Erny Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Robo, je kan een aantal zakjes met mais naar Gee sturen. Dan kunnen we ons in jan/feb? weer inschrijven voor de diverse zaadjes uit dit project. Quote
SuusP Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Heb toch nog wat bonen in de aanbieding, pronkboon Scarlet Emperor. Is het ok als ik die opstuur? Ik heb het overzichtstopic ook geupdate, maar volgens mij waren er een boel zaken die om wat voor reden dan ook niet zijn gelukt en dat is nog niet actueel nu. Geedee, kun jij me rond januari even laten weten of die lijst klopt? Want we hebben er niks aan als mensen bij jou een verzoek doen voor zaad dat jou niet is toegestuurd, natuurlijk Zoals ik het nu begrijp sturen we met zijn allen dus onze zaadoogst naar Geedee + gefrankeerde en geadresseerde envelop. Zij zoekt de wensen bij elkaar en stuurt het aan ons terug. Juistem? Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jane Doe Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 Sta nog steeds niet meer in de lijst? Quote
RobO Geplaatst: 27 oktober 2015 Geplaatst: 27 oktober 2015 Robo, je kan een aantal zakjes met mais naar Gee sturen. Dan kunnen we ons in jan/feb? weer inschrijven voor de diverse zaadjes uit dit project. ok, zodra ze droog zijn stuur ik ze op Quote
geedee Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Zoals ik het nu begrijp sturen we met zijn allen dus onze zaadoogst naar Geedee + gefrankeerde en geadresseerde envelop. Zij zoekt de wensen bij elkaar en stuurt het aan ons terug. Juistem? Sorry voor de late reactie (Geedee's oogjes moet erg wennen aan de nieuwe "look" van t forum )Het is inderdaad de afspraak dat zelfgewonnen, soortecht zaad alvast in 1 persoonsporties (bij bonen bijv 15 a 20 bonen per zakje) naar mij opgestuurd worden. Je kunt er gelijk een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde envelop bijdoen en dan eind januari je bestelling doorgeven adhv de lijst "Spitsbergen". Mogelijk is het een idee om een locked topic te openen waar ik in noteer welke zaden Spitsbergen bereikt hebben, zodat men daaruit kan kiezen?Dan blijft het topic schoon en kunnen alle andere discussie over wie welke zaden hoe en wanneer gaat telen/oogsten in het andere topic plaatsvinden. Wat vinden jullie? Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Dat maakt het wat overzichtelijker Gé Jane, je staat er toch bij met verschillende zaadsoorten?Ik zie boerenkool, snijbiet rood, kousenband, afrikaantjes en nog een paar soorten. Wat ik wel graag zou willen weten ( en niet alleen van jou maar van iedereen) of er een kiemtest en een zaadechtheidtest is gedaan.Verder zou ik ook graag de juiste tenaamstelling willen weten..voor mij is alleen komkommer bv niet genoeg, dan ga ik het zaad liever kopen dan dat ik een soort krijg die ik niet wil. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 30 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2015 Voor wat betreft de soortnamen, die zijn inderdaad wel handig. Maar als je een soort al jaren kweekt, en niet meer weet wat het voor een naam heeft, dan mag je er van mij ook zelf een naam aan geven. En door middel van foto's en een beschrijving uitleggen waarom die soort bij jou favoriet is. Waarom je hem al jaaaaren teelt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Ja dat is ook ok, daar kan ik me bij neerleggen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 13 februari 2016 Auteur Geplaatst: 13 februari 2016 forumproject-zaadjes-kweken-en-delen-lijst-spitsbergen-t19494.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Vanmorgen bij ons Franse tuinklupje had iemand een dvd van Longomai..die hebben een 7 uur durende film gemaakt over het zelf kweken en oogsten van zaden. Er worden 32 groenten in beschreven in modules: De film is verdeeld in modules van 4 à 15 minuten per plant, die onafhankelijk van elkaar kunnen worden bekeken. Enkele meer theoretische modules hebben we hieraan toegevoegd, bijvoorbeeld over de bevruchting, waarin de rol van insecten en wind, kruisingsproblementussen rassen van dezelfde soort en de vraag wat een zaadje eigenlijk is, aan de orde komen. Andere modules leggen uit hoe je in een tuin verschillende rassen van elkaar kunt afscheiden en hoe je zaad met behulp van water of juist droog uit de vrucht kunt winnen. Helaas alleen in Engels-Duits en Frans.De dvd kost 50 euro..maar kan misschien met een groep aangeschaft worden en rouleren? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Anna3 Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Interessant! Voor wie een beetje Frans verstaat, hier een voorbeeldmodule over bonen: http://www.seedfilme.org/films/show-a-module/ En voor wie liever Engels met een Frans accent beluistert, nog een module over handmatige bestuiven van courgette-achtigen: http://www.seedfilme.org/films/show-a-module/manual-pollination-of-cucrbitaceae/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.