Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoy idd wrl een citroeb achtig reukende geranium zijn ofzo. Wat dit is echt geen citroen boompje.. ik heb er thuis een stasn uit italie en dat is heel anders dan dit..

Geplaatst:

Vanmiddag naar de Lidl geweest en er stonden alleen nog 1 tomatenplant, 1 bananenplant, en nog redelijk wat koffieplanten.

Ik heb de bananenplant en een koffieplantje gekocht.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Misschien niet helemaal direct 'moestuin', maar wel nieuw bij de action:

InsectenhotelACTION54391399717227.jpg

Insectenhotel voor 3,49: 26x8,5x29cm

Home is where the harvest is.

Geplaatst:

Hey, die had ik niet gezien, met nog op de site gekeken.

Stond die bij de 100 nieuwste producten?

Ik ga er zeker eentje kopen, minimaal eentje!

Geplaatst:

Aangezien ik roze zo mooi vind heb ik gister er ook 1 mee genomen. nu nog tussen de planten hangen

Geplaatst:

het is natuurlijk ook erg goedkoop, maar ik vind het toch een beetje een karig hotelletje. Erg weinig gaatjes voor de bijen en maar 1 maat. En die houtblokjes achter gaas, waar is dat voor?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Is dat een stuk masief hout bij die gaatjes? Of is het gewoon een dun plankje met een grote ruimte daarachter.

In het eerste geval kan je er meer gaatjes bij boren, in het 2e geval hebben de bijen er volgens mij weinig aan.

Geplaatst:

Vervaardigd door gevangenen in zuid-chinese gevangenissen.

Geverfd met verf, waarvan de jingtjang rivier al 7 jaar vergiftigd is en hout gekapt in oerwouden op borneo waar eigenlijk oerangoetang babbys horen te spelen.

Geplaatst:

Vervaardigd door gevangenen in zuid-chinese gevangenissen.

Geverfd met verf, waarvan de jingtjang rivier al 7 jaar vergiftigd is en hout gekapt in oerwouden op borneo waar eigenlijk oerangoetang babbys horen te spelen.

Bit, ik vond dit nou juist iets voor jou! Of is dit te privé?

Home is where the harvest is.

Geplaatst:
@bit,

Bron?

Mijn dikke duim.

Maar zeg nou zelf. 3.49 voor een houten insectenhotelletje, hoe klein ook. Daar zit toch op zn minst een vies geurtje aan; viezer dan de t-shirts van de Zeeman uit Vietnam of het kinderspeelgoed uit china.

We zetten de goedkoopst mogelijke lavendelplant in de tuin van de Intratuin met 52 pesticiden er op, waar een bij of hommel binnen 2 minuten dood bij neervalt en hangen daarachter een bijenhotel van de action.

Geplaatst:

Wat Bit zegt. Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal te mooi om waar te zijn.

Dat gezegd, worden de regenwouden ook gekapt voor bijen hotels van 40 euro, vrees ik.

Geplaatst: (aangepast)
@bit,

Bron?

Mijn dikke duim.

Maar zeg nou zelf. 3.49 voor een houten insectenhotelletje, hoe klein ook. Daar zit toch op zn minst een vies geurtje aan; viezer dan de t-shirts van de Zeeman uit Vietnam of het kinderspeelgoed uit china.

We zetten de goedkoopst mogelijke lavendelplant in de tuin van de Intratuin met 52 pesticiden er op, waar een bij of hommel binnen 2 minuten dood bij neervalt en hangen daarachter een bijenhotel van de action.

Ik zou het ding zelf niet kopen omdat ik een pesthekel heb aan insecten, maar om dat product nu op deze manier af te kraken alleen vanwege de prijs...

Als je je nu gaat druk maken waar alles vandaan komt en hoe dan kun je net zo goed nu dood neervallen. Er zijn zoveel dingen waar jij versteld van zou staan als jij wist hoe het gemaakt werd... Frikandellen, krokken, kipfilet (waarvan de kip zijn hele leven wordt volgepropt met hormonen en in een klein hokkie leeft zonder loopruimte), fruit van de supermarkt of de boer (zelfde verhaal als met die lavendel van de intratuin)... Het stopt niet. Feit is; het is nodig. De mensheid groeit en heeft eten, drinken en vermaak nodig. Daardoor zullen er mensen, dieren en planten moeten lijden.

Dan koop ik nog veel liever een insectenhotel waar wellicht gevangenen (oftewel tuig van de allerhoogste richel) voor hebben moeten zweten. Werken zullen ze! Als je je er echt druk om maakte dan zou je alleen biologische producten consumeren, niet kijken naar films en series op tv en heel je levenstuil moeten aanpassen, anders ben je gewoon een hypocriet vind ik.

(sorry voor het off-topic geklets.)

aangepast door Gast

Ik weet dat best. Ik heb verschillende documantaires gezien er over. Ook over gevangenissen die eigenlijk helemaal niet bestaan in China, maar waar mensen wel 24/7 aan het werk worden gezet. Zoals ik al zei; het is nodig. Door dat soort afschuwelijke plekken kunnen miljoenen mensen hun leven leiden zoals die dat gewend zijn. Dat maakt het natuurlijk niet goed, maar wat wil je er aan doen? Chinese producten weren? Goedkope producten negeren? Mij niet gezien.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ehhh mag het gaan over aanbiedingen voor de moestuin a.u.b. ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Deze gasten dus: http://www.duif.nl/intro.aspx

Wederom niks mis met het product ook al is het goedkoop. Komt gewoon uit Nederland en niet uit een gevangenis in China (lol).

Aankomende week trouwens bij Dirk wasmanden te koop voor een paar eurie! Zijn groot! Beetje worteldoek er in en vullen maar!

Dat is n import / export firma.....

en Bit reageert altijd wel ietwat ongenuanceerd als iemand een pro-bij bericht post , is mijn ervaring

hij is vast n keer geprikt

aangepast door Gast
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...