Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Bij welke webshop koop je ongewone zaden?

Recommended Posts

Onze zadenbak is inmiddels zo goed als gevuld, maar vriendlief heeft zich onlangs goed verdiept in het Vergeten Groente boekje, en daar kwamen nog een aantal nieuwe wensen uit voort. Jullie zijn al veel te gul geweest voor ons en bovendien ben ik over drie weken jarig en krijg ik meestal wel wat geld van opa en oma, dus nu willen wij die nieuwe wensen bij een webshop aanschaffen. De vraag is echter: welke webshop heeft deze gekke dingen? Natuurlijk heb ik al gegoogled maar er zijn echt zo veel (al dan niet legitieme) sites dat ik door de bomen het bos niet meer zie! De verlanglijst is:

meloenpeer

wortelpeterselie

slangenradijs

japanse wijnbes

rapunzelklokje

stevia

paardenbloem (ja dat is een wens van mij, je zou zeggen zaadjes genoeg in het wild, maar ze bloeien hier nog niet en ik ben ongeduldig ik wil er jam van maken!)

Ik heb inmiddels gekeken op diana's mooie moestuin, de tuinkabouter, de nieuwe tuin, 123zaden, van der wal en tabernal, maar die hebben in ieder geval geen van allen de meloenpeer, het rapunzelklokje en het slangenradijs. Sommige hebben wel stevia of wortelpeterselie, maar ivm bezorgkosten bestel ik alles het liefst bij dezelfde leverancier.

Iemand enig idee waar ik het beste terecht kan? Of als iemand van hier me aan deze dingen kan helpen dan is het natuurlijk helemaal goed! Dan wil ik daar de gewone handelsprijzen voor betalen.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

De verzendkosten bij de tuinkabouter zijn zo laag dat je het daarvoor niet hoeft te laten! Heb je in ieder geval al de wortelpeterselie binnen (edit: en de japanse wijnbes en de slangenradijs (zoeken onder rattenstaartje) en het rapunzelklokje (zoeken onder rapunzel)).

Edited by Guest

Die slangenradijs wordt wel een enorme plant hoor! Heb je daar nog wel ruimte voor...

Ik had 'm via Diana maar zie hem daar niet meer in haar zadenlijst staan...

Weet zelf nog ff niet of en waar en hoeveel zaad ik daar uiteindelijk van geoogst heb.

Als ik jou was zou ik lekker paardenbloemen gaan plukken in de buurt. Je kweekt er zelf nooit genoeg om jam van te maken.

Japanse wijnbes kan ik wel een plantje van kwijt als je wilt? Die kan ik je op de Moestuinforumdag dan wel geven?

Edit: slangenradijs heb ik wel voor je, ze hebben zichzelf uitgezaaid hier. Je hebt eigenlijk maar 1 of 2 planten nodig, zoveel van die slangen eet je niet. Geloof mij, ze zijn pittig

Verder zijn veel vergeten groenten niet voor niets vergeten Klinkt lullig, maar als je niet echt veel ruimte hebt dan zou ik eerst eens beginnen met 'normale' zaken.

Die vergeten groenten zijn leuk om eens te proberen, en misschien vind je ze ook wel echt lekker. Maar de teleurstelling is vrij groot als ze veel ruimte innemen en gewoon flauw smaken en moeilijk zijn te telen.

Ah, bedankt voor de tips allemaal! Onder rattenstaartje kon ik die slangenradijs inderdaad wel vinden. Die heb ik net, samen met wortelpeterselie, madeliefjes, japanse wijnbes, asperge-erwt en rapunzelklokje besteld. En pepino heb ik nu ook gevonden idd

@Jorieke en Erny: ja die slangenradijs wordt groot en vergeten groentes zijn misschien niet voor niets vergeten (hoewel ik persoonlijk denk dat de industrialisatie daar meer aan heeft bijgedragen dan de smaak), maargoed vriendje wil dit graag, en zie het dan nog maar eens uit zijn hoofd te praten! Ik heb al moeten lullen als brugman om hem ervan te overtuigen dat we niet naast alle gewone groentes en het bovenstaand rijtje OOK nog eens de kiwano, tamarillo, knolcapucien en chinese yam op 12 vierkante meter kunnen proppen

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Mijke,

ik heb toevallig vorig jaar paardenbloemzaden uit mijn voortuin geoogst, waar ik er best een stel van wil sturen. In de wijk of ergens in een weiland plukken is een goede optie, maar als je de omstandigheden waaronder ze groeien beter wilt controleren, snap ik dat, want dat wilde ik ook.... Vandaar de ietwat vreemde actie om een paar mooie bloemen in zaad te laten schieten!

Doe maar even een PBtje als je ze graag wilt ontvangen. Heb er toch teveel

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Erny schreef:

Weet zelf nog ff niet of en waar en hoeveel zaad ik daar uiteindelijk van geoogst heb.

Ik heb een flink zakje van je gehad op de MTFD van september. Heb je zelf nog wat voor jou?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ja dat slingert vast nog wel ergens op de tuin... weet alleen niet goed wáár en of de muizen erbij konden... en anders komen ze waarschijnlijk vanzelf wel weer op... was een wilde boel vorig jaar. Mocht ik ze kwijt zijn dan wil ik voor volgend jaar wel weer zaad van jou.