Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Engeland is echt niet duurder dan Nederland. Ik heb 6 maanden in Engeland gezeten voor een stage en daar kon ik met een mooie greyhound bus voor serieus 1 pond naar London. Het enige wat ik hoefde te doen was op tijd bestellen. Veel engelse spoorbedrijven werken met earlybird kortingen waardoor je heel voordelig kunt reizen als je vroeg boekt. Ik ben hier in Nederland nog nooit kaartjes tegengekomen die werkelijk maar 2 euro kosten voor een reis van Zuid-Limburg naar Amsterdam.

Wat de betreft de ov chipkaart, ik blijf met de auto of met de fiets reizen. Die ene keer dat ik in de file sta is niks vergeleken met de ongemakken van de trein. Ik heb niks tegen de mensen die ook alleen hen geld proberen te verdienen (conducteurs,machinisten enz) maar wel tegen de mensen die nu ook van de Gemeentes weet ik hoeveel miljoenen toegestopt krijgen voor aanpassingen en/of reparaties + 1miljard van Den Haag en dan alsnog het niet presteren om op tijd te rijden, fatsoenlijke service te hebben en echt belachelijk duur te zijn.

Geen trein meer voor mij (ik zal mijn mond maar houden over de ouderen mensen die last hebben van de ov-chipkaart nonsens)

Edit: net nog even het artikel gelezen, Engeland is dus wel duurder

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Even klagen...

Gisteren een dakraam van de kas gesprongen.

Zomaar... ineens..boem!

Een ander boven raampje stond open ( automatische opener ) en de kas deur ook.

Kas staat nu een jaar.

Vreemd toch?

Nergens iets te vinden van vernieuwing dmv steen ofzo.

Alleen overal glas gruis..tussen de tomaten planten.

Grrrrrrrr..

Dus van vanmorgen 7 tot 12 uur glas geraapt.. miljoenen kleine brokjes.

3/4 gedaan, rest morgen.

En morgen ook ff langs leverancier om te vragen hoe dat nou kan..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Jeetje... das niet zo mooi!!

Misschien dat door de hitte het metaal is gaan werken/vervormen en er zo teveel druk op het glas is komen te staan???

Pffff... was ook gisteren echt geen dag om in je kas glas te moeten rapen... puf puf puf...

Geplaatst:

Was vandaag...

Maar als metaal gaat werken verwacht je niet dat het zo gaat werken dat een ruit knapt.

En vorig jaar ook warme zomer gehad, niks aan de hand.

Nee, echt vreemd.

Geplaatst:

Vandaag minstens zo heet dus ook geen dag om glas te rapen...

Je kan nu wel zeggen dat je aan glasteelt doet...

Rare boel, ben benieuwd wat de leverancier te zeggen heeft hierover...

Geplaatst:

Doemme toch!

Had ik al zo goed opgelet om die kooi van de kuikens te maken, komen d' eksters er toch nog door zekers

Weeral een bresse kuikentje gesneuveld door die beschermde moordenaars!

En we mogen ze niet vangen of doodschieten maar er zaten er zes rond mijn kippetjes. Duidelijk twee ouden en vier jongen, ne mens zou er wat van krijgen!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ah wat zielig!

Geplaatst:

Jammer Willy.

Misschien fijner gaas gebruiken?

De leverancier waar wij de kas gekocht hebben ( Groenrijk Hans Menken uit Haule ) heeft het super opgelost.

Normaal geen garantie op glas vanuit ACD kassen.

Toch een super service door ons een ruit te leveren voor een zeer schappelijk bedrag.

Geplaatst:

Dat is zeer zuur willy . Het zijn mooie dieren om bezig te zien maar als dit gebeurd kun je ze natuurlijk wel schieten.

@Gemma: Heel fijn zeg! Er zijn gelukkig nog bedrijven over die weten wat een goede service is .

Drie dagen geleden een zak potgrond gekocht, netjes de aloe vera omgepot omdat 5 planten (waarvan 2 van behoorlijke grootte) in 1 potje echt teveel was. Kom ik de volgende dag beneden zit alles onder de witte schimmel . In de zak gekeken die in de kelder stond en ja hoor die was ook al wit. Nog geprobeerd om eerst het witte eraf te halen en een beetje oude grond die we nog hadden staan erdoor te mengen maar de sporen zaten al door de hele grond. Gevolg, nog een keer alles wit. Vandaag een nieuwe zak gehaald, dit keer bij de boerenbond. Dadelijk even kijken of die schimmelvrij is. Schijnt dus een veelvoorkomend probleem te zijn met potgrond, leuk is anders want die zakken zijn niet goedkoop.

Edit: Oplossing al gevonden, met dank aan Stan! Het huis ruikt nu naar speculaas haha!

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Moet je natuurlijk blij zijn dat je werk hebt.....

Maar is wél vroeg hoor .... over een half uurtje kruip ik al in een tuin van een klant ( snoeien enz ).

Voordeel is dat we lekker vroeg gaan stoppen. Kan ik naar de tuin, daar water geven.

Geplaatst:

Even klagen over de buren ( ja, de kattenoverlast- klagers )

Zij is alleen staand met een kind, jongentje van 10.

En dat is een enorm oudwijf, hij wordt opgevoed door mammie en oma en neemt dus ook die manieren over.

Nou zijn ze echt doodsbang voor alles dat leeft.

Zoontje lief is echt heeeeel bang van honden.

Nou hebben we in de buurt nogal wat honden, dus dat treft hij niet.

Ben ik net achter in de tuin, staat hij het geblaf van de buurhond na te doen tegen die hond.

Hond aan ene kant van de haag, hij aan de andere kant.

Heb ik gezegd dat dat niet slim is, zeker omdat hij al zo bang is van honden.

Uitgelegd waarom dat niet slim is ( je jut de hond alleen maar op zo ).

Komt mammie op hoge poten waar of ik mij mee bemoei..

Dus ik wederom uitleggen wat er voorviel, en dat mocht de hond kwaad worden en eens vervelend doen naar aanleiding van het gepest, de baas de schuld krijgt, en niet het pestende kind..

Woest was ze..

Hoor ik net van andere buren ( met jackrussel ) dat buurjongentje hun hond ook tijden gepest heeft door de schutting heen, met stokjes.

Toen het hondje eens ontsnapte ging die achter het ventje aan en kwam met een nageltje in diens kuit terecht.

Kind gillen natuurlijk.

Mammie boos de politie gebeld dat haar kind gebeten was..

Lekker, zulke buren.

Huis staat tekoop, hopelijk zijn ze snel weg.

Geplaatst:

dat soort mensen.... Sowieso zijn mensen die bang zijn voor honden over het algemeen behoorlijk... beschuldigend, alsof je expres een hond hebt genomen om hem te pesten. Vooral moslims (die zijn vaak bang voor honden, in hun cultuur zijn ze geloof ik onrein) kunnen je dan zo beschuldigend aankijken.

Gelukkig kwam ik ook es in de tram in Den Haag met mn toen nog jonge hond een moslimvrouw met 2 kindertjes tegen. De vrouw was duidelijk bang voor mijn hond, dus ik ging een stukje opzij. Maar ze zei me direct dat dat niet nodig was, en vroeg of haar kinderen mijn hond mochten aaien, opdat zij niet leerden bang voor honden te zijn. Dat mocht, en toen legde ze zelfs eerst nog aan de kindertjes uit dat ze altijd netjes aan het baasje moesten vragen, en dat ze rustig moesten zijn en eerst hun hand uit moesten steken zodat de hond er aan kon snuffelen. Dat deden ze, eerst wat huiverig, maar Oor bleef rustig en toen dorsten ze wel het hoofde te aaien. Nog geen 10 seconden later stonden ze innig met Oor knuffelen. Zo lief! Oor deed natuurlijk ook een paar truukjes, en toen waren ze zo enthousiast dat ze gelijk zelf ook een puppy wilden... Ik heb de moeder maar ff uit de brand geholpen door uit te leggen dat ze dan wel 4 of 5x per nacht op moesten staan om de hond uit te laten. Dat vonden ze toch iets te veel moeite

Elke keer als ik dit soort nare dingen tegenkom zoals jij met je buurjongetje, probeer ik maar aan die positieve dingen te denken zoals in de tram. Want die negatieve dingen kunnen snel meer aandacht vragen, terwijl er gelukkig ook zo veel fijne mensen zijn! Ik hoop voor jou iig dat ze hun huis snel verkopen!

Geplaatst:

Och ja. Honden en katten, en poezen natuurlijk: daar valt natuurlijk heel veel over te klagen. Oké. Niet over de dieren zélf misschien; hun gedrag wordt natuurlijk veelal bepaalt door de eigenaar, dat is waar.

Geplaatst:

Ach, er valt veel te klagen over dieren, en over hun baasjes, maar er valt net zo veel te klagen over mensen zonder dieren, en al helemaal over mensen die klagen over mensen met dieren!

Geplaatst:
Och ja. Honden en katten, en poezen natuurlijk: daar valt natuurlijk heel veel over te klagen. Oké. Niet over de dieren zélf misschien; hun gedrag wordt natuurlijk veelal bepaalt door de eigenaar, dat is waar.

Zeker zelf geen poes, Bit? Die doen echt echt hun eigen ding, ongeacht wat de baas doet...

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

ook bij katten is veel overlast te voorkomen door de eigenaren.

iets wat ik het vervelendste vind aan katten is de kattenstront in de tuin en juist daar daar kan je als eigenaar wel degelijk iets aan doen.

bijvoorbeeld balkon/tuin afzetten waardoor de katten wel naar buiten kunnen maar geen overlast veroorzaken. extra voordeel is dat buurkatten ook niet meer in de tuin komen.

Geplaatst:

Haha Mijke. Zit jij heerlijk snel op de kast he ?

Nee, ik ben geen dierenvriend in de burgelijke zin. Mij zie je niet snel een dier tot eigendom verklaren nee. Ik laat ze graag in hun eigen waarde en dus in bossen, velden en landschappen. Ik geniet daar ten diepste van. Nooit de behoefte onbedwingbaar voelen opkomen een dier tot de mijne te maken nee.

Het houden van huisdieren zou mijn inziens geregelementeerd mogen worden. En dan met als doel in een jaar of 20 de mate van huisdierenbezit terug te dringen naar zo'n 10% van de huidige aantallen.

Trek het je niet persoonlijk aan hoor. Het is niet meer dan een mening van mij. En ik sta er vast alleen mee. Dus no worry.

Geplaatst:

Bit wilt niet aan gehaald worden door een kat of hond.

Hij vindt alleen zijn goed en heerlijk

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ja inderdaad Thea.

Maar dat doet denken, dat het hebben van een kat of een hond dus een behoefte zou kunnen zijn, of voor een aantal mensen zelfs is ?

Buiten medische/ sociale indicatie ( door externen vast te stellen ) , vind ik het een vreemde gedachte dat het hebben van een hond of kat mijn behoefte zou moeten stillen. Ik dicht dieren daar toch meer autonomie toe. Vrijheid en eigenheid in het dier-zijn.

Nee, die hebben mij niet nodig.

Uit laten sterven die miljoenen tot stadswoninkjes veroordeelde zielige gevallen.

In het buitengebied vind ik het nog wel wat anders trouwens ( op eigen, groot, terrein )

Geen problemen mee.

Geplaatst:

Helaas niet op de kast?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Haha Mijke. Zit jij heerlijk snel op de kast he ?

ja moet je ook es doen, het uitzicht is prachtig! Maar nee het viel mee eigenlijk, wellicht had er een smiley bijgemoeten Ik was namelijk in opperbeste stemming! Ik heb zelfs in 30 graden het hele huis opgeruimd, geboend, wassen gedraaid, afgewassen, bed verschoond... alleen stofzuigen heb ik maar aan vriendlief overgelaten...

Geplaatst:
Maar dat doet denken, dat het hebben van een kat of een hond dus een behoefte zou kunnen zijn, of voor een aantal mensen zelfs is ?

Buiten medische/ sociale indicatie ( door externen vast te stellen ) , vind ik het een vreemde gedachte dat het hebben van een hond of kat mijn behoefte zou moeten stillen. Ik dicht dieren daar toch meer autonomie toe. Vrijheid en eigenheid in het dier-zijn.

Hier maak je toch een denkfout Mensen hebben een heleboel behoeftes. Een daarvan is bijvoorbeeld menselijk contact. Daarom hebben mensen vrienden. Ik dicht mijn vrienden een hele hoge mate van autonomie toe, maar toch vervullen ze mijn behoefte. Andersom vervul ik bij hen ook een behoefte. Bij dieren is dat net zo. Zowel mijn katten als hond hadden al 100duizendziljoen keer er voor kunnen kiezen om bij me weg te gaan. Desalniettemin hebben ze er in hun volledige autonomie voor gekozen bij mij te blijven. Sterker nog, mijn ene kat wilde ik eerst niet hebben, maar het dier bleef gewoon zo stug aan mn reet plakken en kopjes geven en miauwen en lief kijken dat ik uiteindelijk overstag ben gegaan. Van andere mensen moest ze niks hebben. Blijkbaar hebben ook sommige dieren de behoefte om met mensen om te gaan

Geplaatst:

Een veelgemaakte denkfout inderdaad. Dieren menselijke eigenschappen toe te dichten en ze vrienden te gaan noemen. Ik zou die vergelijking zelf niet willen maken.

In het algemeen ' behoefte aan contact' , heb ik natuurlijk ook. Vanzelfsprekend.

Ook denk ik wel dat huisdieren een bepaalde mate van aanhankelijkheid kunnen tonen. Gevoed door verder overigens dierlijke behoeftes lijkt mij. Het zijn tenslotte dieren he ?

Klaag ik verder over mijn wakker worden net, vagelijk zwetend, van een naar mijn idee iets te aanhankelijke mug. Heftig snorrend van feestvreugde en zoemend zuigende behoefte.

Wat een plaknacht. Wekker staat op 5 uur. Ik zet m maar naar half 6.

Truste

Edit. Ik zie net op de temperatuurkaart van buienradar, dat het bij Mijke 20,4 graden is.

Bij Jorieke 19,7. Maar bij ons hier dus 25,6 !!

Lekker dan

Geplaatst:

Nou, dan heeft buienradar het goed mis... het is hier ook minstens 23 graden nu... en geen zuchtje wind of verkoeling, luchtvochtigheidsgraad 71%.

Maar... het is dan wel heerlijk rustig,geen verkeer, geen gillende dreinende kinderen, geen volwassenen met luidruchtige bbqfeestjes of andere gatherings... En een deel van de bevolking op vakantie. Hetgeen direct op straat te merken was... Heerlijk rustig.

(oeps erg offtopic natuurlijk deze positieve uitspraken in de klaagbaak... )

Geplaatst:

Ook denk ik wel dat huisdieren een bepaalde mate van aanhankelijkheid kunnen tonen. Gevoed door verder overigens dierlijke behoeftes lijkt mij. Het zijn tenslotte dieren he ?

Hahaha, ja want wij zijn geen dieren en onze aanhankelijkheid wordt niet gevoed door diezelfde dierlijke behoeftes
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.