Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Net terug uit het 'ziekenhuis'.. Pff, 45 minuten in de wachtkamer gezeten en mevrouw de dokter had de injectie die ik in mijn enkel zou krijgen nog nooit eerder gedaan geloof ik. Van toen ik binnen kwam tot de assistente klaar was met heel langzaam alles klaarzetten zat ze alleen maar in de boeken te lezen. Tijdens het uitgebreid bekijken via een echo welke aders en pezen ze niet moest raken (zei ze hardop allemaal) vroeg ze ook nog of ik nog wist vanaf welke kant de injectie de vorige keer gezet was. Nou, het gaatje van de vorige was nog te zien.. Van boven, maar nee ze ging het toch vanaf de onderkant doen, was makkelijker en dat stond ook in de boeken. Dus. Het ging maar langzaam allemaal, eerst net de naald de goede plek zoeken, dan spuiten. Het deed al pijn voor ze begon met leegspuiten van de spuit met bloedplasma. Nog even lekker tegen m'n bot prikken, pff en toen pas leegspuiten, au. En nu doet het na de spuit ook nog eens meer pijn dan de vorige keer

Geplaatst:

auw. hopelijk helpt de spuit.

voor alles moet een eerste keer zijn (of eerst keer zelfstandig, of al een tijd geleden). klinkt wel goed voorbereid. beter zo dan een arts die er een spuit in jast zonder te weten wat hij/zij precies doet.

Geplaatst:

Brrr... krijg kippevel terwijl ik het lees... naald in enkel.... brrr...

Ben natuurlijk nu ook ietwat gevoeliger op dat gebied.

Maar hopen dat het je helpt!

Geplaatst:

Beterschap Anna, zoiets had ik in het ziekenhuis met wat uit me oog verwijderen. Nieuwste apparatuur, maar is op oude wijze gedaan omdat ze nog niet wisten hoe dat hyper moderne ding werkte. En ze geen risico wilde nemen, ik blij.

Geplaatst:

Vervelend Anna.

Geplaatst:

Argh, heb sinds woensdag een paar insektenbeten op m'n linkerpols die nu 2x zo dik is als normaal, m'n hele arm jeukt en niks helpt (heb al gesmeert met teatreeolie, teatreebalsem, azijn, middeltje met amoniak, azaron, nestosilzalf, calendulazalf, rescuebalsem, anti-insekt van Chi) wordt gek van de jeuk . Ik heb zelfs al anti-histamine ingenomen, maar ook dat helpt niet echt. Vrees dat ik gewoon geduld zal moeten hebben tot het vanzelf over gaat, of heeft iemand nog een tip

Geplaatst:

ff klagen: had twee mooie zuurkoolpotten gekocht bij keukenkeramiek, zijn ze allebei gaan lekken en scheuren, en ik ben altijd heul voorzichtig, en de houten vloer zat onder het zuurkoolsap ....heeft de meneer van kk de ene vervangen maar de ander wil hij niet....en de pot die vervangen is heeft ook alweer scheurtjes....

Geplaatst:

Jeetje wat zijn er vroege vogels op dit forum...

Geplaatst:

Jenneke zoals Jamin al schrijft, naar de huisarts.

Kan ontstoken zijn, alergische reactie en dan kun je er beter op tijd bij zijn.

Edit ben vanmorgen aan de late kant

Geplaatst:
Jeetje wat zijn er vroege vogels op dit forum...

*gaap* veel te vroeg. Je moet wat overhebben voor de MTFD

Geplaatst:

Rise and shine!...

Geplaatst:

Sliep ik al? Is een betere vraag... Heb zowaar 1 uur geslapen...

Zag net vooral dikke wallen in de spiegel... dus het was meer: Rise and Shiners...

Geplaatst:

4 goudelritsen gekocht voor het (mini)vijvertje van het zoontje, zijn we 4 dagen verder leeft er maar 1 ' t je meer Geen idee wat ik nu juist verkeerd heb gedaan, zouden sterke / wilde visjes moeten zijn die zelf insecten vangen en geen droogvoer eten. De eerste 2 waren er na 1 nacht al aan de derde nu plots na de derde dag. Misschien was 2 uur laten wennen aan het vijver water niet lang genoeg? Had ze met de plastic zak in de vijver gelegd om ze aan de temperatuur t laten wennen na hun binnenverblijf in het tuincentrum.

Geplaatst:

geen rovers in debuurt?

is de watertemperatuur wel warm genoeg?

als ze van binnen komen zijn ze zomerse temperaturen gewend. het water van de vijver heeft waarschijnlijk nog weinig kans gehad om op te warmen en dus nog een winterse temperatuur.

Geplaatst:
Je hebt alles al gedaan. Dokter laten kijken?? Dit is niet normaal. Calendulazalf helpt bij mij werkelijk bij elke vorm van jeuk. Dus mogelijk zit er een serieus gifje in je vel...

pfff jasmin je gaat wel altijd direct uit van het ergste als mensen over lichamelijke dingen posten he? Misschien niet altijd even handig om mensen steeds overal bang voor te maken

Ik denk dat het met het 'serieuze gifje' wel meevalt, en dat het inderdaad een reactie van je immuunsysteem is en dat het vanzelf weer over gaat. Waarbij het in mijn ervaring trouwens wel zo is dat - in tegenstelling tot wat de huisarts zegt - een dubbele dosis antihistamine wel degelijk beter werkt soms dan de normale dosis. Maargoed dat is natuurlijk niet een advies dat je mag geven De huisarts heeft misschien ook wel iets sterkers er tegen. Je zou eventueel als het te lang duurt bij de huisarts ook een receptje kunnen vragen voor lidocaïnezalf, dat verdooft de huid tijdelijk. Je kunt het niet eindeloos gebruiken, maar als de jeuk echt ff té erg wordt kan het wel heel fijn zijn (ik spreek uit ervaring, ik was een poosje zwaaaaaaar allergisch voor katten, huismijt en eigenlijk alles).

Geplaatst:

@geert: Zoals loes al zegt, al ze alleen de binnen temperaturen van 20 graden gewend zijn en niet de buitentemperaturen dan is een verschil van meer dan 2 graden al teveel, ongeacht hoelang je ze laat wennen.

Daarnaast de kleiner de vijver de hoger de temperatuur schommelingen en de moeilijker het is dat stabiel te houden. Ik weet niet hoe groot je vijver is maar als die minder dan 40cm diep is, houdt er dan rekening mee dat die vrij snel dichtvriest in de winter. Als je een kleine vijver hebt en nog geen 'vissen' bewoners, niet teveel vissen in één keer kopen. De bacteriën die in je water en/of filter zitten kunnen de grote hoeveelheid afvalstoffen die de vissen uitscheiden nog niet aan. De meer bacteriën er ontwikkelen, de meer afvalstoffen ze aan kunnen

Volgende keer eerst de temperatuur van het water meten en vissen kopen die al in buitenbakken hebben gezeten. Niet te veel kopen en uitzetten als het warmer is. Overigens niet meer in tuincentra vissen gaan halen, dat is rotzooi eerste klas. Ze zijn vaak ziek en de verkopers hebben er nauwelijks verstand van. Vissenwinkels zijn niet veel beter maar daar heb je soms wel nog mensen met kennis zitten.

Zo genoeg informatie getypt.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Over allergie gesproken, ik heb sinds een jaar of 3 dat als ik in een brandnetel grijp (of dat ie tegen mijn been komt ofzo) ik echt dagen met een stekende huid rondloop. Er komt ook gelijk een "bel" op. Die trekt gelukkig met een paar uurtjes weg, maar het doet dus dagen pijn. Mateloos irritant. Bouwt zoiets op ofzo? En wat kan ik daar het beste opsmeren? Prikweg doet weinig.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Bij mij als kleine jongen hielp erover urineren heel goed, of achteraf azijn erover.

Het is wel zo, dat des te eerder je er wat tegen doet (het gif neutraliseren), des te sneller en beter het werkt.

Geplaatst:

Weegbree werkt fantastisch. Groeit altijd wel in de buurt van een brandnetel (als je niet alles al uit de grond getrokken hebt).

Geplaatst:

Zou er een verschil zijn met de grote of de kleine brandnetel? Inderdaad weegbree, je kunt bv nu tinctuur/zalf met de weegbree maken. Voor mijn kinderen heb ik altijd vaseline met goudsbloem..werkt enorm verzachtend op die prikjeuk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

bij brandnetel werkt in het algemeen vocht. Onder de koude kraan houden als je geprikt bent. De reden dat mensen vaak weegbree gebruiken is volgens mij dat er doorgaans geen kraan in de buurt is als je geprikt wordt (je bent immers buiten). Als je een blaadje van de weegbree flink kneust en fijnwrijft met je vingers wordt het een natte bende, daarmee smeer je over de plek waar je geprikt bent. Et voila... weg! Met diezelfde methode zie ik ook zeer regelmatig andere planten voorbij komen die dezelfde vermaarde antibrandneteleigenschap zouden hebben. Ik denk dus dat die antibrandneteleigenschap gewoon vocht is!

Geplaatst:

Nou dat geloof ik niet... Heb echt wel eens een ander blad geprobeerd als ik geen weegbree in de buurt kon vinden maar dat had zeker niet de uitwerking die de weegbree heeft.

Geplaatst:

In het sap van de weegbree zit aucubine,kiezelzuur,xanthofyl,enzymen,vitamine c,looistof,minerale zouten. dit alles werkt dus om de jeuk weg te krijgen. Nu zit er in het NL water ook veel,maar niet dit dus. Een cursus fythotherapie is echt leuk!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.