Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Een Overmoedige Super Beginner met veel vragen :)

Marieke

Aanbevolen berichten

HOi lieve moestuinders !

Wat een leuk forum! Bij deze wil ik mij ook graag voorstellen.

Ik ben Marieke , 27 , getrouwd en mama van twee kinderen. Wij wonen in Duitsland in het buitengebied. We hebben een hond, katten , kippen en paarden.

Ik heb de ambitie om dit jaar wat serieuzer 'wat dingen' te verbouwen. Vorig jaar heb ik wat in potten en bakken gekweekt. Ik had toen bijvoorbeeld twintig vreselijk grote tomatenplanten, waar ik geen kant mee op kon omdat ik nog geen stuk had omgeploegd. Pakrika planten die later pepers bleken te zijn. Komkommers die verlepten. Pompoen planten zonder pompoenen.

Ook dit jaar gaat er al vanalles mis.

Toch lonkt het idee van een moestuin me nog steeds .. Maar ik weet er zo weinig van. Kan pas sinds een jaar of twee mijn kamerplanten in leven houden.

Heb wel wat dingen in de vensterbank staan. Nouja, soort van begin is er ....s2fzao.jpg

Hier komt vast een deel van mijn vragen vuur:

( of moet ik dan een nieuw topic openen?)

1.We hebben een groot gazon. Daar wil ik een moestuin maken. We dachten een grondvrees te huren (met de hand is geen optie )Is dat een goed idee, Is dat voeldoende?

2.Ik heb van die geperste potjes gekregen, moet je dat in elk kuiltje een paar zaadjes doen of 1 of 2 ofzo?

3.In de vensterbank (zie foto) heb ik pluksla ( of snijsla?) , maar weet nou niet meer wanneer je die kan gaan plukken?

2uiw6jt.jpg

4.Wat is goedkoop en handig als randen in de moestuin, of is dat niet nodig?

5.We kunnen veel siergrind krijgen, is dat handig als midden pad ( met een rand lijkt mij wel handig?) of niet aan beginnen?

Alvast bedankt voor jullie aandacht !

Groetjes Marieke

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...