Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Het meeste heb ik inmiddels verwijderd. In de auto gaan nog 2 personen mee, en een paar kratten met ruilspullen zijn nu al vol

Nog op de valreep : wat poters :

Niet heel veel hoor. Maar om wat uit te proberen misschien ?

Ik heb nog wat : Friese Gieltjes ; nog wat Rozeval ; nog wat Blaue St Gallen ; nog wat Pink fir Apple

Van alles nog maar een stuk of wat poters hoor. Wat ik over heb komt anders op de zaaitafel terrecht.

GEVRAAGD / GEZOCHT : Een leuk kruisbessensoortje ? Een stek van een superlekkere braam ? Wie heeft iets aparts ?

Ik neem mee voor :

Borderrose : 3 muntsoortjes ( meest uiteenlopend kwa types ), 1 bessenstek ( of 2 ? ) 1x eeuwige moes-stek.

Jorieke : Thulbagia 1x een gescheurde bol

Geedee : 1x Buddleja weyeriana, aardbei/ananas//Basil-munt/Bananenmunt

Appelvrouw : 1x Buddleja weyeriana , 2 soortjes kruisbessen, paar zaailingen Delph. blauw, aantal soortjes aardbeien.

Erny : 1x Buddleja weyeriana , paar zaailingen Delph. blauw.

Loraine. 1x Buddleja weyeriana

Jizkaha : 1x ananasmunt , 1x chocolademunt. ( stekje E/M geschrapt op verzoek ) en een leuke pol Hyssopus officinalis.

Indy : 1x Gembermunt en 1x Grapefruitmunt

Beertjerinke : 1x chocolade , 1x ananas en 1x aardbeimunt Appelmunt, Basil-munt, Bananenmunt en Citroenmunt + Jonkheer v Tets en 1 zwarte bes ( Wellington )

Angela : 1x Appelmunt, 1x ananasmunt, 1x chocolademunt + Lambada aardbei.

SuusP : 1x Appelmunt, 1x Gembermunt. 1x Fr Mieze Sch., 1x Lambada. ( als er niet veel meer mensen dit vragen, neem ik er wel een paar van elk mee )

Monika : 1x Ciroenmunt, 1x Grapefruitmunt, 1x Lavendelmunt, 1x Mentha piperita, 1x Bananenmunt

Erny : 1x een leuke pol Hysop.

Estamy : 1x Choco-munt , 1x Appelmunt, 1x Grapefruitmunt.

Salemanertje : 2x jonkheer van Tets

Esther76 : 1x hysop. 3 soortjes munt, zo verschillend mogelijk.

Kim : 1x Gembermunt en 1x Basil-munt

Aalter-Willy : stukje moer ( + uitleg ( 28.50 per uur ))

Zak met vermiculiet voor Jet.

RvO : plantje Rubus Articus ( alléén voor RvO, wil er nog niet méér van kwijt dit jaar.... eerst even aanzien )

1 gele en 1 roze Oekaïner plantje maken voor Jet.

Ik krijg :

Beertjerinke: 1x Gele puntpaprika stek. en wat stokjes 50 cm.

Zaad van grote distelsoort ( ben ik ff kwijt welke ) van Appelvrouw + peulsoortje.

Ook iets van Weknow, lekkere peul dacht ik.

SuusP; 1 Plantje Muizenmeloenkomkommerding

Angela : 1x Meloenpeer Pepino stek.

Monika: 1x tomaat Lollipop plantje

Appelvrouw : plantje palmkool.

Jizkaha : Plantje Kardoen

Salamandertje : artisjok plantje 2x ( Heb ik al gehad bij zijn bezoekje op de tuin )

Ben ik even kwijt van wie, maar iemand nam een stek voor mij mee van een Brugmansia ?

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hoi bit

Ik zou ook erg blij worden van een stekje Buddleja weyeriana

Wat zoek je zelf nog?

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Moet de stekken van de gele vlinderstruik nog maken hoor, maar zal dat van de week nog doen.

Tomatenzaad nog niet echt geïnvenariseerd, wat ik daar aan schade heb, maar heb sowieso genoeg soortjes dacht ik. Dan maar minder dit jaar.

Nog geen echte wensen wat ik zelf zou willen hebben, een lekkere aparte, maar vooral heel erg lekkere peul, zou wel leuk zijn. 6-10 peulen is voldoende. Ik heb al 2 soortjes.

Wat ik las dat gevraagd wordt, is geen probleem tot dusver. Ik zal een geef/krijg lijstje er bij zetten in de 1e post.

Geplaatst:

Aanbod / vraag lijst ( 1e post ) aangepast.

Ik maak later nog " geef / vraag " lijstje.

Geplaatst:

Hallo Bit,

Ik zou wel graag gembermunt,en grapefruitmunt willen hebben. Ik heb wel een kruisbes,maar niet een hele speciale soort,gewoon een rode.

Geplaatst:

Ah okok !

Indy. Vanzelf. Jij had toch eventueel een Daturastek voor mij ? Dat was jij toch ?

Geplaatst:

Ik heb eventueel Golden Sweet peulen voor je.

Zaad weliswaar ....maar dat kan nog maar net eind april. Wil ze wel voor je voorzaaien ca. 14 dagen eerder in wc-rolletjes. (Na kiemen groeien de wortels erg snel, als ik ze eerder zaai dan worden de wortels van verschillende zaden een kluwen, met groot risico op beschadigen bij het ontwarren en uitplanten) Zo doe ik het zelf met peulen e.d. ook. Je kunt ze met rolletje en al dan op 10 cm. uitplanten. Het rolletje verteert vrij snel. Laat maar weten of je interesse hebt en hoe je ze wilt.

Op de MTFD najaar 2013 stonden ze op mijn aanbodlijstje. Toen schreef ik er dit over:

In de afgelopen jaren heb ik ca. 6 verschillende rassen peultjes geteeld en dit seizoen 3. Op grond van de teeltervaringen van dit jaar is "Golden sweet" mijn absolute favoriet en wil ik die vast gaan kweken. Ze worden vrij hoog (ca. 1,50...dus gaas of klimconstructie is absoluut nodig!), groeiden ziektevrij en de platte geelwitte peulen zijn vrij groot. Makkelijk te plukken omdat bijna alle peulen aan beide buitenkanten van de rij duidelijk uitsteken en vooral is de opbrengst enorm groot, in vergelijking met alle soorten die ik ken, gedurende een pluktijd van een week of 5 a 6. De smaak is prima, niet heel uitgesproken. Bij het wokken worden ze heel licht groen.

Ik heb - eigenlijk te laat daarvoor speciale maatregelen genomen - wat zaad overgehouden. Peulen met dikke erwten halfdroog van de struiken geplukt toen ik ze een week of 2 geleden rooide en verder te drogen gelegd. (De betere methode zou zijn geweest om ze aan de struik geheel droog te laten worden en dan pas te doppen, zodat de zaden geheel afgerijpt zijn!) Mijn andere rassen peultjes en sugarsnaps stonden op enkele meters, dus ik kan geen 100% zaadechtheid garanderen. Vind het wel echt een soort die de moeite waard is om te telen en verder te verspreiden. Vandaar dat ik wat kleine porties van 25 a 35 zaadjes aanbied op de MTFD voor wie belangstelling heeft. Ik heb ook nog wat zaden van verleden jaar over en zal die volgend jaar zo telen dat er zeker raszuivere "Golden Sweet's" overblijven.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Jawel Weknow. Leuk ! Kan ik die zaadechte krijgen ( 6 zaden ? ) of bedoel je de eigen oogst ?

Doe maar ja, welke dan ook. Dat jij ze moet zaaien is natuurlijk te veel gedoe ( mag wel hoor )

Wat wil je van mij ? Ik kan ook nog wel wat anders bedenken dat ik iets kan bieden ?

Geplaatst:

Thnx Jet. Die Wieringer dingen had ik al van je in mijn handen gedrukt gekregen in september. Die doe ik natuurlijk ook. Ik doe dit jaar geen sperziebonen, maar meer peulen/ soortjes.

Die Distel wordt mn topper de komende 2jaar

Geplaatst: (aangepast)

zou ik

chocolade , ananas en aardbei munt van jou mogen als ze nog voorradig zijn

kijk morgen even wat ik voor jou kan vinden van je lijstje

aangepast door Gast

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Die munt maak ik voor je.

De Broccoli , heel lief van je , maar hoeft écht niet. Je kan ook gewoon plantjes krijgen zonder wat terug te geven hoor.

Geplaatst:

Heb je nog wat appelmunt, gembermunt, Frau Mieze Schindler en/of Lambada aardbeienplantjes over? En heb je interesse in zaad / zaailingen van de boomtomaat?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Zet ik er bij. Boomtomaat , de Tamarillo dus, had ik dit jaar en was echt totaal een flop bij mij ( giga-ding, groeide als een gek en vulde een kwart van mijn kas, en deed verder niks ) maar wil ik wel nog een keer proberen dan , maar dan buiten. Doe maar een plant van dat ding als je ze tóch zelf zaait. 20 april pas kunnen zaaien is , lijkt mij , wel echt te laat. ( eerder begin, half maart ? )

Dus doe maar 1 ja.

Geplaatst:
Euhm Bit, ik wil niet zeuren maar volgens mij bedoel je mij met Jiskalia. Althans dat hoop ik want ik wil zou wel heel graag die ananas en chocolademunt van je krijgen...

Is genoteerd hoor, je stond er al tussen , alleen vanmorgen stond je er 2 x tussen. Nu samengevoegd. Je munten én je stekje eeuwige moes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...