Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

...vergat nog even naar de gelkruik te kijken..die kan in de magno en ziet er ook wel top uit..heeft iemand er ervaring mee?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aangepaste versie:

Met twee latjes aan de bovenkant, aan één kant bevestigd aan de houder, met iets elastisch. Je kan de uitstekende latjes naar wens naar elkaar toe drukken zodat de lucht kan ontsnappen uit de kruik.

Verder kunt u zien dat er ook plaats gemaakt is voor het bewaren en binnen bereik houden van de DOP...

Kruikvulhouder254801413800889.jpg

Zo beter?

Eh... het voorste latje kan dan zakken natuurlijk zodat de kruik nog steeds gemakkelijk in en uit de houder kan...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Maar net zoals dat iedereen kokend water in de kruik doet terwijl dat niet mag, hoef je toch ook niet per se de lucht er uit te drukken? Ik zorg zelf altijd dat er geen lucht in zit door de kruik gewoon net iets voller dan vol te doen en dan de dop dicht te draaien. Daarbij hoef je je niet veel zorgen te maken om verbrande handen als je zon standaard gebruikt (wat ik dan weer niet doe natuurlijk ), omdat het water dat in het 'overloopje' komt te staan zo weinig is dat het rap zat is afgekoeld als je ff een paar seconden wacht.

Geplaatst:
We hebben nu metalen kruiken, met een sok er omheen. Maar we gebruiken ze dan ook alleen bij onze voeten. Dan hoeven ze niet zo flexibel te zijn.

Voor koude voeten gebruik ik dan weer een fleece deken, werkt perfect!

Geplaatst:

Mijn Jacqueline heeft zo een kussen met kersenpitjes, voor als ik haar voeten niet wil warmen wegens te koud.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Erny... wat ben jij toch een lollig mens... gelijk aan het ontwerpen...

Ik moet zeggen dat ik nog NOOIT heb nagedacht over lucht in de kruik. Ja, het klotsen irriteert soms wel, want die kruik wordt bij mij juist gebruikt in sikkeneurige, wankele toestand van ziekerig zijn. Maar ik vind een kruik ook gauw te warm en gauw te koud. En mijn ene kruik is nooit genoeg in zielige stemming, en dan vul ik gewoon glazen flessen met warm kraanwater, doek er om heen.... en even later is hervullen ook weer snel gedaan. Kraanwater van 55 a 60 graden heb ik graag.

Dit jaar te weinig kersen gegeten... er staat een schaaltje schone pitten te wachten op aanvulling, om een keer in een zakje te naaien. Zal wel volgend jaar worden.

Geplaatst:

Die kersenpitten-zakken , daar snap ik dan weer niks van. Hoezo , waar is dat dan voor. Snap er geen sikkepit van.

Een rubberen kruik mag van mij nooit geheel gevuld zijn. Meerdere redenen ( héérlijk he ? dit gemiep ) : Bij grote volte wordt de rand nat. Dan wordt later je bed vochtig, of je rug of whatever. Nee. mag niks vochtig worden. Lucht moet er uit inderdaad, want anders bolt de kruik op, en dan is ie gewoon te dik ( voor je rug bv ). Hij moet dun zijn.

Hij moet dun zijn, niet te vol , niet té heet, maar zeker niet te lauw ( ik kook wél water ), niet nat, niet te zwaar. Daarbij komt dat de kruik zélf niet nieuw mag zijn. Die stinken verschrikkelijk. Ik hang hem eerst een week buiten in weer en wind. Stinkende kruiken als je ziek bent ? Bleehhhh...

De kleur. Nee, géén rood. Ik ben ziek: geen rood.

De prijs boeit me niks ( de winkel dan juist weer wél ) en de kassiëre maakt ook wat uit.

ow ja. En onderweg naar de winkel wil ik geen adhd honden tegen komen.....

Geplaatst:

Die kersenpittenkussen, die doet ge in de microgolfoven tot ze heerlijk warm zijn. Ze behouden hun warmte ook zeer lang zegt de bazin.

Ik hoef dat allemaal niet, warm genoeg van mijn eigen zeker hé?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Klaaaacchhttt! Wat zijn mensen toch irritant als ze je proberen te overtuigen om een mobieltje te gaan gebruiken 19 jaar, alles behalve digibeet en leef in 2014.. Maar heb het niet, mis het niet, hoef het niet!

Geplaatst:

Heb jij geen mobieltje Dennis ? H e b .... j i j ..... g e e e n ..... m o b i e l t j h u u u u ????

Geplaatst:

Zodra hij een vriendinnetje krijgt wil hij 2 mobieltjes.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ook ik heb geen mobieltje Dennis ik begrijp er alles van stom gezeur

Waar was je

Waarom nam je niet op

Waarom ben je niet bereikbaar

Waarom reageer je niet op mijn wats app en nog erger ik zag dat je al gelezen had

Ik heb echt een hekel aan mobieltjes onzin dingen

Passen nooit normaal in je broekzak

Moet iedere dag aan de lader

Mensen verwachten van je dat je altijd maar bereikbaar bent

Enz enz enz enz

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Loraine whatsapp is geen gezeur

Geplaatst:

de hovenier van de buren heeft voor de 3e keer dit jaar mijn stuk voortuin omgespit.

een strookje van een halve meter tussen de buren en ons pad naar de voordeur. ze zien blijkbaar de grens niet en werken door tot aan het pad naar de voordeur. zowel de buurvrouw als ik hebben al eens gemeld dat dat stuk niet hoeft. blijkbaar was er nu weer een ander want wederom is alles omgespit... (sowieso, wat is het nut van het telkens omspitten van een voortuin...)

de eerste keer lagen de bollen overal en nergens door het spitten.

en nu stonden er stekken die juist goed waren aangeslagen om de winter door te komen. waarschijnlijk zijn aangezien voor onkruid want ze zijn weg.

de lavendel plantjes zijn gelukkig wel blijven staan maar verder is dus de hele strook weer zwart en kaal...

Geplaatst:

nou, sja, ik zal het maar gewoon zeggen: mensen zonder mobieltjes kunnen behoorlijk irritant zijn! Spreek je ergens af, heb je een lekke band, kun je niet gewoon ff bellen. Kom je vervolgens een kwartier later alsnog aan, zijn ze er natuurlijk allang niet meer! Of, je wilt met familie even steggelen over een cadeau voor grootouders die $oud worden. Iedereen heeft whatsapp behalve 1 persoon, die wil per se alles via email (maar bekijkt die maar 1x per dag). Nou, dan duurt het echt daaaagen voordat je het eens bedacht hebt. Of: je doet deurbeltraining met je hond omdat die iets al te druk wordt als de deurbel gaat. In de tussenliggende periode mag de deurbel niet af gaan omdat dat de training teniet doet. Dus plak je een briefje op de deur dat mensen ff moeten bellen op mobiel als ze voor je deur staan. Tot die ene flapdrol langs komt die lekker koppig en recalcitrant nog geen mobieltje heeft. Tsja, het spijt me wel, maar het is gewoon een feit; mobieltjes zijn verrekte handig! En hey, ook mobieltjes hebben een uitknop...

Oh, en loes, ik zou gewoon een serieuze klacht indienen bij dat bedrijf en op hoge poten eisen dat ze de schade herstellen. Een keer foutje kan gebeuren (maar dan nog moeten ze zodra ze dat van je te horen krijgen de schade vergoeden vind ik), maar dit is echt van de zotte hoor!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dat is echt waardeloos Loes !!! Ik zou de buren aanspreken, zij huren die hovenier toch in? Of weet je welk hoveniersbedrijf ??

OT: Niks te klagen, het is een prachtige dag

Geplaatst:

Mijke: Woehahaha

(of meen je het toch serieus )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

In geval van serieus Mijke: ( in geval van geintje, just skip my post)

Pfff ik vind het echt onzin om hier in mee te MOETEN gaan. Vroeger toen ik jong was 100 jaar geleden hadden we geen PC en geen mobiel, we hadden gewoon de tijd en als iemand wat later kwam vanwege wat voor reden dan ook, dan wachtten we gewoon of anders gingen we naar huis en dan probeerden we het een dag later nog een keer. We hadden daar TOTAAL geen problemen mee.

Nu is alles gehaast, snel snel, geen minuut te verliezen, echt belachelijk!

En als de bel het niet doet dan kan je altijd nog op het raam kloppen of met de brievenbus klepperen, wachten of wat dan ook.

Ik doe mijn mobiel 1x in de week aan om te kijken of er een berichtje is ( al heb ik meestal geen bereik) Whatsapp?? Whats that???

Prima als iedereen in een gehaaste geen-minuut-te-verliezen, time is money-wereld wil leven maar dat wil nog niet zeggen dat andere mensen VERPLICHT mee moeten doen. Nergens voor nodig.

Ik heb hier een bel, ja een ijzeren bel met een klepel, als je mij nodig hebt dan loop je naar mijn huis en geef je een zwengel aan het touw, jammer als dat moeite kost, en tijd. Graag of niet.

Geplaatst:
nou, sja, ik zal het maar gewoon zeggen: mensen zonder mobieltjes kunnen behoorlijk irritant zijn!

Ergens vind ik dat ook wel ja. Ik ken ze óók hoor; mensen die dan wél een mobieltje hebben, maar waar gewoon niks aankomt, heel simpel, omdat ze er niet op kijken, ding uit hebben staan: er geen gebruik van maken.

Irritant ? Nou, een beetje wel ja. Van mij uit gedacht dan. Op zich hoeven het geen irritante mensen te zijn. Ze zijn wel anders. Het is net of het een ander ras is. Leven meer in zichzelf, naar binnen toe zou ik haast zeggen. Willen ook niet bereikbaar zijn, vinden dat niet nodig, leven hun eigen ritme; doen net of de wereld er niet is. Zoiets ?

Ik ken er ook een paar hoor. Ik ken ook mensen die misschien maar 1x in de week es een keer de tv aan zetten. Ergens ben ik daar wel jaloers op. Die hebben waarschijnlijk zeeën van tijd over ( staan 's avonds in te maken , te wecken en tinctuurtjes te maken enzo )

Bij mij heeft het bijna 2 jaar geduurd, voor dat ik niet meer op élke whatsapp ook gelijk ging reageren. Het is een houding. Alles wat bij mij binnenkomt als prikkel, komt ook echt binnen !

En dat is nou ook niet echt wat je als zijnde gezond kan aanmerken he ? Het is wel de reden waarom ik niet facebook of twitter ofzo. Nóg meer dingen die om aandacht schreeuwen ? Nee. Dit is wel genoeg.

Ik heb een tijdje terug mijn vaste telefoon weg gedaan. En met het geven van mijn mobiel ben ik altijd nogal zuinig geweest. Het is een stuk rustiger daardoor wel

14 jaar terug mijn 1e mobieltje aangeschaft ( late adapter ), omdat we ons huisje in N-Fr kochten en daar geen telefoon hebben.

Ik snap werkelijk niet meer hoe ik geleefd heb in al die jaren daarvóór.

Geplaatst:

vroeger ging alles ook goed zonder mobieltjes.

ik heb een mobiel. het is zelfs een smartphone maar whatsapp is met al zijn updates te groot om te functioneren(=klacht!). dus geen whatsapp meer.

mobiel neem ik wel mee als ik weg ga, vooral handig voor mezelf... maar als ik thuis ben ligt dat ding vaak in een andere ruimte dan waar ik ben, onhandig om steeds mee te slepen. degene die mij in geval van nood moeten bereiken hebben het nr van de huistelefoon.

ik haat bellen dus eigenlijk gebruik ik een telefoon bijna nooit.

Dat is echt waardeloos Loes !!! Ik zou de buren aanspreken, zij huren die hovenier toch in? Of weet je welk hoveniersbedrijf ??

buurvrouw had ik de vorige keer ingelicht maar die raakt direct helemaal in de stress terwijl ze er niets aan kan doen.

ik weet welk hoveniers bedrijf dus vanmiddag idd ff (laten) bellen.

Geplaatst:

Dat van je voortuintje is echt van de pot gerukt hoor, vind ik. Belachelijk. En dat is een hovenier ?

Het moet haast wel een hoveniersbedrijf zijn, wat met stagaires werkt ofzo. Weinig tijd / geen tijd voor instructie, opdracht uitleggen, whatever.

Winterbeurt / najaarsbeurt. En dan de boel gaan omspitten ? Belachelijk !

Zou mij moeten overkomen

Geplaatst:

Ho ho ho, hoezo gehaast? Efficient communiceren is iets anders dan gehaast. En is ook iets anders dan nergens de tijd voor nemen. Het is met name gewoon heel erg onoverzichtelijk en onhandig, in sommige situaties ook behoorlijk omslachtig gewoon om geen mobiele telefoon te hebben. Als je daar van houdt, prima, doe vooral je ding, maar ik voorkom haast juist met efficientie, waardoor je altijd overal genoeg tijd voor hebt. In mijn ogen is haast vooral een gevolg van omslachtige, tijdrovende dingen, waardoor je veel tijd kwijt bent aan iets wat in feite maar heel weinig tijd hoeft te kosten, en waardoor je weinig tijd over hebt om gewoon te chillen en rustig aan te doen.

Ik ben de laatste persoon die je gaat vertellen dat je je telefoon altijd aan moet hebben en dat je altijd direct op al je berichtjes moet reageren. Wat Bit zegt, dat is een houding. Een houding die bij mijn vrienden en familie gelukkig weinig voorkomt. Daarom ervaar ik mijn mobiele telefoon en de mensen die er gebruik van maken ook niet als dwingend. Hoe je dat ervaart ligt helemaal aan jezelf. Ik heb het geluid van mijn mobiel bijna altijd uit staan, en whatsappjes ontvang ik pas als ik op mn telefoon kijk. Maar je kunt er lang en kort over praten, in sommige situaties is het gewoon verdomd handig. Sorry, maar daar kom je toch echt niet omheen Dat het vroeger ook ging zonder mobiel is daarin natuurlijk geen argument. Vroeger ging het ook zonder internet, en zonder tomtom, en zonder wasmachine, zonder paperclips, en zonder vuur, en zonder van alles zo meer, maar dat we die dingen nu wel hebben is toch gewoon... ja, gewoon verdomd handig!

{ik vind het overigens behoorlijk hilarisch dat er serieus mensen zijn die dachten dat mijn post sarcastisch was... Whaha, die had ik echt NIET aan zien komen! )

Geplaatst:

Ik vind het in ieder geval erg handig dat Mijke een mobiel heeft én bereikbaar is want dan kan ze tenminste voor mij zo af en toe op buienradar kijken als ik in mn huisje zit en het weer eens regent of zal gaan regen maar onduidelijk wanneer en hoe lang... Thx Mijke!

Moet ik dan ook maar bekennen dat ik ondertussen maar liefst 3 werkende mobiels heb...

1 ouderwets minimaal broekzakmodel Samsung dat alleen belt en smst is voor direct contact.

1 smartphone Samsung Galaxy Y - klein model dat in mn tas huist of op tafel ligt... erg handig met smssen vanwege toetsenbordje in beeld... en het gratis WhatsAp, maar moet er bijna een bril bij op zetten...

1 smartphone Samsung Note - nwste aanwinst, ook gekregen van vrind (net als die andere) omdat voor hem de resolutie niet goed genoeg was... Deze past in geen enkele broekzak en is best wel erg groot... maar wel weer goeie geluidskwaliteit én grote letters en toetsenbord. Gebruik ik voor "speciale" gelegenheden.

Enne Jasmin... ík lollig??? Was toch heel serieus bezig met mn Paint-ontwerpje...

Zó serieus dat ik gisteravond toch nóg een verbetering heb bedacht voor het Luchtuitdruksysteem.

Want die plankjes hangen dus natuurlijk gewoon in lusjes van een stuk rubber (ouwe fietsband)... die aan het bovenste plankje zijn bevestigd. Die aan de linkerkant iets dichter bij elkaar en die aan de rechterkant iets verder uit elkaar.

De "aandrukplankjes" kan je er dan ook gewoon uithalen als je de kruik in de houder wilt hangen.

Klagen doe ik over de reeën die dit jaar wel erg vroeg op onze tuinen komen snaaien...

Geplaatst:

Hekel aan handy, maar nodig voor werk en bereikbaarheid. Liefst leg ik dat ding weg, maar dat gaat jammer genoeg niet. Wel zo veel mogelijk op luidloos, schrik vaak van die herrie net als deurbel bah.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.