bart646 Geplaatst: 15 juni 2015 Geplaatst: 15 juni 2015 Mannelijk qua bloem. Ik heb eerder wel bloesem van beide gepost bekijk de verschillen. Quote
Salamandertje Geplaatst: 6 maart 2016 Geplaatst: 6 maart 2016 Schitterend! Heerlijk om weer de eerste bloesem te zien. De knoppen van mijn abrikoos beginnen ook te zwellen.. Quote Bzzzz...
Bit Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Oei . Ik schaam mij voor de ontzettend lelijke foto. Maar wel het laten zien van mijn dank aan Weknow. 2 ( of 3 ? ) jaar terug op de mtfd een zaailing gehad van een platte perzik uit zijn tuin. Hij staat te bloeien hoor, voor het eerst. Geen honderden bloemen, maar toch zeker 30. Weknow ? alsnog een keer : bedankt ! Quote
weknow Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Leuk Bit!! Heb je hem nog in je kasje staan of intussen naar buiten verhuisd? Het is alleen niet een zaailing van een platte perzik, maar van een zgn. "perkel"...een kleine "wilde" perzik (d.w.z. geen cultivar) zoals die tot voor een jaar of 30 a 40 geleden op vele plaatsen in Brabant, Zeeland en Vlaanderen bij boerderijen en woningen stond. Verwacht geen superzoete vruchten, eerder vele kleine groenbruine vruchtjes die ietsje bitter zijn maar wel veel aroma hebben. Ik vind ze lekker vers en verwerk ze ook graag in jam of compote.In dit draadje meer info. https://www.moestuinforum.nl/kent-iemand-perkels-t1073.html Je hebt een zaailing van ruim 2 jaar geleden (najaar 2013 gezaaid). Ik heb er de afgelopen jaren een stuk of 30 uitgedeeld aan wie er een wilde, om een nagenoeg verdwenen oude soort wat in stand te houden. maar er afgelopen najaar geen meer gezaaid omdat iedereen die er belangstelling voor leek te hebben wel voorzien was. Heb er zelf 1 oude in onze tuin bij huis staan en nog 3 zaailingen van nu ca. 80 cm. om uit te planten in de bostuin. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bit Geplaatst: 8 maart 2016 Geplaatst: 8 maart 2016 Hij staat in het kasje ja. Nog erger; hij staat nog in pot, half ingegraven in de grond in de kas. Die krijg ik met geen mogelijkheid meer enigszins heelhuids uit die kas. Eerst maar eens kijken wat de vruchten zijn om te kijken wat ik dan met het boompje doe. Quote
DennisUtrecht Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Gisela 5 onderstam bloesem! Begin roze, nu wit Quote
DennisUtrecht Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 De onderste is pruim, jullie mogen zeggen wat de bovenste is! Ik weet het uiteraard wel. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Laurier Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
DennisUtrecht Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Het antwoord op mijn mysterie bloemetje is avocado! Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 @ Dennis, Weet je zeker dat je bloeiende Gisela5 onderstam inderdaad een Gisela 5 is? Ik vraag dit omdat ik zelf ook een paar Gisela 5 onderstammen heb welke op dit moment in de bloei komen.Aangezien jou bloesem er behoorlijk anders uitziet dan de mijne, ben ik gaan vergelijken, van mijn onderstammen weet ik voor 99% dat ze soort-echt zijn. Gisela 5 heeft idd een paarsroze bloemvoet, maar de bloemblaadjes zijn in geen enkel stadia 'rose', ze zijn helemaal wit, zo zie ik ook dat jou bladknoppen net voor het uitlopen behoorlijk rood gekleurd zijn. Dit komt nooit voor bij Gisela 5. Onderstam Gisela5 Ik heb het vermoeden dat jou onderstam een Colt is. Quote
Salamandertje Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Kruisbes en zwarte bes Quote Bzzzz...
DennisUtrecht Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 @persica: ik heb de boompjes wel gekocht als zijnde op gisela-5 onderstam, maar ik ben geen kenner! Als ze maar laagstamblijven is het oke. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 wie het weet mag het zeggen..een kers iig Dit is inderdaad geen kers maar pruimenbloesem Quote
Toto Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Raquette Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Joechei...de eerste bloesems ooit aan mijn kleine kersenboompje!! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
sugar Geplaatst: 18 april 2016 Geplaatst: 18 april 2016 Klein maar fijn, bloesem van Ribes 'Caseille'. Dit zou een rode aalbes moeten zijn met zwarte bessen, maar de naam is eigenlijk redelijk duidelijk. Caseille, dat is een samentrekking van cassis (zwarte bes) en groseille (Rode bes of evt kruisbes). Ik denk dat dit gewoon een Jostabes is, de bloesem is namelijk krek hetzelfde. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
appelvrouw Geplaatst: 18 april 2016 Geplaatst: 18 april 2016 Leuk! Misschien moet ik die naam hier maar gebruiken als ik de jostabes probeer uit te leggen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bart646 Geplaatst: 18 april 2016 Geplaatst: 18 april 2016 Pruim top taste Perzik Fruteria Nectarine Snow drop Naddel pear Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.