Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Ik kan al die rekenvoorbeelden niet volgen maar 375 euro verdeeld over 365 dagen kost mij 1,02739726 euro per dag

Geplaatst:

hoe ga je dat betalen Gé? 1,03 kan ik nog pinnen maar 1,02739726?

Geplaatst:

ik ga dat niet betalen, ben je mal!

Geplaatst:

Voor sommigen is aftrekken makkelijker dan optellen..of zoiets? We kunnen niet allemaal goed zijn in rekenen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

nee precies, deze jongen laat nu ff zien dat 2 gelijk is aan 1:

We beginnen met de aanname dat twee getallen, a en b, gelijk zijn. We kunnen dan het volgende afleiden:

a = b

a² = ab

a² + (a² - 2ab) = ab + (a² - 2ab)

2a² - 2ab = a² - ab

2(a² - ab) = 1(a² - ab)

2 = 1

Geplaatst:

Kijk aan, dat snapte ik nou nooit, maar met deze uitleg is het opeens helemaal helder!

Dus eigenlijk heb ik niet 2 paprikaplantjes, maar 1-tje. Volgens jaar toch maar wat meer zaaien, 1tje is wel weinig.

Geplaatst:
Ik kan al die rekenvoorbeelden niet volgen maar 375 euro verdeeld over 365 dagen kost mij 1,02739726 euro per dag

Dan reken je voor een jaar. Het ging over 3maand wat +-91 dagen zijn.

1euro per dag lijkt me extreem weinig maar er zijn vast mensen die daarvan moeten rondkomen.

Geplaatst:
Ik denk dat je nog eens op rekencursus mag.

375/3=125 per maand

375*4/52= 28,85 per week

375*4/365 = 4,11 per dag

de kosten van de moestuin heb ik vorig jaar bijgehouden(was een topic van hier op het forum). gelukkig is de moestuin een hobby die je zo goedkoop kan maken als je zelf wil.

dankzij zadenruil via het forum ging het vorig jaar over tientjeswerk. had ik de groenten zoals verse pluksla en de kruiden moeten kopen was ik meer kwijt geweest.

Euro 375 per jaar.

Eén jaar heeft 12 maanden bij ons.

375 / 12 = 31,25 (afgerond voor de grapjassen hier)

Eén jaar heeft bij ons 365 dagen

375 / 365 = 1,03 (afgerond voor de grapjassen hier)

Wie kan er nu niet rekenen ??

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Euro 375 per jaar.

Eén jaar heeft 12 maanden bij ons.

375 / 12 = 31,25 (afgerond voor de grapjassen hier)

Eén jaar heeft bij ons 365 dagen

375 / 365 = 1,03 (afgerond voor de grapjassen hier)

Wie kan er nu niet rekenen ??

mompelt iets over begrijpend lezen

Ik quote mezelf maar even.

375 euro peanuts noemen (dat is 3 maand boodschappen... )

Geplaatst:

Ik vrees dat jullie nog over het hoofd zien dat dit per persoon gaat. Als er meerdere chronisch zieken in de familie zijn, al is het alleen maar medicatie, dat moet van een klein inkomen van al die personen het eigen risico er af.

Toen mijn jongens nog minderjarig waren, hadden we gemiddeld tussen de 50 en 100 euro per maand eigen risico te betalen. Dat moest wel af van het leefgeld (=lees: eten).

Geplaatst:

Loes het gaat en ging hier niet om de boodschappen, maar om de bijdrage van Euro 375 per jaar voor de zorgkosten.

Een eigen bijdrage als je hem gebruikt voor je eigen gezondheid. Dan lijkt mij Euro 1,03 per dag toch niet te veel gevraagd voor

alles wat je er voor terug krijgt. Bedenk eens wat je kwijt zou zijn als er helemaal geen collectieve verzekering zou zijn.

Uit ervaring binnen ons gezin kan ik je vertellen dat dat behoorlijke bedragen per jaar zijn. Ik ben blij dat ik alleen maar die

eigen bijdrage behoef te betalen en niet de werkelijke kosten. De werkelijke kosten kan denk ik geen mens ophoesten met een

normaal inkomen.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Gerrit je qoute mijn bericht en gaat vervolgens aan het rekenen. Waarom qoute je mij als je een algemene berekening maakt die niets met mijn post te maken heeft?

Denk niet dat we hier uit gaan komen zolang je niet verder kan kijken dan je eigen situatie.

Geplaatst:

Loes, laat maar.

We komen er inderdaad niet uit.

Met oneigenlijke argumenten wil je je gelijk halen.

Nou bij deze, je krijgt het van mij.

Maar wellicht heeft deze discussie ook jou aan het denken gezet over het klagen over de zorgkosten.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

We hebben altijd al zorgpremie betaald (in het verleden ziekenfonds) om die kosten te dekken en dat kon in het verleden prima zonder eigen risico.

Dat eigen risico is zgn in het leven geroepen om de premies laag te houden (terwijl ze alleen hoger worden en de zorgverzekeraars volop winst draaien) en de mensen bij de kosten te laten stilstaan voordat ze aanspraak op zorg maken.

Mensen kunnen dan eventueel kiezen voor een hoger eigen risico en een lagere premie.

Verder is er dan nog een inkomensafhankelijke compensatie voor de zorgpremie, maar tegelijk zijn allerlei andere compensatieregelingen afgeschaft (o.a. voor het eigen risico) en je kunt er gewoon op wacht dat ze inkomensafhankelijke compensatie voor de zorgpremie gaan morrelen.

Vervolgens leggen ze de bal dan bij de gemeente, wat betreft diverse regelingen voor de zorg, waarbij ik een gemeente daar niet de juiste instantie voor vind.

Maar goed, terug naar dat eigen risico.

Ik ben daar tegen omdat;

- Je extra gestraft wordt wanneer je ongeneeslijk ziek bent, of ouder wordt (mensen krijgen dan nu eenmaal gebreken).

- Mensen met een laag inkomen, kunnen erdoor in problemen raken.

- De zorgpremie wordt onevenredig verdeeld, wanneer je gezonde (en veelal jonge) mensen de kans geeft een lagere premie te betalen en iemand die ouder is of wat mankeert, dwingt de volle mep te betalen (inclusief het zelf te betalen eigen risico). Voor de eerste groep is de verhoging van het eigen risico zonder veel gevaar, terwijl dat voor die andere groep niet te doen is.

Gewoon allemaal dezelfde premie betalen zonder dat eigen risico is naar mijn mening gewoon het eerlijkst en geeft het minst problemen.

En @ Gerrit; Het bevreemd mij dat je je niet gestraft voelt met dat eigen risico en een ziek kind (ze is ouder als 18 naar ik aanneem, anders geldt er helemaal geen eigen risico voor haar).

Ik kan het betalen, maar voel me wel extra gestraft naast een ziekte te hebben waar ik zelf niets aan kan doen.

Geplaatst:

Collectieve verzekering noemen ze dat.

En inderdaad ik voel mij niet gestraft, maar ben juist blij dat ik in dit land woon waar de zorg zondermeer goed te noemen is.

Er zijn tal van landen waar dat niet zo is en er helemaal geen zorg is.

Daar wordt je aan je lot overgelaten. En heb je het geluk niet mee, dan ga je dood.

Wat is dan nog een bijdrage van Euro 375 gezien in dit licht.

Er zal best iets te verbeteren zijn in de zorg, daar ben ook ik van overtuigd.

Zowel in het gebruik van de zorg als in het misbruik van de zorg.

Als er op enige manier het misbruiken van de zorg kan worden tegen gegaan, dan zal ik de eerste zijn die daarover niet zal klagen.

Zowel van hoog tot laag en van groot misbruik tot klein misbruik.

En onder misbruik versta ik dan ook verspilling, bureaucratie, fraude, te hoge salarissen voor de topmensen en dat soort zaken.

Dat zou al een heel veel minder uitgaven in de zorg schelen, wat dan vertaald zou kunnen worden in de premie.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Zoals jij het stelt, klinkt het net alsof je alleen maar dat eigen risico betaald voor de zorg die je krijgt.

Het is niet alleen die 375 euro, maar ook nog eens de maandelijkse zorgpremie die je daarbij moet optellen.

Van iedereen die die premie betaald, wordt de zorg betaald.

Die extra 375 euro betaal ik (voor mijn gevoel) omdat ik een ziekte heb waar ik verder niets aan kan doen.

En een collectieve verzekering? Die heb ik niet.

Dat wordt meestal geregeld door werkgevers van grote bedrijven.

Je verzekerd dan vanuit een collectief bij een zorgverzekeraar.

Oftewel doordat een grote groep mensen ineens bij dezelfde verzkeraar een verzekering afsluit, wordt er korting op de premie gegeven.

Dat kan ook bijvoorbeeld bij autoverzekeringen, dat heeft helemaal niets met de individuele zorgverzekering te maken.

Geplaatst:

Nuo Gerrit ik vind dat je bijzonder weinig (lees: geen) sympathie en inlevingsvermogen tentoonspreid. Even lomp gezegd: ik ben een van die minima en ik kan dus niet naar de tandarts en niet naar de huisarts. Dat kan ik namelijk niet betalen. Dan mag het in jouw ogen goedkoop zijn, maar voor mij is het onbetaalbaar. Punt.

Geplaatst:

Huisarts valt toch buiten het eigen risico?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

ja die wel maar doorgaans ga je niet naar de huisarts voor een babbeltje en verreweg de meeste medicatie of doorverwijzingen vallen wél onder het eigen risico.

Geplaatst:

Ach het zit Nederlanders blijkbaar in het bloed dat klagen en die ontevredenheid.

Ik kap met deze discussie.

Klagen en ontevredenheid zijn toch niet uit te roeien. Men schept er blijkbaar genoegen in.

Dit topic is niet voor niets een van de grootste hier.

Ja (voor hen die hier dan weer over willen klagen) idd ook met mijn bijdrage die geen klagend karakter bezitten.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Lijkt mij listig. Met al die niet-klagende bijdrages wordt het topic feitelijk behoorlijk vervuild omdat het allemaal OFF-topic is dan.

Ik wil over het weer klagen, ook heel Nederlands.

Het regent hier al dagen en dagen en dagen, er komt geen einde aan. Het onkruid groeit en groeit en het gras ook terwijl ik net gemaaid heb. Ennuh mijn op zonneenergie werkende lampen van Erny zijn al dagen leeg dus ik zit zonder licht in de slaapkamer!

aangepast door Gast

Geplaatst:
Ik vind het misbruik van de zorg dat er winst gemaakt wordt door de zorgverzekeraars. Dat klopt niet.

Zou jij met een eigen bedrijf geen winst willen maken dan?

En een moestuin gerelateerd klachtje: waarom is het altijd puzzelen met de ruimte? Momenteel loopt het 'potten management' niet helemaal soepel. Dit voorjaar prachtig veel tulpen en narcissen gehad, zo'n 16 grote bloempotten vol. Maar nu al het plantgoed voor de zomer ookal z'n plekje moet hebben en de tulpen en narcissen nog moeten afsterven... ontstaat er een soort file zegmaar Wil dus weer iets te veel, op te weinig ruimte... Volgend jaar dus de tulpen eerder in bloei krijgen, of alleen met vroegere rassen werken. Nu is het hier nog erger dan een tuincentrum zegmaar

Geplaatst:

Bekend probleem Dennislp. Kan je de uitgebloeide bollen. Iet tijdelijk op een ongebruikt stuk land poten zodat ze daar rustig kunnen afsterven en jij je potten weer kunt vullen?!

Geplaatst:

Vorig jaar had ik ze overgeplant in andere potten, maar heb daar geen plek meer voor. Maar nu je het zegt.. het stukje grond van de gemeente naast ons huis, daar kan nog wel wat tussen de struiken staan.... Komend weekend even wat overplanten naar andere potten/emmers, en dan zet ik ze er tussen. Niemand die daar komt (is nogal dicht gegroeid). Ofja, misschien een enkele kat dan

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.