Fluitjeskruid Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Heeft iemand toevallig onlangs een leuke aanbieding gezien? Ik begin net als moestuinder en wil het liever niet zelf maken (ik ben ook niet zo handig). Ik heb er 2 nodig en alle tips zijn welkom Quote Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Deze week (of volgende, ik heb de folder pas gezien maar kijk maar zelf op hun website) in Borenbond 1,2m x 1,2m x 20cm voor maar 15 euro (afgeprijsd van 20). Ik het die zelf niet en kan dus niks zeggen over het kwaliteit enz. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Growing4ever Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Waar je met die bakken bij een boerenbont of intratuin op moet letten is of het hout geïmpregneerd is. die stof komt dan namelijk ook in je grond en in je planten en uiteindelijk ook in degenen die de plantjes opeten.Ikzelf heb bij de praxis een vierkante meter 'bak' van plastic gekocht. Dat spul lijkt op die tassen van Ikea qua dikte. Was maar 8,95 en voor die prijs kun je mooi uitproberen of een moestuintje wat is. Ze hebben er planten in potten in gezet om te verduidelijken wat het doel is van dat ding. die vakverdeling zit niet aan de bodem vast, alleen aan de zijkanten en onderaan elk vak zit een gaatje zodat een teveel aan vocht weg kan lopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kris1984 Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Ik heb ook geïmpregneerd bakken. Wat je kan doen de binnekant bekleden met anti worteldoek en afdekzijl.Heb ik ook gedaan. Wel gaatjes maaken zodat het water weg kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Growing4ever Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Hey slim van je zeg! Helemaal nog niet aan die mogelijkheid gedacht! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minie Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 welkoop verkoopt ook MMbakken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Is dit niet wat voor je ?? http://www.marktplaza.nl/images/1/81/Nieuwe-Palletranden-Pallet-Opzetrand-Stapelrand-25721781.jpg Het lijkt mij heel makkelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluitjeskruid Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Dank allen! @ Estamy! Ik zie het niet staan op de website, staat wel in de folder maar voor 19,99. Ik was toevallig vandaag in de Boerenbond-Welkoop. Waren ze ook de prijs van 19,99. @Nynkef Dat zijn van die kistkratten ofzo? Die kosten geloof ik 10 euro, heb er naar gekeken als compostbak. (inmiddels zo'n grote logge ton gekocht) Quote Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Ik zie hem voor 14.99eur, maar misschien (zoals bij Lidl) zijn in elke regio andere annbidingen of zo.http://www.deboerenbond.nl/folderaanbiedingen/ Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluitjeskruid Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Bedankt Estamy, ik dacht altijd dat Boerenbond Welkoop 1 bedrijf was. Niet dus.Zie het nu ook staan, helaas is dat voor mij minstens 50 km ver, zonde want is een mooie aanbieding, en ziet er onbehandeld uit deze bak.Maar dank je voor het meedenken! Quote Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skoebidoe Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 De bakken die over het algmeen in de handel aangeboden worden, zijn geen echte vierkante meter bakken met de juiste afmetingen.Een goede bak meet 120 cmX120 cm zodat je 16 vakjes van 30cm X30cm kan maken.Vandaag zelf een bak in elkaar geknutseld van terrasplank. Ik gebruikte de houtsoort BILINGA. Dikte van het hout is 3 cm. Is een heel erg harde en sterke tropische houtsoort.Heel erg duurzaam. De delen aan elkaar gezet met metalen hoeken die ik aan de binnenhoeken bevestigd heb met schroefjes.Enige nadeel is dat de bak maar een hoogte heeft van 14,5 cm. Lijkt me niet echt onoverkomelijk.Voor het hout heb ik €19 betaald voor de hoekjes ongeveer €3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valerie Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Waarom maak je het dan niet gewoon met 2 planken op elkaar? Ik vind het wel erg laag.. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluitjeskruid Posted March 1, 2014 Author Share Posted March 1, 2014 De bakken die over het algmeen in de handel aangeboden worden, zijn geen echte vierkante meter bakken met de juiste afmetingen.Een goede bak meet 120 cmX120 cm zodat je 16 vakjes van 30cm X30cm kan maken.Vandaag zelf een bak in elkaar geknutseld van terrasplank. Ik gebruikte de houtsoort BILINGA. Dikte van het hout is 3 cm. Is een heel erg harde en sterke tropische houtsoort.Heel erg duurzaam. De delen aan elkaar gezet met metalen hoeken die ik aan de binnenhoeken bevestigd heb met schroefjes.Enige nadeel is dat de bak maar een hoogte heeft van 14,5 cm. Lijkt me niet echt onoverkomelijk.Voor het hout heb ik €19 betaald voor de hoekjes ongeveer €3. Wel over nagedacht maar wij hebben net een nieuwe tuin, dus heel veel opstart dit eerste jaar. De vorige huurder heeft het door ziekte ook niet kaal kunnen opleveren dus we zijn nog niet eens helemaal klaar met de grond weer in goede staat te krijgen. Inmiddels 2 bakken gekocht, ik was 19,95/stuk kwijt bij Boerenbond/Welkoop. Dan heb je onbehandeld Larixhout.De vulling; biologische tuingrond en zak kokos en zak turf was duurder trouwens Quote Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluitjeskruid Posted March 1, 2014 Author Share Posted March 1, 2014 PS 14,5 cm lijkt me niet onoverkomelijk als je de bak zonder bodem en worteldoek ook op aarde/moestuin zet. Voor terras of balkon is het wel erg ondiep denk ik. Quote Ik werk hard aan het groen kleuren van mijn vingers, tips zijn altijd welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts