Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorig jaar heb ik ze ook zien staan. Spillen ja. En dat geeft eigenlijk aan dat ze op struikvorm gemaakt zijn. Worden zeg maar na een aantal jaren toch best forse bomen hoor. Een grote kruin op een laag stammetje zeg maar. Rond de 3 meter hoogte mag je wel op rekenen. Hangt sterk van eventuele snoei door jou af, waarbij je moet denken aan het feit dat appel en peer klein houden wat makkelijker is dan peer of kers.

Geplaatst:
waarbij je moet denken aan het feit dat appel en peer klein houden wat makkelijker is dan peer of kers.

Kleine slip of the keyboard waarschijnlijk, Bit? Ha, ha (Kan gebeuren! Mij ook!)

Hier moet toch staan: Appel en peer zijn makkelijker klein te houden als spilboom, dan een kers of pruim......

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Dank allemaal!

Ik had ook begrepen dat het om de spil ging

Klink wel heel verleidelijk, in toom te houden (de appel) en toch niet al te klein...

Nu ja, nog een halve dag om te beslissen...

@Jasmin Da's balen ja, had ik ook met de koemestkorrels hier

Dat was wel op een zaterdag, dan gaat het vaak nog sneller.

Geplaatst:

Ik ben naar de Lidl geweest vanmiddag en meer dan genoeg plantjes maar er was niet veel aan groente plantjes meer over en ik heb maar 1 fruitboompje gezien.

Ik ging voor gele courgette en die was er toevallig nog wel, en ik had nog een beetje geluk ook want er zaten 2 planten in 1 potje.

Verder kon ik het niet laten en heb ik ook nog wat zaadjes gekocht.

Geplaatst:

Vanmorgen bij de aldi alles behalve de appels binnen een kwartier op. Ik was dus te laat voor een pruimenboompje.

4 karren voor mij vertrok iemand met een hele kar vol bomen. Wat moet je nou met meer dan 20 bomen Staan ze misschien morgen op marktplaats voor de dubbele prijs? Of heeft hij gewoon een boomgaard te beplanten?

Geplaatst:

Ik was eigenwijs: Enschede stond niet op de lijst met deelnemende winkels (Lidl) maar vorig jaar heb ik er wel meerdere groenteplantjes gekocht dus ik dacht: wie weet? Maar nee, helaas alleen maar perkgoed Wat ontzettend jammer zeg!

Geplaatst:

Ik was vandaag in de gamma. Hadden ze 70% korting op de fruit struiken . Ik hed 1,20 betaald. Ze hebben framboos, bosbes, braam, rodebes en aalbes.

Geplaatst:

Bij ons het zelfde verhaal; of uitverkocht of uitgedroogd of er zat geen labeltje meer aan, dus ik heb, nadat ik voor niks bij aldi, liddl en gamma was geweest mijn fruitboompjes maar bij kwekerij de Border in Delden gekocht; daar ben ik zeker van kwaliteit en zeker van het ras, dan maar ietsje duurder uit.

Geplaatst:

De praxis heeft plantjesmarkt, veel karren met kruiden, komkommers, tomaten e.d. Ik heb knoflookbieslook gekocht voor 1,65 euro, een flinke pol! Ik had het ook gezaaid maar daar kan ik dit jaar niet van oogsten vandaar dat ik het niet kon laten staan

Geplaatst:

Klopt. Heb daar al een paprika plantjes gekocht van de week. Ook vandaag ben ik langs geweest omdat ik nog plantjes zoek, maar ze waren allemaal al stervende...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...