien ook even een wenslijstje maken. Kunnen we helpen In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 15 januari 201412 j Als de blije zaden tas naar het noorden komt Met Gemma totaal 4 personen? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 15 januari 201412 j ik heb wel rammenas [kreeg laatst heel veel van Ferdinand] Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.