Ga naar inhoud

Moestuinforumdag 20 april. Allen welkom. Geef je hier op:

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kom ook voor het eerste keer en ik heb dus een sterke accent en kan niet super goed Nederlands (ik woon hier pas 6 jaar). Als je met niemand anders kan meepraten kun je bij mij komen, ik wil altijd graag Nederlands oefenen en voor mij is je autisme liever een bonus als je dan makkelijkere taalgebruik heeft (als niet dan doe ik gewoon mijn best ).

Ik denk dat dankzij dit forum kan ik veel beter schrijven dan begin januari. Het is soms best moeilijk om alles mee te doen zonder om te voelen als een buitenstaander, maar de enige dat helpt is gewoon om jouw beste te doen, want je weet nooit. Zelfs van slechte ervaringen kun je wat leren!

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Ook voor mij is het de eerste keer dat we gaan, en ik moet zeggen dat ik er een behoorlijke drmepel voor over heb moeten gaan om het te doen.

Niet dat ik niet graag zou willen komen, maar door de ziekte van Lyme heb ik ernstige spraakproblemen (zacht uitgedrukt; eigenlijk maak ik alleen nog geluid en verstaan alleen mijn dierbaren me nog af en toe en beetje) en mee eten of drinken zit er voor mij ook niet in vanwege slikproblemen ook weer veroorzaakt door de ziekte van Lyme. Mocht je dus iemand rond zien scharrelen waarvan je denkt; die is wel heel apart, nou; dat ben ik dan...

Heb wel een schat van een wederhelft die het merendeel voor me naar jullie kan vertalen als we in gesprek gaan, maar be prepared en schrik niet want het is heel apart voor mensen die me voor het eerst zien heb ik ervaren.

En Ken...je kunt je mij niet meer herinneren, maar ik jouw wel hoor; ben reuze benieuwd hoe dat jongetje van vier, uit de klas van mijn oudste zoon is uitgegroeid

Geplaatst:

Leuk dat jullie allemaal zo positief op elkaar reageren !! Vorig jaar was mijn MTFD-vuurdoop en door de kou toen zaten we allemaal heel krap op elkaar in de kamer (de deel?) maar ik vond het heel leuk om met diverse mensen kennis te maken. Nu kijk ik er meer naar uit, juist omdat ik het vorig jaar zo leuk vond om die mensen in real life te zien

Geplaatst:

Oké, genoeg reden dus. Haal de ovb er maar af, ik kom langs. Ik ga niet aan de loop met zaailingen ben ik bang (durf ik niet), maar ik kan wel wat zaden meenemen. Ik heb nog wat Tamarillo zaden! Ook Broccoli gravity (paars), winterpeen (paars) en Baron von solemacher aardbei (niet paars)

@beertjeinke Dat is iets waar ik me absoluut geen zorgen om maak. Ik werk dagelijks met kinderen en weet precies hoe ze kunnen zijn. Zie ook Stichting OKids in mijn signature.

Ik wil een cake bakken om mee te nemen, lijkt me ook leuk!

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Samen met mijn grote baas kom ik ook voor het eerst en als jullie mekaar nog niet verstaan dan zult ge zeker véél moeite hebben met ons sappig Vlaams taaltje (waarom winnen die Vlamingen zo gemakkelijk het grote Nederlands dictee?)

En we blijven nog wel slapen ook, te ver voor mij om nog over en weer te rijden op één dag, ik word er 74 en dat voel ik hoor.

Naar mij hoeven jullie dus niet te zoeken, een dik oud ventje met bijna spierwit haar dat graag een goeie pint drinkt.

Och ja, efkes erbij zeggen, ik maak me niet meer kwaad, heb er de tijd niet meer voor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ben sowieso heel benieuwd naar iedereen, maar vooral naar een paar mensen die me al veel bijgeleerd hebben.

Tot slot even een actueel bijgevoegde foto van mezelf. (Kijk niet chagrijnig, komt door de zon )

10157199_685727551487422_1028920404225952976_n.jpg

Geplaatst:
Gewoon gaan!

Ik snap het huiverige, zeker als je alleen komt, maar het is een fijne groep mensen, met dezelfde interesses, komt helemaal goed. De eerste keer dat ik ging vond ik het ook doodeng, en nog gaan dingen niet altijd makkelijk, maar sinds ik 50 ben moet ik van mezelf dingen gewoon doen die ik leuk vind. Ik heb zoveel dingen laten lopen......begin gewoon maar wat eerder dan ik met lekker alles doen wat je wilt, ook al is er die drempel! En blijf vooral jezelf!

Dit lezende en nog wat berichten daarna, heb ik ook maar besloten dat... ik kom! Mijn sociale fobie zegt me dat ik de menigte niet op moet zoeken, maar ik sluit me al genoeg af, dus gewoon gaan en ik heb het tot nu toe overleefd, dus dat komt vast wel goed. Ik zal met een tuinvriendin komen (heeft geen moestuin maar een heel grote siertuin).

HuubvG & Hannelide

Geplaatst:

Ik moet me helaas afmelden. Vind het heel erg jammer want ik had me er enorm op verheugd. Hopelijk kan ik er de volgende keer wel bij zijn.

Iedereen heel veel plezier zondag.

Geplaatst:

Wat leuk dat je komt, Ken en wat leuk dat Huub weer komt! Verleden jaar was het te koud om veel buiten te zijn, maar met het weertje van nu is en de mooie en enorme buitenruimte bij Jorieke & Joep zal er nauwelijks sprake zijn van een "mensenmassa". Zo veel mooie en rustige plekjes om eens even te kijken of te gaan zitten.

Willy schreef:

een dik oud ventje met bijna spierwit haar dat graag een goeie pint drinkt.

Willy, ik zag je al eens in het echt en moet toch wat bezwaar maken tegen deze "zelfomschrijving"! Dat van die pinten kan wel kloppen...maar de rest. Zou je de omschrijving van jou ook niet beter aan "de baas" overlaten!?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Leuk Huub, dat je ook komt. Kom je ook naar de Noordelijke moesmiddag ?

Geplaatst:

Huub (en Henk) hebben mij al veel (moes)tuinadvies gegeven. Erg benieuwd om de "niet-digitale" versie van jullie te ontmoeten.

Geplaatst:

Dank je Thea, ik voel me direct jaren jonger... (jongelui).

Jorieke, bedankt voor adres en route, ik wilde net gaan kijken bij MTFdag 2013...

EN neem naast niet-nette kleding ook paraplu en laarzen mee, 60% kans op regen.

Ken, ik ben ook benieuwd naar jouw perikelen rond je tuin en ik zal je eens overhoren of je het onkruid al de baas bent geworden.

Geplaatst:

Ach, ik heb nieuw onkruid wat ik wel gedoog... De goudsbloemen zijn de overheersers in mijn tuin geworden.

Geplaatst:

Erny neem ook een zonnebril mee hoor...

Ken goed van de goudsbloemen.

Bij mij zijn het de reuzepreien, geloof het of niet!

Jorieke ik hou je daaraan hoor!

Hier regent het nu al pijpstelen, dus ik ben wat minder optimistisch...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...