Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Misschien is er wat te regelen met huurkoop? Of is er iemand die je wat kan lenen? Een manier snel wat bij te verdienen?

Geplaatst:

Lenen ga ik niet doen..en snel sparen met de euro lukt nooit...

Geplaatst:

Vroeger (mog niet zo lang geleden ), had ik meerdere banen en spaarde. Ochtend, middag, avond en tot in de nacht verschillend werk. Weekend de avonden en nachten in een steakhouse, heel hard werken maar goed verdienen vooral door het drinkgeld.

Geplaatst:

Oeieoei, dat feestje is wat uitgelopen.

Nu een zware kop en dat komt niet van teveel water te drinken hé.

Vandaag niet veel zulle, maar morgen!!!!!?

Al een geluk dat de Bazin er bij was.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Je doet het niet dagelijks, dus die kater gaat wel weer over

Geplaatst:

Een van de cavia's moet bevallen en ik zit er al enkele dagen op te wachten maar nog niets

Ik hoop eigenlijk dat ze bevalt voordat het vuurwerk van start gaat ik ben bang dat ze zich anders te druk gaat maken.

zwangere-cavia-kerst-201574601451385394.jpg

Dit is een foto van een paar dagen geleden intussen is ze nog dikker.

Geplaatst:

Wauw... hoeveel denk je dat er uit gaan komen? Spannend hoor...

Geplaatst:

Op dit moment is ze nog dikker en zitten er een paar bulten aan de zijkant op de foto is het nog mooi rond, ik kon er van de week een horen tanden knarsen in haar buik

Ik verwacht er nu toch wel 4 maar wie weet?

Geplaatst:

er zat een slak verstopt tussen mijn witlof. de laatste twee zijn van binnen opgegeten.

volgende keer beter controleren op meelifters.

Geplaatst:

Sneaky Snales, hun infiltratiepoging was goed gelukt dus... Maar wel jammer van je lofjes...

Angela, spannend....

Geplaatst:

Het waren gelukkig alleen de laatste twee. De overige witlof had ik zelf al opgepeuzeld. Smaakt veel beter dan uit de winkel dus komt volgend seizoen weer op de tuin.

Geplaatst:

Ik kan - sinds radio 5 uit de ether is - geen fatsoenlijke radiozender meer ontvangen op mijn mooie oude buizenradio

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

kun je zelf geen FM zendertje bouwen of kopen en dat voeden met DAB?

Geplaatst:

Dat kopen lukt nog wel, maar dan ...

Ik heb niet de kennis om een en ander te installeren (heb ook geen iPhone).

Maar ik zal eens rondvragen of iemand dat voor mij kan en wil doen.

Bedankt voor de tip

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

ik heb er net zo een gekocht, ik ga m aansluiten op een pc waarop de internetradio aan staat

dan kan ik met een andere (of buizen) radio ontvangen wat de pc doorgeeft

als je wilt kan ik wel een manualtje maken als ie er is, pb?

Geplaatst:

Dat is een mooi aanbod Rob! Daar maak ik volgaarne gebruik van, als het niet te veel moeite is

Laat me dan meteen even weten waar ik jou op mijn beurt een plezier mee kan doen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bowie is dood.... en het voelt aan alsof ik écht een goede vriend heb verloren. Hij was er in mn jeugd, mn puberteit en alles daarna voor mij... Als troost en uitlaatklep in tijden van vreugde of angst of kwaadheid. Alles...

Mijn langste vriendschap... (beetje eenzijdig dan wel dus... )

Zit nu dus ook (tot mn eigen verbazing) echt met tranen en tuiten.

Rust zacht mijn Hero nr.1

Geplaatst:

Hugs Erny!

Geplaatst:

Ach, arme Erny! hoewel ik beslist geen fan van Bowie was, vond ik sommige nummers wel leuk, maar dat is het.

Maar ik heb bv tranen met tuiten gejankt toen Freddy Mercury overleed. Dus jouw reactie snap ik wel!

Maar je koet maar zo denken.....de muziek blijft! X

Geplaatst:

Het is een hele bijzondere vreemde ervaring dat mijn persoonlijke verdriet zo gedeeld wordt door zovelen....

Heel onverwacht al deze gevoelens...

Ik lees en hoor en zie allemaal mensen die ook echt verdriet beleven... net als ik...

Dit is voor mij voor het eerst dat ik zoiets zo sterk ervaar. Gedeelde rouw om een geliefde... wereldwijd...

Maar ja... hij heeft me echt door zoveel moeilijke momenten doorgeholpen... Bowie draaien hielp altijd.

Van het nieuwe nummer Lazarus krijg ik nu dus écht elke keer kippevel... en tranen...

Oh... en hier moet ik dan wel weer enorm om lachen.

lemmy-en-bowie16081452538126.jpg

Geplaatst:

Even klagen: wat is dat toch met kleurstoffen in voedsel?

Ik had een bakje (best lekkere) bio yoghurt-met-kersen van de Lidl. Wel knalpaars, en ja hoor, er zit bietenextract in. Waarom? Ik ben toch niet achterlijk dat ik denk dat yoghurt paars moet worden als er kersen in zitten? Het wordt niet lekkerder omdat het paars is, de productie wordt ingewikkelder en duurder om het paars te maken en het is zonde van die bietjes, want die kan je ook eten in plaats van uitpersen om er kleurstof van te maken... waarom?

Geplaatst:

"produkt ontwikkeling" werken heul veul mensen in...wordt ontwikkeld en in de markt gezet na test op consumenten....dat zijn wij

een kennis van mij werkte bij de bierfirma H. en zijn afdeling van 12 man werkte 2 jaar aan een blikje bier dat zichzelf koelde na verbreken van een zegel dmv wat chemie...

Geplaatst:

En dan heb je het nog niet eens over suiker ...

Geplaatst:

Grrr, die wegwerpindustrie van tegenwoordig.. Harde schijf van 1TB die welgeteld 2 maanden oud is houdt er nu alweer mee op . Gisteren deed ie 't nog prima en nu opeens niet meer en er is niks veranderd. Waarom gaat zo'n stom ding dan kapot. Krijg vast wel een nieuwe i.v.m. garantie, maar daarmee heb ik m'n data niet terug en is m'n vertrouwen in die schijven ook niet te herstellen. Gelukkig heb ik de meest noodzakelijke recente (stage)bestanden wel online staan en kan ik de datasets wel weer opnieuw opvragen, irritant is het zeker wel. Wat als m'n back-upschijf het ook begeeft? 't Is toch geen doen om terrabytes aan schijven of USB-sticks te kopen om alles in drievoud op te slaan?

Geplaatst:

ja, balen

als de schijf écht niks meer doet ligt het misschien aan de behuizing met voeding; probeer het dan even in een andere losse externe kast

als de schijf nog wel draait is ie misschien te redden: allereerst een image maken met speciale backup software als acronis en daarna kun je een paar rescue acties proberen, partitietabel checken, data recoveren etc.; duurt lang maar wellicht heb je er wat aan

als je werk belangrijk is zou ik toch wel alles twee keer backuppen of een nas in raid 1 gebruiken (twee schijven die elkaars spiegelbeeld zijn)

als je in de buurt van Haarlem komt wil ik je wel proberen te helpen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.