Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

dan heb je het wel over een iemand die iets doet met de adviezen die worden gegeven en zelfs terug komt om het resultaat te laten zien. daar kunnen veel anderen nieuwelingen nog van leren.

Geplaatst:

Ergens sluiten die 2 onderwerpen nog wel aan ook. Wat ik zowel in de politiek mis als bij 'Hallo, kunt u mij helpen' is het sociale.

In de politiek gaat het mijns inziens mis doordat alles aan economie opgehangen wordt. Sommige zaken zoals gezondheid of het beschermen van het milieu bijvoorbeeld lenen zich er niet voor om dat alleen maar te benaderen als 'wat kost dat?'.

Ook in de individualisering zie ik dat. Bij veel mensen is het heel normaal geworden om te parasiteren op anderen. 'Hoezo moet ik iets bijdragen, ik kom hier om te consumeren'. Het probleem is alleen als er geen mensen overblijven die willen geven, valt er vanzelf ook niets meer te halen. Toch zou ik dat jammer vinden, ook hier op het forum, als mensen steeds minder sociaal worden omdat ze afgestraft worden doordat ze teveel geparasiteerd zijn (neem het verhaal Diana). 'Choose your battles', is de gulden middenweg denk ik. Ook een stukje eigen verantwoording van de behulpzame mens om te leren doseren en intenties van de ander te doorzien.

Zo dat is best een hele klaag geworden.

Om het niet te somber te maken, ik zie ook wel weer een golfbeweging de andere kant op ontstaan. De bewustwording wordt steeds groter dat zoals het nu gaat ook niet de manier is. Dan worden de graaiers vanzelf weer ASO's ipv helden.

Geplaatst:

Wij worden hier gek van alke katten en hun baasjes die het prima vinden om onze, en andere tuinen, als openbaar toilet te gebruiken! Ik krijg steeds meer de neiging om even met onze herder bij een aantal tuinen langs te gaan

Geplaatst:

Wij hadden in onze vorige woonplaats ook heel veel kattenoverlast. Het enige wat hielp was onze tuin zo katonvriendelijk mogelijk inrichten. Dat hield in dat de bodem bedekt was (op plaatsen waar geen planten groeiden met hele grove houtsnippers), op plekken waar katten hun behoefte deden flink wat satéprikkers en een aantal doornstruiken tegen de schutting.

Mocht je weten van wie die katten zijn, dan kun je eens een babbel maken met de eigenaren van die katten. Helpt niks (tenminste, dat was mijn ervaring), maar je zou dan wel de drollen bij die mensen kunnen deponeren.

Nu hebben wij sporadisch last van katten. Af en toe een drol of een kat die tegen de voordeur sproeit (schoonmaken en peper strooien helpt daartegen). Als ik nu een kat zie in de tuin, dan laat ik de hond los. Die jaagt de kat sneller weg dan ik kan en dan heb ik een tijd geen last van katten. De tuin is omheind, dus de hond kan daar niet uit. De katten wel.

Geplaatst:

Ik weet precies waar de grootste overlast bezorgers wonen aangezien we door onze hond nog maar 3 katten in de tuin spotten. Helaas zijn die 3 honden gewend en is mijn grote schat qua karakter helaas niet bepaald een herder.

De baasjes zijn al meerdere keren aangesproken, doir ons als ook door anderen, maar we krijgen steeds hetzelfde antwoord.....dat katten nou eenmaal jagers zijn en ze los buiten moeten lopen en ze dan eigenlijk niet meer hun pakkie an zijn aangezien ze dan niet meer in zicht zijn.

We gaan gewoin door met de tuin zo kat-onvriemdelijk mogelijk maken. We hebben al een hoge schutting met prikkeldraad, helaas op 1grens met de buren niet dus daar komen en gaan ze vaak, en strooien goed rond met kattenschrik en de hond, maar met een tuin van bijna 400m2 blijft het lastig

Geplaatst:

Onze kat komt buiten, de kattenbak ligt echter dagelijks vol, dus die heeft er volgens mij een hekel aan om het buiten te doen.

Z'n maatje, een oudere kat uit de buurt, heeft hetzelfde, die komt bij ons zelfs naar binnen om op de kattenbak te gaan.

Waarschijnlijk geen zin om daarvoor naar zijn eigen huis te gaan.

Katten zijn hele schone beesten en gaan niet graag op een kattenbak waar wat ligt, dus die maken we gelijk schoon als er één is geweest.

Ik denk dat dat ook de voornaamste reden is, dat de betreffende katten het buiten doen (geen schone bak).

Wij hebben een grote tuin achter en klein stuk aan de voorkant voor het woonkamerraam.

Daar hebben we voordat het dichtgegroeid was een tijd gehad dat honden er hun behoefte deden, maar gelukkig valt het nu buiten wat plassende honden mee.

Wel veel last van snoepwikkels en blikjes in dat stuk, terwijl er her en der bij ons in de wijk gewoon afvalbakken staan.

Ben zelf zo opgevoed om dat niet zomaar op straat te gooien, veel jongelui schijnen echter van hun opvoeding, hoofdzakelijk de voeding te genieten.

Geplaatst:

Ik snap dat niet iedereen het leuk vind dat andermans katten in hun tuin poepen, maar daar doe je toch niks aan?

Gebeurt hier ook. Grijp er regelmatig in, maar ga echt geen baasjes daarop aanspreken.

Het is nu eenmaal zo dat katten loslopen, en dus hun behoefte doen waar en wanneer het hun uitkomt. Als ik zelf een kat zou hebben, zou ik hem echt niet binnenhouden.

Gewoon accepteren lijkt mij...net zoals die balen paardestront op de weg of fietspad.......

Denk dat er wel andere dingen zijn om ons druk over te maken.....

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik hondenpoep een groter probleem.

Die kat weet niet beter, maar die hondeneigenaar die het niet opruimt wél. Die is gewoon asociaal.

Bovendien heb ik in de tuin aparte schoenen aan, dus geen kattenpoep in huis.

Wél hondenpoep, dank zij baasjes die hun hond in het donker op de stoep laten poepen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Die kat weet niet beter, maar die hondeneigenaar die het niet opruimt wél. Die is gewoon asociaal.

Ik ben van mening dat katteneigenaren die hun kat buiten laten lopen niet bepaald beter zijn, want die weten ook dondersgoed dat hun huisdieren bij anderen overlast zullen veroorzaken.

En hier in de buurt is er totaal geen overlast van hondenpoep. We hebben overal kleine grindpaadjes, maar veel speciaal aangegeven veldjes voor kinderen en paadjes voor honden en ik heb in de jaren dat ik hier woon nog nooit een drol ook maar ergens op een stoep, grindpad of speelveld zien liggen.

Geplaatst:

Tja, maar dan kun je mensen met kinderen ook wel asociaal noemen dat ze die los laten lopen. Want die geven ook overlast

Mijn buren jagen zelfs de merels van de schutting omdat die poepen. Als je wilt, kun je overal last van hebben

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Er zijn inderdaad genoeg dingen die overlast geven en met de meesten zal je mee moeten leren leven of omgaan.

Dat wil overigens niet zeggen, dat ik geen begrip heb voor de mensen die overlast ervaren en zich erover beklagen.

Zo heb ik bijvoorbeeld regelmatig last van blaffende honden (fijn als je ligt te slapen), lawaaierige kinderen en BBQ-ende mensen.

Daar valt weinig aan te doen, ik zal daar gewoon mee moeten leven en klaag daar verder ook niet over tegen de betreffende mensen.

Geplaatst:

mn internet valt steeds uit op de laptop. ligt aan de laptop, want op de telefoon gaat het wel gewoon goed

en ik wil zon!!!

Geplaatst:
Ik ben van mening dat katteneigenaren die hun kat buiten laten lopen niet bepaald beter zijn, want die weten ook dondersgoed dat hun huisdieren bij anderen overlast zullen veroorzaken.

Nou generaliseer je wel behoorlijk hoor Riraro...

Mijn kat loopt ook buiten als ze wil en veroorzaakt totaal geen overlast en komt binnen op de kattebak poepen...

Helaas... ik heb liever dat ze in mn tuin poept... of op het veld achter... maar zelfs als ik de kattebak vies laat komt ze toch nog daarop. Dus dat ballonnetje gaat ook niet op.

Andere katten poepen dan wel weer in mijn tuin, das vooral goed te zien nadat bijvoorbeeld in de winter de sneeuw smelt. Opeens overal poep.

Het grote veld achter (tussen de huizenblokken) ligt dan weer vol met hondepoep... daar kan je echt niet lopen, desnoods ligt het ook gewoon op het pad. Geen wonder dat daar dan ook geen kinderen spelen... te veel poep aan de schoen. Mega grote hondekeutels, daar zijn die kattepoepjes niets bij.

Wel vervelend zijn de ongecastereerde PISkaters... die de hele tuin ondersproeien met hun stinkende substantie en zo mogelijk ook mn keuken binnenlopen en daar gaan sproeien.

Als ik die hoor aankomen Mraaaauuuuwwwwwww MRrrrraauuuw MRRRRAAAUUwww dan pak ik mn Supersucker erbij en sproei ze weg...

En ik vind ook zeker het vervuil gedrag van de mens een stuk vervelender. Hier ook een voortuintje dat eerder een poeptuin was. Na lang zeuren bij de woningbouw (2 jaar) staan er nu heggetjes omheen en kunnen mensen hun honden daar niet meer laten poepen.

Wat ze nu dus wel doen is mn voortuin als prullebak gebruiken... gooien ze gewoon hun afval in mijn tuin of... nog gekker... steken het boven in de heg! Alsof dat dan vanzelf verdwijnt of beter is als gewoon op straat gooien...

En al het zwerfvuil van de snoepverpakkingen van de spelende kinderen waait ook allemaal naar mijn voordeur...

Das veel vervelender dan die kattepoepjes in de tuin die vanzelf vergaan of door de slakken worden opgegeten.

Oh ja... en als ik dan wat troep opraap en naast de stoeprand op straat mik (bezemwagen komt regelmatig langs maar ze komen niet de auto uit om met een bezem goed handwerk te verrichten) krijg IK daar vervolgens commentaar op... ja doeiiiii. Moet ik zeker de troep van de hele straat in mijn vuilniszak gaan gooien zeker??? Duh...

Er is trouwens, voor de belangstellenden, al een enorme discussie ergens in een topic hier over de "overlast van katten".

Geplaatst:

Ben ik het eigenlijk wel mee eens. Als huisdierbezitter hoor je gewoon te zorgen dat je huisdier geen overlast veroorzaakt. Ik laat mijn hond ook niet poepen en plassen tegen en op andermans bezit. En mocht er onverhoopt een drol gedraaid worden op een plek waar het niet hoort (midden op straat bijvoorbeeld), dan ruim ik het op. Gewoon, omdat anderen geen last van mijn huisdieren moeten hebben. En zo zou het bij alle huisdierbezitters moeten zijn. Mensen die hun kat zo de straat op zetten, terwijl zij weten dat hun kat in andermans tuinen poepen en plassen, horen in mijn ogen geen huisdieren te hebben. Wat dat betreft ben ik ontzettend blij dat wij nu niet meer in onze vorige woonplaats wonen. Daar was de kattenpopulatie gewoon veel te hoog en iedereen die geen kat had, was gewoon de pineut. Leuk tuinieren was er niet meer bij. En het buiten houden van bijvoorbeeld konijnen, duiven en kippen ging ook niet meer, vanwege de katten. En dat is de omgekeerde wereld, dat anderen hun tuininrichting moeten aanpassen (op eigen kosten) om overlast van andermans katten te voorkomen.

Als je die mensen al hebt aangesproken en het helpt niet, dan zou ik de drollen gewoon in hun tuin leggen. Hun kat, hun kattendrol. Misschien dat die mensen dan doorkrijgen dat kattendrollen in de tuin best vies zijn.

Geplaatst:

@Flup; Simpele vraag, jouw hond blaft dus niet?

Zie het a.u.b. niet als een persoonlijke aanval, maar veel mensen zien vaak niet dat zij ook een zekere overlast aan anderen bezorgen.

Geplaatst:

Zie het a.u.b. niet als een persoonlijke aanval, maar veel mensen zien vaak niet dat zij ook een zekere overlast aan anderen bezorgen.

Ben geen flup, maar ik doe hetzelde als flup met onze hond. Verder loopt loopt nooit onaangelijnd, en nee, ook al is, ze een herder, ze blaft niet. Als ze in haar hele 5 jaar 5 keer heeft geblafd is het veel, en dat was alle keren tijdens de puppy tijd.

Geplaatst:

Goh, als ik dat allemaal zo lees, heb ik het best getroffen in mijn buurtje...

Hondenpoep wordt heel behoorlijk opgeruimd (de gemeentelijke BOA controleert daar behoorlijk streng op), de hond jaagt katten fanatiek de tuin uit, daarnaast ben ik best bedreven in het gooien met een emmer water . (alleen het water dan, he, niet de emmer zelf).

Zwerfvuil hebben we hier ook relatief weinig.

En mijn eigen hond blaft gelukkig zelden, zeker vergeleken bij andere honden in de straat.

De beste anti-kat maatregel is:

een stuk rioolbuis van binnen goed insmeren met afgewerkte olie en een stukje schuin ingraven. Beetje vlees ofzo onderin. De kat die probeert het vlees eruit te hengelen glijdt erin en moet flink langs de kanten wurmen om er weer uit te komen. En dan maar hopen dat-ie thuis op de nieuwe, lichte bank gaat liggen

Lullig voor de kat, want die zal thuis ook niet erg vriendelijk ontvangen worden, maar het geeft de baasjes wel een reden om hun kat uit je tuin te houden.

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

door de olie nog een handje grafietpoeder en het baasje kan overal waar de kat heeft gelopen renoveren.

het is natuurlijk niet de juiste oplossing maar ik ben het er wel mee eens dat je het baasje moet aanpakken en niet de kat zelf.

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

alsof katten geen geluid maken?

mijn katten miauwen buiten meer dan de hond van de buurman verderop.

hondendrollen hebben we hier gelukkig amper overlast van. en dat zonder boetebeleid. in plaats daarvan is er in de wijk een hondenspeelveld, staan er poepzakjes+prullenbakken langs looproutes en een stukje sociale controle. (iemand die de drollen niet opruimt wordt er meestal wel op aangesproken en verwezen naar de palen met poepzakjes.)

Geplaatst:

Graag ook een paar goeie tips tegen

blaffende honden (fijn als je ligt te slapen), lawaaierige kinderen en BBQ-ende mensen

O ja, en tegen koerende houtduiven

Geplaatst:

En nog steeds: mijn kat veroorzaakt geen overlast buiten de deur, poept en pist binnen en staat niet te mauwen. Dus ben het nog steeds niet eens met deze stelling:

Maar jaaah... die gillende kinderen... En die ouders die er gewoon niets van zeggen... alsof het normaal is dat ze de hele buurt bij elkaar schreeuwen in plaats van gewoon lekker relaxed te spelen.

Ik ben een keer heel hard mee gaan gillen... kwamen er mensen bezorgd kijken wat er aan de hand was dat ik aan het gillen was... terwijl ik niets anders deed dan hún gillende kinderen deden.

Geplaatst:

Gillende kinderen #@!$%&, ja die heb ik hier ook.

En bbq-ende mensen die daar ook nog eens de radio bij aanzetten. Buiten. Hard.

Die kan ik wel schieten.

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

Ik val echt van mijn kruk van verbazing over de maatregelen die genomen worden tegen katten die poepen.....

De rioolbuis.....die truc werd vroeger veel door duivenmelkers gebruikt.....de kat komt echt niet uit een schuin ingegraven rioolbuis, ( wat ook de bedoeling was ) die bovendien ook nog eens met vettige zooi is ingesmeerd.......en dan bewust prikkeldraad op je schutting maken om katten te weren...om ze te verwonden bedoel je.

Nou, bedankt, mijn geloof in de mensheid is weer een stuk verder naar de klote!

Geplaatst:
alsof katten geen geluid maken?

mijn katten miauwen buiten meer dan de hond van de buurman verderop.

En jij laat ze nog buiten terwijl ze zo'n kabaal maken.

Het ging er alleen om, dat overlast van vele kanten kan komen en dus ook van de kant van mensen die zelf klagen.

Dat zien ze echter vaak niet zelf, pas als je ze erop aanspreekt dan beseffen ze het.

Bijna iedere hond in de wijk hier blaft wel eens (of vaak), wanneer je er één hebt die dat niet doet, dan is dat meer een uitzondering als de regel.

Geplaatst:
De rioolbuis.....die truc werd vroeger veel door duivenmelkers gebruikt.....de kat komt echt niet uit een schuin ingegraven rioolbuis

Dat dacht ik eigenlijk ook. Dat is een zaak voor de DB en eigenlijk ook de politie. Verschrikkelijk Jaydot

Dierenmishandeling is strafbaar. En immoreel

Edit: van hetzelfde kaliber als gebakken spons voor de buur(t)honden.

aangepast door Gast

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.