Geplaatst: 7 maart 201412 j misschien een rare vraag of interessante vraag maar hoe groot is je moestuin da mijne is alles samen 64 m² de serre is 16 m² en moestuin 1 is ok 16 m² en moestuin 2 langst de serre is 28 m² 7 maart 201412 j aangepast door Gast ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg
Geplaatst: 7 maart 201412 j In de borders van mijn achtertuin ik schat een m2 of 60 / 80, zoiets? Even exclusief de ruimte voor potten langs het huis en op het terras dan. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 7 maart 201412 j Ik heb 161 m² waar van 70 m² bestemd voor de moestuin 9 m² neem de koude bak in beslag. En de rest is bestemd voor fruit. En een rust puntje om even te zitten en te genieten.
Geplaatst: 7 maart 201412 j hier is al een topic voor volgens mij, even zoeken hoor.. Niet dus, ik dacht toch echt dat ik dat al een keer had ingevuld.Mijn volkstuin is 100 vierkante meter, maar ik doe samen met mn vader dus ik heb eigenlijk maar 50 vierkante meter.
Geplaatst: 7 maart 201412 j 3,5 bij 2meter daar gaat het looppad nog vanaf. blijft ongeveer 5m² moestuin over
Geplaatst: 7 maart 201412 j Toch gevonden! hoeveel-grond-heb-je-tot-je-beschikking-t4501-40.htmlHier kan je ook stemmen en gelijk zien hoeveel andere mensen hebben!
Geplaatst: 7 maart 201412 j die poll kan ik niet invullen.ik heb geen potten/bakken en minder dan 10m2... misschien leuker om een nieuwe pol te starten met meer opties? 7 maart 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 7 maart 201412 j Toch is "hoeveel grond heb je tot je beschikking" net wat anders dan " hoe groot is je moestuin" tenminste, voor mij wel. Ik heb iets van 7500 m2 grond tot mijn beschikking maar gebruik komend seizoen 700m2 als moestuin. De fruitbomen en bessen staan dan niet in de moestuin.
Geplaatst: 7 maart 201412 j Zo.. Dat kan ook nog ja! Als je zoveel grond hebt dan is natuurlijk ook niet alles meer voor je moestuin.Ik heb nog wel ergens een bessenstruikje staan, maar die is zo klein dat die geen invloed heeft op de oppervlakte
Geplaatst: 7 maart 201412 j Misschien voor het gemakkelijk terugvinden (via zoekfunctie) de naam van het topic even verbeteren in: Grootte van je moestuin. Edit: is gebeurd. Die van mij is zo'n 175m2. 8 maart 201412 j aangepast door Gast
Geplaatst: 7 maart 201412 j Een machtige 1 bij 3,5 meter Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.
Geplaatst: 7 maart 201412 j 100m2 is de moestuin op de tuin en thuis komt van get zomer weer veel in bakken en de voortuin waar de appelbomen staan. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Geplaatst: 7 maart 201412 j Mooi, die verschillen zo eens te lezen. Van 5 tot 500 m2 Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 7 maart 201412 j Mijn 2 tuinen naast elkaar op het moestuincomplex zijn samen 480m2, maar daar gaan paden en stuk terras en minihuisjes vanaf.@ Jarno : Bessen en fruitboompjes reken ik toch echt wel tot de moestuin. Dat hoort er toch ook bij ?
Geplaatst: 7 maart 201412 j @bit, bij mij wel ja, maar als je zo'n megatuin hebt als piroska, dan zou ik een boomgaard ook niet meer mee gaan rekenen bij de moestuin. Dan voelt het toch anders
Geplaatst: 7 maart 201412 j Momenteel heb ik niet het genot van een volkstuin, heb bij huis maar een kleine voor- en achtertuin. Hier heb ik allerlei groenten en kruiden die het in een kleine tuin wel willen doen. Zo pluk ik bijna het hele jaar toch wat groenteblaadjes en kruiden voor bij het eten of op brood, maar ik kan er niet van leven. Ook heb ik een kas in de achtertuin, voor de lekkerste tomaten en komkommers vooral, maar ook wat vroege groenten en ook wat paprika en pepersoorten. Totale grootte zo ongeveer 30 m².
Geplaatst: 8 maart 201412 j Niet zo groot als jullie tuinen maar toch nog een redelijke oppervlakte vind ik. Zeker als je een beetje krap plant zonder paden (en dat doen wij hier). 12m2 aan moestuin, 2 m2 aan kruidentuin en dan nog minimaal 20 grote potten op het terras voor de peperplanten. Druif staat buiten de moestuin.
Geplaatst: 8 maart 201412 j Eeeeeh.... Even rekenen....Serre: 6m², 2x m² bak op het dak ( 1 staat er al, tweede is op komst ) + als alles gepoot is een 15-tal tonnen/zakken met aardappelen. ( Of hoeveel moestuin kan je op een zo klein mogelijke opp zetten... )M'n kippen hebben meer ruimte
Geplaatst: 8 maart 201412 j Onze tuin is 125 m2 maar er staat ook een tuinhuisje op van 3 X 2... Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Geplaatst: 8 maart 201412 j Ik heb geloof ook iets van 140 m2. Dat is dan inclusief kas(je), terras(je) en boomgaard(je). Veuls te klein dus
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.