Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zeuren over Tuinen van Landleven


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb een abonnement op Landleven, en dat vind ik een leuk en mooi blad om te lezen.

Nu hadden ze deze maand een extra uitgave, namelijk 'Tuinen'. Met stukken over de moestuin, en ook over siertuinen.

Nu weet ik niets over siertuinen, maar ik ergerde me rot aan de tips die ze gaven op het gebied van moestuinieren.

 

Bijvoorbeeld: dat je na het oogsten van je sla, gelijk weer sla kunt zaaien, en zo het hele seizoen sla kunt eten.

Klinkt in 1e instantie goed, maar persoonlijk zou ik toch nog een keer eerder (of nog vaker) wat zaaien, zodat je na het oogsten niet weer hoeft te wachten tot het zaad eindelijk weer uit is gegroeid. Tsss

 

Ook hebben ze mooie foto's en tips voor salade planten in klompen, fietsmanden en vogelkooitjes ( ). De (oude) klompje zou je een kek kleurtje kunnen geven, en er dan groenten in zaaien. Als tip staat er dan bij dat door de beperkte diepte de klomp alleen geschikt is voor sla of bijv. radijsjes.

Radijsjes?? Hoeveel radijsjes krijg je in een klomp?? Ik schat 3

 

Als je ruimte hebt voor 4 klompen aan de muur, dan heb je ook ruimte voor een lange balkonbak die je veel voller kunt zetten!

 

tjonjejongejongejonge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja is vast overal, ik zie hier weleens een ei voorbijkomen, nuja wat kun je kwijt en een ei, vindt ik ook dom en niks met moestuinieren te maken hebben maar ongetwijfeld vindt iemand het wel leuk als is dat moeilijk voortestellen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak die tuincentrums foldertjes, tijdschriften etc.. Is er gewoon puur opgericht op het idee denk, zodat ze wat kunnen verkopen.. Maarja idd.. de ruimte denken ze nooit aan.

 

 

(Maar Jorieke, dat 1 gang voor 3 mensen.. Zo kan je wel giga creatief zijn ja Nog wat peterselie er op, of blaadjes basilicum er bij en klaar! Wil t nog bijna gaan uitproberen maar dan is de vraag: welke saus )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jorieke, ik zou bijna zeggen... waarom stellen wij als forum zelf niet zo'n blad samen. Alleen nog sponsoren zoeken...

 

Waarom zou je zo'n blad kopen als je internet hebt? Bedoel ik serieus, hoor!

Ik koop nooit dat soort bladen.

Ik koop ze wel vaak, maar lees ze eigenlijk nooit. We hebben hele stapels hier. Voor het geval we er ooit iets uit leren. Maar we bladeren ze eventjes door, en komen er dan achter dat ze ver achterlopen op ons. Op het internet leer ik dan wel weer veel.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

I-pad? Joh...ik ben al blij dat ik weet hoe mijn mobieltje werkt! ))

Het blad is gewoon leuk, maar niet als je hem koopt voor info over moestuinieren. Daar staat betrekkelijk weinig over in. Dit is mijn eerste jaar moestuinieren, en als ik een vraag heb, ga ik echt niet al die bladen erop na slaan, ga ik ook het internet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, gewoon mooi en leuk om door te bladeren. Ik scheur er ook vaak recepten uit en ze hebben hele mooie foto's van gerechten of kruiden of wat dan ook, die lamineer ik en hang ik op het prikbord in de keuken Meestal neem ik een jaar een abonnement en dan een jaar later weer ergens anders op (homefarmer ofzo )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Duitsland heb je ook veel van dit soort magazines.

Er komen er steeds meer.

De Landlust komt wel erg in de buurt van Landleven.

http://www.landlust.de/

Ik heb dan ook zo`n donkerbruin vermoeden dat ze wat met elkaar te maken hebben.

De sueddeutsche vindt ook dat ze erg op elkaar lijken geeft ook aan dat de Nederlandstalige landleven een heuse konkurent is van de Duitstalige landlust

"Seit 1997 erscheint in den Niederlanden Landleven. Die Erfolgsgeschichte ähnelt der von Landlust."

http://tinyurl.com/684lb5r

 

Het is inderdaad zo dat er erg veel Duitsers zijn die Nederlands spreken/lezen.

Ik ben er met zo één verloofd

 

 

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het Duitse Landidee

http://www.landidee.info/

Hier staan wat meer recepten in.

 

Een magazine is toch fijner dan een beeldscherm.

Je kan het ten alle tijden pakken,overal lezen,en je hoeft er de computer niet voor aan te zetten.

Dus ook al heb je maar een paar minuten tijd.

Je kan er aantekeningen bij zetten en het nodige uitscheuren

Daarbij is ons internet zeeeer langzaam, dat zou je in Duitsland niet verwachten,toch is het zo.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...