Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Windhoos in buitengebied Zelhem : posts daarover verplaatst naar : het-weer-in-2014-t11980-240.html

Geplaatst:

Drie weken weg... toen ik vertrok was het hier nog zomer nu is het koud en herfst én heb ik net 28 Abonnementsmeldingen afgewerkt en gelezen. Nu nog maar 281 ongelezen berichten te gaan... Koude vingers dus de verwarming staat weer aan...

Geplaatst:

Mijn bovenbuurman had een gat in zijn raam. Hij had een nieuw raam nodig. Jammer dat hij niet even aangeeft dat vandaag het raam vervangen werd. Mijn peperplanten stonden gewoon buiten en een groot deel is nu verwoest door de vallende scherven naast dat ik een hoop glas in de tuin heb wat niet handig is met 2 honden.

Allemaal pods naar de vernieling. Daar gaat mijn werk.

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Zal toch maar voor de schade naar de buren gaan.

Het is niet nodig dat een raam in stukken valt bij de buren.

Als jij nog op het balkon bezig was????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

levensgevaarlijk! hadden ze niet gewaarschuwd?

Ik heb ook wat te klagen......had weckpotten gevuld met Atjar...heb er van de vijf een laten vallen

Ben vanaf nov. vorig jaar zes keer ziek geweest, steeds verkoudheid dat eindigt in Bronchitis of longontsteking misschien. Soms twee drie weken onder zeil en nu net opgeknapt en mijn man ook, we waren naar Nederland geweest en ziek thuis gekomen. Al twee weken thuis en gister pas de camper schoongemaakt. Maar nu.....de tuin ziet er niet uit! het is gelukkig nog mooi weer dus kunnen we nog even aan de slag.... elke keer ziek betekend niet in de tuin werken MAG ik even klagen???

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:
Drie weken weg... toen ik vertrok was het hier nog zomer nu is het koud en herfst én heb ik net 28 Abonnementsmeldingen afgewerkt en gelezen. Nu nog maar 281 ongelezen berichten te gaan... Koude vingers dus de verwarming staat weer aan...

Was nog even gebleven, hier de hele week al 27 graden MET zon, ik in bikini de hele tijd, pfffff...de zomer is eindelijk gekomen. Nah beter laat dan nooit.

Geplaatst:

Had ik tóch die verschuifbare datum optie bij Transavia moeten nemen...

Maarre... wij hadden een prachtige zomer hier en jij alleen maar regen en ellende... dus het zij je gegund.

(nog 201 ongelezen berichten...)

Geplaatst:

Ha Erny welkom terug! Ik weet niet of ik het me verbeeldde, maar volgens mij is het forum danig ingekakt onder jouw afwezigheid Vertel vertel, hebben jullie een beetje lol gehad? (opendeur.exe)

Geplaatst:

Mag ik even klagen om de beginnersenveloppen? Echt leuk dat er zoveel animo is, echt. Ik werp me met plezier als regelneef op daarvoor. Daarin draaf ik soms misschien een beetje door...

*klaagmodus aan*

Maar alsjeblieft: lees de regels, en hou je er aan! Dus verstuur je pakketje op tijd op de afgesproken wijze, dus met Track and Trace. Ja, daarvoor moet je langs het postkantoor en ja dat kost je misschien een zegel extra. So be it! Makkelijker kan ik het niet maken en zoete broodjes worden niet gebakken.

Er is veel tijd in gestoken om te zorgen dat privé bezorging ook mogelijk is. Doe dan aub je best om dr gebruik van te maken of handel het verzenden netjes af.

Als je geen tijd hebt voor het hele gebeuren laat het dan een ronde aan je voorbij gaan, laat mensen niet in onzekerheid zitten ook al ken je ze niet. Zelfs niet als je goede redenen hebt, een berichtje is toch zo gestuurd.

*klaagmodus uit*

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Terechte klacht hoor SuusP.

Denk dat je de oorzaak vooral moet zoeken dat ( zeker de beginnersenveloppen ) sommige mensen graag meedoen, maar dat meedoen een beetje als loze verbintenis zien.

Zelf ( toen ik dat ook eens een seizoen opgestart had ) had ik de ervaring dat toch best een heel aantal mensen gewoon niet regelmatig genoeg hier keken.

Doe dan gewoon niet mee ? Ja. Zou ik ook zeggen, maar hou ze maar eens tegen ?

Denk dat daarom er ook es een enveloppe was, waar je pas aan mee mocht doen nadat je een jaar ingeschreven was hier. Maja , dat wou ik niet als regel stellen toen want ik was nog geen jaar lid

Geplaatst:

En niet alleen dat te laat terug sturen?

maar de enveloppe bewust achterover drukken.

Bij mijn envelop tijd 3xWEG..........................................

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Klein ongemak.

Het toetsenbord op m'n laptop sterft langzaam uit.

(numeriek 7) doet niets meer. De U, I,F,a en vereisen speciale aandacht. Wel heel zorgvuldig indrkken maar ook weer niet te lang (dan kriiiiiiiiiiijg je zoets).

Ik vrees dt ik op zoek moet naar een neuw toetsenbord voor m'n laptop

Geplaatst:

Het zal van alle tijden zijn en gelukkig gaat er heel veel goed en doen heel veel mensen echt hun best om er wat moois van te maken. Des te zuurder als het dan ergens spaak loopt. Het zou fijn zijn als nu na het opstarten het tempo erin blijft en ik er niet zo bovenop hoef te zitten. Zeker als ik straks een fulltime baan heb. Heb nu soms het gevoel dat ik nog steeds als half overspannen juf bezig ben om mensen te koeioneren hun "werkstuk" op tijd in te leveren en hun huiswerk te maken

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
Klein ongemak.

Het toetsenbord op m'n laptop sterft langzaam uit.

(numeriek 7) doet niets meer. De U, I,F,a en vereisen speciale aandacht. Wel heel zorgvuldig indrkken maar ook weer niet te lang (dan kriiiiiiiiiiijg je zoets).

Ik vrees dt ik op zoek moet naar een neuw toetsenbord voor m'n laptop

Toetsenbord open maken, schoonmaken en toetsen weer op de juiste plaats, klaar...
Geplaatst:

En laat ik dan ook maar weer eens klagen (ben tenslotte weer in Nederland waar men dat graag doet... ).

Ik klaag erover dat ik van tevoren niet gewaarschuwd ben door Piroska dat ik met liefdesverdriet weer hier thuis zou zitten... en wel om de fantastische Mudi... Haar hondje dus... maar niet zomaar een hondje... een gewéldig hondje.... eigenlijk meer een vosje... zooooo leuk, lief, slim. leergierig etc etc etc. Ze heeft mn hart veroverd... en daar zit ik nu thuis zonder Mudi...

IMG3324m22801413307925.jpg

IMG3327m98811413307927.jpg

IMG329693671412679863.JPG

Zeg nou zelf... ze is toch onweerstáánbaar!!!

IMG355076261413371036.JPG

(nog 142 ongelezen berichten te gaan...)

Geplaatst:

Wat een prachtige hond, dat koppie met die blik om te smelten.

Geplaatst:
[...]Toetsenbord open maken, schoonmaken en toetsen weer op de juiste plaats, klaar...
Dat heb ik al een paar keer gedaan. Helpt niet.
Geplaatst:

Los toetsenbordje scoren en aan je laptop hangen dan maar...

Geplaatst:

Een klaagvraag...

Ik zit al een maand met een onbruikbare keuken, ben hem maar heel grondig aan het opknappen nadat er nieuwe tegels en wanden in gemaakt zijn.

Dus geen fornuis op z'n plek nog...

Nu kwam ik noodgedwongen tot de ontdekking dat aardappelen koken in de magnetron (die in de woonkamer staat, gezellig...) heel goed lukt! Had ik nog nooit gedaan, maar dát gaat prima.

De vraag: hoe kan ik pasta en rijst gaar krijgen in de magnetron? Ik heb rijst geprobeerd maar die bleef bikkelhard. Ik heb fusilli geprobeerd, dat wordt, lijkt het, niet helemaal gaar?

Geplaatst:

Voor rijst heb je speciale rijststoomdingen voor in de magnetron...

Hoe heb je het geprobeerd?

Geplaatst:

Ik denk dat dat niet gaat Huub met pasta. Er wordt wel speciale magnetronrijst verkocht die is al voorgegaard, is er zelfs biologisch.

En pasta, ik denk dat dat echt niet gaat. Als je een waterkoker hebt kun je eens proberen het eerst voor te weken in heet water, misschien dat het dan net dat duwtje krjgt om het gaar te krijgen. Anders tijdelijk overschakelen op couscous?

Maar ik kook de aardappelen altijd in de magnetron, ik kan verder best aardig koken, maar aardappelen verziek ik altijd. Wij houden van stevige vastkokende aardappelen en als ik ze gewoon kook wordt het altijd prut of ongaar Verder ben ik niet zo'n magnetronfan, alleen dus voor aardappelen en eens iets snel opwarmen. Oh ja, en lekker een beker warme chocolademelk daar is de magnetron ook uiterst praktisch voor

Geplaatst:

Dank je wel Jenneke, niks te klagen over je vlotte antwoord.

Normaal gebruik ik de magn. ook alleen voor dat soort dingen.

Ik had toch al een vermoeden dat het niet zou lukken, ik denk omdat pasta en rijst van zichzelf zo goed als geen water in zich hebben.

Couscous eet ik nooit, dus dat ga ik weleens proberen als de keuken klaar is, maar je brengt me op een idee, bamisoep!

Ik vergeet het steeds te kopen, maar dat is natuurlijk ideaal voor mijn situatie.

Dit moet echt op mijn boodschappenbriefje, want in de winkel vergeet ik dat prompt.

Opgeschreven en nu boodschappen doen.

Ik eet bij de bamisoep NZ spinazie, die ik wel even in de magnetron doe.

Thnx!

Geplaatst:

rijst en pasta koken kan prima in de magnetron. voldoende water toevoegen en de truc is de magnetron niet op vol vermogen zetten.

een deel rijst met twee delen water in een kom, afdekken met magnetronfolie (huishoudfolie met gaatjes)

ongeveer 15-18 minuten op 700 watt (even uitproberen, verschilt per rijstsoort). De rijst is klaar wanneer deze gaar is en al het water is geabsorbeerd. even laten staan dampen, omroeren en klaar. snelkookrijst is makkelijker dan zilvervlies.

met de waterkoker kan je ook veel, wederom uitproberen per pastasoort. pasta in de pan, kokend water erbij en deksel op de pan. na 5-10min afgieten en opnieuw kokend water erbij.

heeft je magnetron ook een ovenfunctie? dan kan je nog veel meer.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Klaag over mijzelf, Erny, helemaal over jouw nog snellere reactie heen gelezen!

Sorry hoor, maar ik heb zowel de pasta als de rijst onder water gezet dat ik eerst aan de kook gebracht had. Daarna het aantal minuten aangehouden en zo nu en dan omgeschept/geroerd.

Maar laat maar, ik ben er al uit, het wordt de komende tijd (weekje nog wel want ik heb een verkeerde kleur op de wanden gezet, dat moet helemaal opnieuw, KLAAG) dus BAMISOEP!

Edit: Loes! Ook dank je wel, wat reageren jullie snel!

Voorlopig wil ik het even makkelijk doen, maar ik ga het zeker uitproberen, bedankt!

aangepast door Gast

Geplaatst:

En anders kan je altijd nog de aloude Hooikist gebruiken! In combinatie met magnetron/waterkoker.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.