Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto van je handen topic

Featured Replies

Geplaatst:

Vermits we allemaal graag met onze handen in de aarde wroeten leek het me wel eens leuk om een foto te zien van jullie handen op dit moment.

Dit weekend en gisteren in de tuin gewerkt, dit is het resultaat

Links:

Photo-25-02-14-07-51-1213251393311305.jpg

Rechts:

Photo-25-02-14-07-51-2682161393311331.jpg

Nog enkele archief foto's

Hand met kleine wespenboktor:

kleine-wespenboktor65391393311371.jpg

Vinger met Luzernevlinder:

geel241081386236664.jpg

Zo, dat waren mijn handen en vingers, op naar de volgende

Geplaatst:
IMG030643581393328548.JPG
Geplaatst:
buitendoen21747571393363562.jpg
Geplaatst:

Huuubbbb dat is echt Übercute...!

Nog een stuk hand van mij, dit keer met specht die ik zojuist had bevrijdt uit verstikkend net dat strak om zn pootjes en keeltje zat... dus vandaar mn stevige greep (heb m nu al zeker 20 minuten zo vast... ). Vlak hierna vloog specht hoegenaam ongedeerd weg. Wij blij... hij hopelijk ook.

DSC0539719131393364832.JPG

Geplaatst:
P106020344031393617971.JPG

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

• 8 jaar later...
Geplaatst:

Nou.... die zien er nog goed uit.... morgen ff een foto van mijn handen maken...

Geplaatst:

[emoji38][emoji38][emoji38] ik ga nog een foto maken hoor. Nog even verwennen met wat handcreme.

Edit: de dochter mocht een foto maken van mama’s handen. Er zit zelfs nog wat opgedroogde lijmresten van ons knutselprojectje van vanochtend.[emoji2955]

Dit is het resultaat van een mega puimsteensessie, aceton, nagellak en heel veel vaseline en lanoline. Beter dan dit wordt het niet [emoji51]

4fd2e4ce602109175f3ee6ebeeec13b1.jpg

• 4 maanden later ...
Geplaatst:

Binnen werken is ook niet alles…

dcdb60861e9e362d1a984de6083c2ec9.jpg

Afgelopen 20 minuten potloden geslepen voor de jongste die thuis zit wegens zieke juf . Heb 2 blaren op mijn vingers [emoji38]

Geplaatst:

De mijne heeft een zieke meester, voor vandaag is er vervanging, voor morgen niet.

Gisteren geprobeerd een 30L kuip met aardperen te legen, die staat helemaal vol dus het legen was nog niet gelukt.

Bij het weer neerzetten zette ik de kuip per ongeluk op een paaltje wat ik niet had gezien, en mijn vinger zat er tussen. Had wel handschoenen aan, dus schade viel nog mee denk ik.

IMG_20221117_121256.jpg

Geplaatst:

Ik zaagde in mijn vinger bij het edelsmeden. Ondanks dat begint de cursus nu echt leuk te worden, de eerste paar weken zaten we ons bij het zagen in metaal regelmatig af te vragen wat ons bezielde. Onze docent mompelde iets over trakteren als je te vaak in je vingers zaagt.

20221115_174540.thumb.jpg.906ee1af9a8719b274520b77a1239fb1.jpg

Geplaatst:

[emoji23] viel het bij mij dus reuze mee

Ow ja en beterschap uiteraard. Die blaar is goed zwart. Daar kwam vast een krachtterm bij.
Toch fijn als je kinderen hebt dat je arsenaal aan pleisters zo veel groter is [emoji51]

Geplaatst:

Geen kinderen, wel magische Nijntje-pleisters 😃

Wondje viel mee hoor. Beetje rafelig wel. En ik raad je zo'n puntenslijper aan met een hendeltje, is er een speciaal woord voor die dingen? Kinderen vinden die geweldig om te gebruiken, hoef jij nooit meer te slijpen.

En ja, krachtterm, even testen hoe dat valt hier op de Bible Belt 🙃 

aangepast door Arja

Geplaatst:

'Automatische puntenslijper', vrij vertaald...

p.png

Geplaatst:

Nu weer eens goed nieuws na al die zielige handen...

Sinds een half jaartje zijn mijn vingers, vooral duimen, klovenvrij! De oplossing was zo simpel: schuren met eeltschuurstaafje. Had ik nooit eerder aan gedacht. Nu laat ik het niet meer zo ver komen en begin te schuren als er beginnende kloofjes zijn.

Links voor het schuren:

lv.jpg

Rechts voor het schuren:

rv.jpg

Rechts tijdens:

rt.jpg

Links erna, met kamillezalf erover:

ln.jpg

Rechts erna:

rn.jpg

Nooit meer kloven! Weer een pijnlijke ergernis minder.

Geplaatst:

Die blaar is goed zwart. Daar kwam vast een krachtterm bij.

Niet eens, misschien ook omdat de moestuin buurman naast me stond. Die heeft niet eens iets gemerkt.
Ik had mijn handschoen pas na een half uurtje uitgedaan, want vond toch dat het best lang gevoelig was..
Geplaatst:
Op 17-11-2022 om 13:45, Arja zei:

Ik zaagde in mijn vinger bij het edelsmeden. Ondanks dat begint de cursus nu echt leuk te worden, de eerste paar weken zaten we ons bij het zagen in metaal regelmatig af te vragen wat ons bezielde. Onze docent mompelde iets over trakteren als je te vaak in je vingers zaagt.

Wat leuk dat je aan edelsmeden doet, heb ik ook lang gedaan. Veel plezier ermee en laat je eens zien wat je maakt op de cursus? :classic_smile:

• 2 jaar later...
Geplaatst:

Rechterhand zit onder het sap van honingbessen.

20250604_141923.thumb.jpg.e73e2a6d7fc62c28c1737f3efd27d4bf.jpg

linkerhand wellicht aardbeiensap, maar ik dacht wel voorzichtig te zijn. Geen bloed gelukkig. 

20250604_141905.thumb.jpg.f3496fa149b118fc365938618ed6dd85.jpg

Geplaatst:

Leuk dit topic weer. 
Vinger flink bezeerd aan het gaas van de compost..geneest al weer gelukkig. 
Tijd voor een manicure🧐

image.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zit in de trein naar een vergadering met management. Vergeten mijn nagels te kuisen. Eerst maar ff een kruitvat ofzo in..... 53d25853dad8f6b9eee011649e90cb0a.jpg

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

O shit. En niks in je tasje? Met een pincet lukt het ook om de rouwrandjes te verwijderen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En nog een keer honingbessen plukken. 

Komt door de suzuki fruitvlieg larven, die maken sommige bessen nog zachter dan pudding...

20250605_125325.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Krootjes dus 😃

PXL_20250613_153351534.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Even een ander zintuig: momenteel ruiken mijn handen naar kruidentuin. Ik heb daar vanavond van alles gesnoeid en uitgetrokken en opgeruimd. Ruikt heerlijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.