Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
hooguit Jasmin

Mijke, tuurlijk weet ik dat .. alleen zijn ze echt te vroeg met koolvorming .. de plant op de foto lijkt groter dan die is

de kooltjes zullen dan ook niet groter worden dan een vuist , sommige zelfs kleiner. desalniettemin zal het best smaken ..

alleen jammer dat het maar 1 maaltje word ..

zal morgen wat foto's plaatsen van de plantjes maar dan geen close up.

volgende weeuwenteelt maar weer zelf zaaien i.p.v kopen.

ahja op de foto ziet ie er idd gewoon net zo groot uit als onze weeuwenteeltkool vorig jaar, die bloemkool zelf groeide nog ietsje groter alvorens we hem geoogst hadden en die was van normaal formaat. Maar schijn bedrieft blijkbaar op foto's Desalniettemin betwijfel ik of het aan de planten/leverancier ligt hoor, wat zou die er verkeerd aan hebben kunnen doen?

Geplaatst:

Effe wat anders; wel leuk dat het forum zo uitdijt qua gebruikers, maar als je alle berichten wilt lezen, dus meeleven met alle gebruikers, heb je bijna een dagtaak. Heb je er drie gelezen, staan er weer vier nieuwe... Heb zojuist tweehonderdzoveel berichten als gelezen aangemerkt. Sorry, moeten jullie maar niet zoveel posten.

Geplaatst:
Heb de bresse haan moeten in een klein hok apart steken!

Die agressieveling joeg steeds op de kalkoenhaan en die is dan zo een braaf beest dat hij zich niet kon verweren.

Een van de kalkoen hennen, die nu broeden, heeft die bresse haan wel flink toegetakeld, hij hangt vol bloed en heeft gen staart meer.

Vogels onder mekaar ziet ge wel. En moesten ze nu geen plaats hebben maar ze hebben ongeveer 1000m² en vier aparte hokken ter beschikking.

Volgende week slachten we hem, hij moet eerst wat bekomen van zijn verwondingen.

Waarom moet het een "vrouw" zijn die de "man" een pak correctie geeft

Wat een felle haan Willy, onze haan gedraagt zich wel netjes. Is een waakhaan, maar een gemoedelijke jongen die goed voor zijn hennen is.

Geplaatst:

ja Huub .. maar liever een actief forum dan een saaie

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

@Jane Doe, ik beweer niet dat die haan niet goed voor zijn hennen is maar hij moet wel de rest van de beesten met rust laten, waarom valt hij de kalkoen en de Amrock haan altijd weer aan? Mijnheer wil de grote baas spelen maarrrrr, er is altijd baas boven baas hé.

En mijn baas (bazin) is de grootste.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Rangoorde Willy, geen concurentie

Jouw bazin is de werkelijk Alfa

Wie vlees eet, zal het slachten niet ontkennen.

Geplaatst:

jajaaaa, maar ik houd ook graag de kerk in het midden zulle.

Wacht meisken, totdat uwen baas mij leert kennen!

Geplaatst:

Zit in de moestuin totaal zonder water hopelijk sluit de buurvrouw snel haar pomp weer aan zodat ik de tonnen kan vullen. Morgen misschien toch de auto vol gevulde emmers duwen want mijn laat gezaaide erwten komen niet boven zo.

Geplaatst:
jajaaaa, maar ik houd ook graag de kerk in het midden zulle.

Wacht meisken, totdat uwen baas mij leert kennen!

Willy ik ben een meegaand persoon, als we dezelfde richting opgaan

Vraag Loraine maar hoe makkelijk ik ben, zo lang het me niet moeilijk gemaakt wordt

Denk dat mijn baas veel te praten heeft, over techniek, klussen en veel meer. Wie weet lukt het je zijn moestuintalent te ondekken

Emmers jij durft jerrycans met dop niet veiliger?

Geplaatst:

Uhuh heul gemakkelijk

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Loraine gaat toch best goed ons samen Een goed team, die veel punten winnen voor keuken en meer

Geplaatst:

Ik heb niks te klagen hoor

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Heeft iemand al gemerkt dat de eksters de prei komen opeten?

Dat deden ze deze namiddag bij mij.

Ik wist eerst niet wat het kon geweest zijn maar toen ik in het tuinhuis bezig was zag ik er een ekster aan pikken.

Geplaatst:

Ha! Natuurlijk! Ik wilde zelf klagen dat een van m'n snijbieten is verdwenen en dat er 'gaten' in de aarde met erwten gemaakt zijn. Maar het stikt hier van de eksters, dat lijkt me een stuk waarschijnlijker dan dat een van de poezen een snijbietje gegeten heeft. Wel balen...

Geplaatst:

Ruim een week geleden werd ik ziek, keelpijn, rillerig, algehele malaise.

De hele homeopatsche en antroposofische bende uit de kas gehaal: Aconitumdruppels tegen het hoesten, tijmolie om het slijm los te smeren, tonsiotreentabletjes voor de keelpijn, cinuforcespray voor de neus enz enz. De hele week koorts..38,5.

Maandag ging het wat beter, en ben ik zelfs even buiten de verlepte koolrabi`s in de grond gaan zetten maar dinsdagochtend werd ik echt heel ziek wakker..hoge koorts, pijn op de borst en koud..rillen, twee kruiken en drie dekbedden en nog steeds koud.

Ik mocht gisteravond om 9 uur bij de dokter komen ( kom daar trouwens in NL maar eens om, de dokters werken gewoon door totdat de laatste patient geholpen is) en moest helaas toch aan de antibiotica, een ontwikkelende longontsteking, vermengd met een virus en ook nog een schimmel.

Nu staat hier naar mijn bed allerlei allopatiche middelen: antibiotica, antischimmelmiddel, spul om mee te puffen...

Ik hoop dat ik snel genoeg ben om alles klaar te zetten voor mijn vertrek naar Nederland...het meeste zal wel lukken trouwens..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nou ja zeg!! Hoe krijg je dát nou weer voor mekaar??? Virus, longontsteking én schimmel... Vervelend hoor.... Beterschap!!

Hoop dat de antibiotica aanslaat en je op tijd weer fit bent.

Geplaatst:
beterschap06746251429734280.gif
Geplaatst:

nou Jet, beterschap!

Geplaatst:

Beterschap, netjes de kuren afmaken en veel water drinken.

Geplaatst:

Beterschap dan maar!

Geplaatst:

Beterschap Appelvrouw!

Geplaatst:

Thanx allen! Volgens Lie heb ik niet goed geluisterd bij de dokter( ik was er dan ook niet meer helemaal bij zullen we maar zeggen ) níet een longontsteking maar een bronchitis.

Hoe dan ook, ik slik natuurlijk braaf mijn pillen, ik zou wel gek zijn als ik dat niet doe , maar scheur mijn longen uit mijn lijf van t hoesten...doodmoe wordt je daarvan.

Hopenlijk morgen zover dat ik eens kan beginnen met inpakken...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Beterschap hoor, luister goed naar jezelf en naar je lichaam .

Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.