Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Vandaag is hier de zadenenvelop c binnegekomen. De zaden zijn al uitgezocht mijn voorraadje voor de tuin is nu echt voor de aankomende twee jaar genoeg geloof ik dus ik wil mij ook afmelden voor de volgende ronde

Nu hier even postzegels zoeken en dan gaat de envelop morgen nog de bus op. Als ik ze niet meer heb kan ik ze zaterdag pas gaan halen.

Suus ik keek net in de lijst op pagina 1. Maar daar staat cupcakeje nog bij. Kan het mis hebben maar volgens mij wilde ze deze ronde niet mee doen.

Geplaatst:

Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed begrijp, maar ik ben nieuw in groep C en heb geen adres gekregen? Of komt dat omdat ik de laatste ben..

Super dat dit initiatief er is en naar ik begrepen heb over het algemeen goed gaat. Doet me denken aan toen mijn ouders nét in Zwitserland woonden. Je kunt daar langs de weg van alles plukken en meenemen, van fruit tot bloemen en groenten. Er staat dan een brievenbusje waar je het gevraagde bedrag in kunt doen. Mijn vader kwam trots thuis met een enorme bos prachtige zonnebloemen; kijk jongens voor slechts één franc! Zijn Zwitserduits was toen echter nog zo slecht dat hij niet had begrepen dat er één franc per zonnebloem gevraagd was.. Hij is mooi wel teruggereden om alsnog het geld in het doosje te doen toen hij erachter kwam; zo hoort het en ik vind het goed om te zien dat er in Nederland ook nog op vertrouwen dingen gerealiseerd kunnen worden

Geplaatst:

Pascc, dat is inderdaad vanwege je plek op de lijst. Je krijgt het adres wanneer we beginnen met ronde 4. Veel zadenruilplezier gewenst!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
Dank voor jullie reacties! Ik hoop vooral op een berichtje van Tuin1991 en Fluitjeskruid. Bij de rest ga ik er van uit dat zij meedoen. Als de envelop bij Valerie is gaan we hoe dan ook van start. Ik heb een deel van jullie al de adressen gestuurd, een deel zal ik dat de komende dagen doen. Als ik op 30 maart nog niks gehoord heb deze 2 nieuwe deelnemers, dan gaat de envelop helaas aan hen voorbij. Ik stuur geen PM, want het gaat er nu juist om dat mensen het topic een beetje in de gaten houden en anderen op de hoogte houden.

SuusP

Ik doe mee. Je hebt me adres ??

Mag ik alvast via pm het adres van de volgende?

Altijd bereid om te leren

Geplaatst:

Fijn om van je te horen! Je staat als op het einde van groep b, dus aan het einde van ronde 3 stuur ik je een PM met het adres van de eerste van groep c (even afhankelijk van evt. afmeldingen). Ik stuur je voorganger natuurlijk ook jouw gegevens. Veel zadenruilplezier alvast!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

juudje

Woonplaats of Regio: den haag

Verstuurd: ma 31 maart 2014, 08:11

Van: juudje

Naar: SuusP

Beste SuusP,

Gisteren heb ik die geweldige forum gevonden en nog enthousiast geworden van alles die te lezen en te zien is.

Ik heb een vraag, zou ik mogen doen aan de zadenenvelop? Ik ben een beginner en heb behoorlijk vat geld uitgegeven om te starten (beginners fout, te enthousiast geweest) en de zadenenvelop lijk me een goed idee om zaden te komen dat ik niet heb en geen verspilling van de zaden dat ik te veel aan heb.

Ik hoor graag van u.

Mvg Juudje

Re: zaden envelop

Hoi Juudje,

Wat balen dat je dit pas net ontdekte. Ik herken het probleem van overenthousiast starten. Ik gooi je vraag even in de groep. Officieel zijn we nu al van start en ik wil geen willekeur creëren over wie nog net wel en wie niet meer mee mag doen. Meestal verloopt een ronde vrij vlot en kun je dan binnen een maand aansluiten. Omdat het al bijna april is snap ik ook dat je graag zsm mee wilt doen.

Je hoort dus nog van me!

Groetjes

Suus

Dus, ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Via hier of via PM.

Geplaatst:

Best mensen van de groep c of wel Simke.

Hebben jullie behoefte aan gele plantuitjes. Zo ja laat het weten dan stop ik die in de envlop.

Gr. Simke

Geplaatst:

Heyhey,

Ik ben ook een beginnende moestuinierder en zou graag mee willen doen:) Ik zie dat deze ronde al gestart is. Dus dan kan ik hopenlijk volgende ronde aansluiten?

Geplaatst:

Mijn mening: volgens mij kunnen alle mensen die op de laatste minuut hebben ingeschreven nog meedoen. Het verandert niet zo veel als ze in het eind van de lijst bijkomen. Na april heeft het envelop niet zo veel zin meer, want het is dan te laat om alles te zaaien. Het zou juist verstandig zijn om iedereen nog met ronde 3 te laten meedoen.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Juudje en Simke maken een afspraak om samen door de envelop te neuzen. Randy, voor jou wordt dat lastiger vrees ik. Je kan msschien terecht in Emmen bij Jeanine of in Bovenkarspel bij Monika. Volgens mij zijn zij het dichtste bij. Dus dat wordt opsturen, ook geen punt.

Het idee van aansluiten per ronde en niet continue is om het overzichtelijk te houden en om te zorgen dat de enveloppen ongeveer parallel blijven lopen. Bovendien heeft iedereen zo ook een idee wanneer ie (weer) aan de beurt is.

Geplaatst:

Vandaag lag bij mij envelop C in de bus, een flinke doos.

Ik moet er even voor gaan zitten om hem door te spitten.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Connie dank je voor het doorgeven. Randy, ik hoor graag wat jouw plannen zijn. Als je bij Monika of Jeanine1967 aan wilt sluiten kun je best zelf met hen contact opnemen. Als je volgende ronde de envelop wilt ontvangen kun je me je naam, adres, telefoonnummer en emailadres sturen per PM. Ik zet je dan vast op de lijst voor ronde 4.

Geplaatst:

De envelop is vandaag binnen gekomen. Mijn man is morgen jaarig dus ik ga mijn best doen om hem morgen door te stuuren. Anders wordt het een donderdag. Wel al uitgezocht. Zitten leuke dingen bij. Ik wil me wel afmelden want ik ben nu wel aardig kompleet. Iedereen bedankt voor de supper sammen werking. Maar vooral jij bedankt Suus voor de goede organisatie. Ik hoop dat het volgend jaar weer is. Dan doe ik zekker weer mee.

Geplaatst:

Prima, kris. Ik meld je af voor de volgende ronde. Geef maar weer een seintje als je weer mee wil doen. Waarschijnlijk lassen we na de volgende ronde een zomerstop in en pakken we in het najaar de draad weer op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...