Persica († december 2016) Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Aangeboden: 80 L Agra vermiculite, ideaal om in te zaaien, stekken e.d... brengt lucht / vocht in de bodem. vraagprijs: 20 € Graag via PB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Is handig spul! Maar 80 liter is erg grote zak. (Weegt bijna niets) Voor deze prijs is het een koopje als je veel zaait, opkweekt of echt een (kamer-, serre-) plantenliefhebber bent met een flinke verzameling. Om je (pot)grond luchtiger te maken (minder kans op rotten en schimmels) en vanwege het vermogen om veel vocht op te slaan. (Minder gieten, minder kans op uitdroging). De lichte kleur van het spul geeft ook wat lichtreflectie als je een laagje bovenop legt, wat iets zou kunnen helpen tegen sprietgroei van planten.Niet makkelijk te verkrijgen, ik heb lang gezocht....alleen op enkele "speciale adresjes". Als je niet zo veel nodig hebt, zoals ik, kun je kleinere hoeveelheden perliet (mee) bestellen bij zaadhandel Van der Wal. https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/meststoffen_en_potgrond 6,50 voor een zak van 5 liter.Perliet en vermiculiet is in het gebruik vergelijkbaar. Edit: Er zijn meerdere topics over op dit forum. Zoek boven-rechts met de termen "vermiculiet" of "perliet".Een recente = https://www.moestuinforum.nl/wit-zand-op-potjes-t12311.html Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 80 liter? Valt wel mee. Het gaat best wel hard.Ik heb vorig jaar 100 liter perliet (vergelijkbare eigenschappen) gekocht, en ben nu op de helft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Kom je naar de MTFD Persica? Dan zouden we met een klupje bv 4 mensen deze zak van je over kunnen nemen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 @ appelvrouw Had inderdaad ook gekund, maar misschien komt het nog wel goed met de verdeling, de persoon wie het inmiddels heeft gekocht komt ook naar MTFD dag, dus... Kun je daarmee onderhandelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Ok dank, wil de lieve koper zich dan melden? Ik zou graag een kwart zak overnemen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Neem ik ongeveer 20 liter voor je mee. De rest hou ik graag voor mezelf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuinpraat Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Ik ben hier ook al eventjes op zoek naar maar nog niet gevonden. Iemand enig idee waar je dit in België kan kopen?Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TimHoorn Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Grappig... In zo'n zak zit volgens mij 100 liter en die verkopen wij in de winkel per volle zak voor 19 euro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuinpraat Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Versturen jullie die toevallig niet? Nog steeds op zoek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Hier een adres waar je online vermiculiet kunt bestellen. Ook een groot assortiment voordelige zaaitrays. Ik heb er onlangs een en ander besteld (ook 6 liter vermiculiet, middelgrote) en levering was snel en correct. Voor Nederland vielen verzendkosten wel mee. Voor Belgie moet je zelf even kijken. http://www.kweekplaten.nl/index.php?item=vermiculite-2&action=page&group_id=14&lang=NL Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 12, 2014 Share Posted December 12, 2014 Herstel! Het was niet bij kweekplaten.nl waar ik besteld heb. Maar bij Seedo n.l. Die hebben ook vermiculiet en perliet en kweekplaten. Dit is de goede link!! https://www.seedo.nl/ Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted June 29, 2020 Share Posted June 29, 2020 (edited) Op 1-2-2014 om 13:17, malouis zei: 80 liter? Valt wel mee. Het gaat best wel hard. Ik heb vorig jaar 100 liter perliet (vergelijkbare eigenschappen) gekocht, en ben nu op de helft. Ik heb net twee zakjes mee besteld met de pallet potgrond. 10-15 procent was een aardige richtlijn, dus kom je uit op 250L of meer, maar hij zei dat twee zakjes wel genoeg zouden zijn. Je hebt namelijk ook nog aardig wat verlies aan volume/verdichting van EN12580 naar echte liters, hij ging uit van 0,85. Hoe meer Baltisch witveen/spaghnum mos hoe meer het weer terugspringt. Prijs is dan 18,- per zakje van 100L. Ik had al paar jaar niet meer gezocht, ik vond toen wel iets goedkopere aanbieders, maar dan zit je altijd met de aanzienlijke porto. Er is nu nog één tuincentrum die ze voor 16,50 aanbiedt, maar voor elke zak betaal je 6,50 verzendkosten, dus effectief betaal je 23,- per zak. Welke winkel werkt(e) Tim Hoorn, helemaal in Hoorn, of was dat zijn achternaam? Ik zie dat hij al 6 jaar niet meer op forum is geweest vandaar mijn vraag in het topic. Edited June 29, 2020 by donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts