Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Dat gebeuren rondom de UvA.. Zucht! 'T bestuur van de UvA heeft in ieder geval één grote fout gemaakt: weken wachten met ontruimen... Beter hadden ze direct de boel schoon geveegd, in plaats van zolang afwachten.

En sowieso... Demonstreren door zo'n gebouw te bezetten is nou niet echt bepaald professioneel lijkt mij, en chreeuwen alsof je de overgrote meerderheid bent, terwijl in de praktijk misschien 5 tot 15% van de totale populatie bent (hoeveel studenten heeft de UvA? 35.000? 1% is dan 350). Belachelijk, wat nou democratisch.. Moord en brand schreeuwen terwijl je waarschijnlijk geen eens een meerderheid hebt, en tegelijkertijd de boel bezetten.. En dan het bestuur van de UVA beschuldigen van niet-democratische situaties etc? Pppfff. Kansloos!

Geplaatst:

Denis: ik weet dat allemaal nog zo net niet..recht van de student? Enfin ik heb er te weinig verstand van.

Zit ik 5 minuten op mijn krukje te wieden met zo`n 8 uur wiedwerk deze week voor de boeg slaat mijn rug vast..stijf en pijn. Ik kon niet meer omhoog en omlaag. En zeker niet meer bukken. Kan dus ook niet zaaien enz. Onhandelbaar ding soms die rug..

Wel heb ik, om mezelf te troosten en Lie te verwennen dan maar een verrukkuluke appel vanille mascarpone bladerdeegtaart gebakken..zo zie je maar weer er is altijd iets positiefs

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Sneu van je rug, maar die taart klinkt toch lekker!

Geplaatst:

Beterschap Appelvrouw.

De hele ochtendbij huisarts, duim ziet er mooi rustig uit en is netjes gehecht. Manlief 1 week ziek geschreven, donderdag weer controle.

Geplaatst:

Alle zieken beterschap en de niet zieken sterkte met de zieken.

Taart klinkt erg goed Jet!! Jammie...

Studentenprotesten moeten toch echt wel lijkt me, ook al is dit een eventuele minderheid.

Er zijn tegenwoodig gewoon te veel mensen die het niet interesseert. En als er dan niemand meer ophef over maakt pikt de media het ook niet op en gebeurt er in de politiek ook nix.

Nu weet wel iedereen ervan dus hebben ze wat dat betreft wel wat bereikt.

En dan ZIGGO...

Dus... zit er een Phishingmail in mn postvak. Maar wel erg profi opgesteld zodat zelfs ik (erg argwanend) ff ging checken of de boel echt wel afgeschreven was afgelopen maanden.

Maar dat gebeurt automatisch (geheel niet-vrijwillig) dus dat zou wel goed moeten zijn.

En dat was ook zo.

En in deze mail geven ze zelfs een rabo-bankrekeningnummer waar je lekker je geld heen mag sturen... erg vreemd allemaal.

Maar iemand als mn moeder zou hier toch echt wel in kunnen trappen.

Dus dacht ik de ZIGGO maar eens op de hoogte te moeten stellen van deze mail teneinde te voorkomen dat ietwat minder oplettende mensen ook nog een keer geld naar die boefjes zouden gaan overmaken.

Belandt in het keuzemenu en hou de hoorn maar ver van mn hoofd omdat dat zo hard is. Hoor wel iets over Phishing dus ben aan het goede adres.

Dus... krijg vervolgens een, ietwat onverstaanbare, dame aan de lijn. Die wil checken of ik betaald heb en mn postcode enzo. Maar ik vind dat niet nodig want weet dat alles afgeschreven is. Daar bel ik niet voor, ik wil hun deze mail doorsturen...

Ze vraagt in het gesprek nog een aantal keren naar mijn gegevens omdat ze iets wil checken. En ik doe er niet aan mee. Zeg haar ook dat ze dáár deze mail toch niet kan lezen.

Want ik wil eigenlijk alleen die mail doorsturen zodat zij kunnen zien waar ie vandaan komt e.d.

Dus moest ff volhouden... ze ging ff navragen. Komt ze terug en verwijst me naar de Klachtenafdeling... Eh... ik heb geen klacht... ik wil een emailadres van je?

"Die hebben we niet mevlouw"...

Dus wilde ik wel doorverbonden worden naar iemand die meer verstand van zaken had.

Kon me niet voorstellen dat ze daar geen aparte afdeling voor hebben met mensen die wél kennis van zaken hebben. Lijkt me toch wel erg belangrijk in deze tijden van spam en Phishing en andere internetfraude...

"Ik kan u niet doorverbinden mevlouw, niet vanwege dit phisingprobleem"

NU begon ik me toch wel behoorlijk te irriteren aan deze poortwachteres...

Geen doorkomen aan.

Ook niet als ik zeg dat ik zeker weet dat ze haar geijkte praatje aan het houden is en écht wel dingen kan doen en doorgeven... Deze dame wist niet van wijken en gaf ondertussen míj het gevoel dat ik iets fouts wilde van de ZIGGO...

Dat heb ik haar ook gezegd. En toen zij mij vervolgens een "prettige dag" wenste had ik het helemaal gehad. Haar duidelijk verteld dat zij mijn goede medemens-actie wel behoorlijk bedorven had en dus ook de "prettige dag"beleving.

Tssss... is dat klantenservice? Nee hoor... dat is klantendefense !!

Denk dat ik dáár maar eens een klacht over ga indienen...

Wat blijkt nou... in het keuzemenu verwijzen ze al door naar de Ziggowebsite vanwege precies dít phishingbericht... Dus.... in plaats dat de telefoondame mij dát nou had doorgegeven... Dat het probleem bekend was, er meerdere mensen al geklaagd hadden en dat er aan gewerkt werd, dan was het goed geweest...

Maar dat deed ze niet... Ze gedroeg zich alsof dit nieuw voor haar was en was verder erg ongeinteresseerd.

Errug slecht... die kan beter ander werk zoeken want voorlichting is duidelijk niet haar ding.

Edit:... check ik voor de gein de Phisingafdeling op de site... verwijzen ze je helemaal op het eind door naar hun EMAILADRES

Wel een erg moeilijke naam... : [email protected]

aangepast door Gast

Geplaatst:

Tjsa, die optie stond natuurlijk niet op haar praat-blaadje.

Maar ik kan me voorstellen hoe je het gehad hebt. Dit soort "helpdesks" zijn meestal niet zo behulpzaam.

Geplaatst:
Dat gebeuren rondom de UvA.. Zucht! 'T bestuur van de UvA heeft in ieder geval één grote fout gemaakt: weken wachten met ontruimen... Beter hadden ze direct de boel schoon geveegd, in plaats van zolang afwachten.

En sowieso... Demonstreren door zo'n gebouw te bezetten is nou niet echt bepaald professioneel lijkt mij, en chreeuwen alsof je de overgrote meerderheid bent, terwijl in de praktijk misschien 5 tot 15% van de totale populatie bent (hoeveel studenten heeft de UvA? 35.000? 1% is dan 350). Belachelijk, wat nou democratisch.. Moord en brand schreeuwen terwijl je waarschijnlijk geen eens een meerderheid hebt, en tegelijkertijd de boel bezetten.. En dan het bestuur van de UVA beschuldigen van niet-democratische situaties etc? Pppfff. Kansloos!

Een reporter van Geenstijl wilde daar even in het maagdenhuis gaan kijken. Toen kwam SECURITY hem er uitwerken. Sinds wanneer hebben bezetters security. Het maagdenhuis is volgens mij nog steeds een openbaar gebouw.

Edit: volgens mij is de helft van de mensen die daar protesteren geen eens student.

Geplaatst:

Om extra vervelend te zijn heb ik nog een keer gebeld, kreeg dit keer adequate jongeman aan de lijn, mét kennis!! Zo kan het dus ook.

Die wist me zelfs nóg een mailadres te geven, [email protected], en ging ook gelijk onderzoeken wie ik net aan de lijn gehad heb.

Vervolgens heeft hij haar via de interne mail de desbetreffende informatie toegezonden.

Hij begreep haar reactie ook niet, Ziggo wil juist graag de mails doorgestuurd krijgen, opperde dat ze nieuw zou kunnen zijn, hetgeen ik geen goede verklaring vond omdat ze dan zeker nog meer navraag had moeten doen.

Maar... dat was wel weer genoeg fun voor vandaag. Zie dat de zon weer tot in mn achtertuin schijnt dus ga daar ff zitten, hoop dat het niet te veel waait.

Geplaatst:

de telefonische klantenservice van ziggo... tja. alles is opgesplitst in allemaal kleine onderdelen zodat ze je van het kastje naar de muur kunnen sturen. als ze nu nog kennis hadden van hun eigen onderdeel... maar daar ontbreekt het vaak ook aan (zoals het onderdeel Phishing dus blijkbaar)

dat heb ik jaren geleden al opgegeven. als er een probleem was ging ik wel langs kantoor. daar zitten tenminste mensen die wel dingen mogen toezeggen. gelukkig inmiddels verlost van ziggo. lang leve glasvezel

zon is hier juist net verdwenen uit de tuin. brrr

Geplaatst:

trouwens: een collega van mij heeft via Ziggo (via...niet dóór...) een ctb mail gekregen en het attachment geopend

dat heeft bestanden versleuteld en vraagt losgeld, groot probleem dus

het virus is wel te verwijderen maar die bestanden wsnlk niet te ontsluiten (linkje voor slachtoffers)

zit hier nog lekker in het zonnetje, pffff

Geplaatst:

ahhahaha Erny, na 5,5 jaar in een callcentre te hebben gewerkt moet ik toch wel smakelijk lachen om je verhaal Och man oh man wat een ellende die callcentres. Moet zeggen dat je het die arme vrouw ook niet makkelijk maakte trouwens, hoogstwaarschijnlijk vers uit de "kweekvijver", probeerde braaf te doen wat haar geleerd was namelijk AL-TIJD de klantgegevens er bij pakken (en geloof me, ik weet uit ervaring dat het bij klanten die dat niet wilden in 99% van de gevallen toch maar goed was dat ik dat wel gedaan heb jij bent dan probably net die overige procent - maarja, dat weet je ook pas nadat je de gegevens erbij gepakt hebt he? ). Maar helaas, mevrouw Erny wilde niet. Ja en dan? Da staat nie innut skript! Kak! En daarnaast had ze hoogstwaarschijnlijk nog gelijk ook, dat ze verder weinig voor je kon betekenen in de trand van doorverbinden of die mail van jou ontvangen. Want in feite heeft die jongen niet écht iets voor je gedaan natuurlijk. Hij was alleen iets beter op de hoogte en wist het beter te verwoorden Want internetbedrijven zijn om eoa reden wel echt kampioen in het hebben van heel veel afdelingen die allemaal net niks kunnen en ook geen contact kunnen hebben onderling. Oh wat ben ik blij dat ik het overgrote deel van die tijd voor bedrijven heb gewerkt waar je wél daadwerkelijk iets kon betekenen voor een klant! En OH wat ben ik ONWIJS blij dat ik niet meer in die vreselijke belhelwereld werk.... Echt!!

Geplaatst:
Voor een decoupeerzaag? Bosch heeft in Nederland ook gewoon kantoren hoor, dat kunnen ze internationaal doorsturen met hun interne post.
Blijkbaar stond er in de handleiding inderdaad een retour adres waarbij de firma de kosten voor de zendingen betaald, maar welke man leest er nu een handleiding , net naar de post geweest. Daar namen ze het pakje keurig aan en kreeg het meteen een tracking nummer mee.

Nu is het afwachten wanneer we de decoupeerzaag terugkrijgen want ik wil zo graag beginnen aan mijn moestuinzitbank van paletten

Geplaatst:

rtfm!

Geplaatst:

Urrgh, het moment dat je heel enthousiast aan het zaaien bent geslagen, mooie zaailingen hebt en er dan achter komt dat je toch echt geen plaats hebt voor 125 sla plantjes in de volle grond . Ze zijn zo mooooi! Iemand die weet wat ik ermee kan doen behalve weggooien? Weggeven aan mensen is een optie maar aan wie?

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

de weeuwenteelt is mislukt (in de plattebak).. krijg nu al kolen.. 10stuks .. sommige planten zijn nog kleiner dan deze wahaha..(boorders)

tuin buur heeft zelfde probleem. planten van zelfde leverancier denken we.. hij gekocht in loosdrecht.. ik in eemnes dus dat kan

zou een vrijsterteelt nog lukken onder glas? of is dah te warm.

2015041513492716211429205130.jpg

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

volgens de Libelle moet een vrouw haar echtgenoot minimaal 16 keer per maaltijd complimenteren met zijn kookkunst....

..echtgenote zei net maar 4 keer dat het lekker was...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Haha, als ik al is 4 complimenten krijg van de vrouw (over 1 gerecht) is het echt miraculeus lekker denk ik

Geplaatst:
volgens de Libelle moet een vrouw haar echtgenoor minimaal 16 keer per maaltijd complimenteren met zijn kookkunst....

..echtgenote zei net maar 4 keer dat het lekker was...

dat per maaltijd was vast een foutje, 16x per jaar.

Geplaatst:

Als Rob0 dan 4 × per jaar kookt is het balletje weer rond.

Geplaatst:
de weeuwenteelt is mislukt (in de plattebak).. krijg nu al kolen.. 10stuks .. sommige planten zijn nog kleiner dan deze wahaha..(boorders)

tuin buur heeft zelfde probleem. planten van zelfde leverancier denken we.. hij gekocht in loosdrecht.. ik in eemnes dus dat kan

zou een vrijsterteelt nog lukken onder glas? of is dah te warm.

2015041513492716211429205130.jpg

Lol, jij hebt een vreemde definitie van mislukt Je weet dat het doel van weeuwenteelt juist is dat je eerder in het seizoen kolen krijgt he? Weeuwenteelt is dus exact geslaagd! Waarom zou je er nog iets anders van willen maken? Je hebt nu gewoon kolen en die kun je opeten. Waarschijnlijk nog net iets vroeger dan anders vanwege de zachte winter, cadeautje van moeder natuur. Eet smakelijk!

Geplaatst:

hooguit Jasmin

Mijke, tuurlijk weet ik dat .. alleen zijn ze echt te vroeg met koolvorming .. de plant op de foto lijkt groter dan die is

de kooltjes zullen dan ook niet groter worden dan een vuist , sommige zelfs kleiner. desalniettemin zal het best smaken ..

alleen jammer dat het maar 1 maaltje word ..

zal morgen wat foto's plaatsen van de plantjes maar dan geen close up.

volgende weeuwenteelt maar weer zelf zaaien i.p.v kopen.

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

Heb de bresse haan moeten in een klein hok apart steken!

Die agressieveling joeg steeds op de kalkoenhaan en die is dan zo een braaf beest dat hij zich niet kon verweren.

Een van de kalkoen hennen, die nu broeden, heeft die bresse haan wel flink toegetakeld, hij hangt vol bloed en heeft gen staart meer.

Vogels onder mekaar ziet ge wel. En moesten ze nu geen plaats hebben maar ze hebben ongeveer 1000m² en vier aparte hokken ter beschikking.

Volgende week slachten we hem, hij moet eerst wat bekomen van zijn verwondingen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dat vind ik wel sneu. Eerst nog in een klein hok, waarschijnlijk met pijn en dan alsnog geslacht worden. Waarom kun je hem niet gelijk slachten?

Geplaatst:

Een ter dood veroordeelde word ook niet gedood als hij of zij ziek is of gewond.

Neen, dat is zever, maar die mens die dat doet kan niet voor woensdag en thuis mag ik niet, waar ze zitten ook niet.

Wijvekes met een te klein hartje weet ge wel.

Ze willen wel vlees eten maar slachten!!!! Ho maar. En een beest dat ze zien lopen hebben eten ze niet op, ook dikke zever vind ik.

Dat doet me denken op dat berkenwater en de pijn dat die boom zou lijden.

De planten welke we opeten, lijden die geen pijn?

Die redenering snap ik ook niet hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.