Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
lang niet zo erg als phyto natuurlijk, maar potverdorie, Nine jat net mn aardbei! heb er al zo weinig, wil ze eigenlijk niet delen met mn kat...

He @loes, weet jij dat, kan dat kwaad eigenlijk?

ik weet het niet maar als ik google mag geloven dan kan het niet veel kwaad.

bijvoorbeeld hier staat de aardbei op de lijst met fruit dat katten mogen eten. (al vraag ik me af waarom iemand zijn/haar kat fruit wil geven...)

een aantal andere sites plaatsen de plant wel onder het kopje (lichte) huidirritatie zoals hier, dat kan ik me nog wel voorstellen want ik krijg zelf ook irritatie van de planten. de aardbeienplant zie ik zo nergens op een lijst met giftige planten staan.

0da4b108c97c34e326da2d46f9da19e1.jpg

Geplaatst:
lang niet zo erg als phyto natuurlijk, maar potverdorie, Nine jat net mn aardbei! heb er al zo weinig, wil ze eigenlijk niet delen met mn kat...

He @loes, weet jij dat, kan dat kwaad eigenlijk?

ik weet het niet maar als ik google mag geloven dan kan het niet veel kwaad.

bijvoorbeeld hier staat de aardbei op de lijst met fruit dat katten mogen eten. (al vraag ik me af waarom iemand zijn/haar kat fruit wil geven...)

0da4b108c97c34e326da2d46f9da19e1.jpg

nou, eh... omdat ze het blijkbaar lekker vind? maar goed bedankt ik had natuurlijk ook zelf kunnen zoeken, maar dacht misschien weet jij het gewoon. Ben nog steeds niet bereid om mn enkele aardbeitje te delen, maar nu hoef ik in ieder geval niet in de stress te schieten als ze er weer 1 jat.

Geplaatst:

ik bedoelde meer waarom iemand een kat bewust groente/fruit geeft dat er een lijst voor nodig is. niet jatten zoals Nine.

als ik de dame hier de kans geeft vreet ze ook alles op, ik zal haar maar niet zeggen dat ze aardbeien mag volgens het lijstje.

Geplaatst:

Hahaha oke, dan heb ik niets gezegd. Is die van jou net zo erg? Nine eet echt alles... Stukjes brood, hapje avondeten, mn halve pizza als ik niet oppas.. Maar ook chocopasta en dus fruit, komkommer, pannenkoek..

Etc etc. Moet altijd oppassen... Sta je pannenkoeken te bakken en er wordt er zo 1 van t bord gejat..de trut

Geplaatst:

even klagen over de absurde hoeveelheid tabletten die ik moet slikken

voorraadje voor 3 maanden opgehaald vandaag

tabletten-3-mnd91341467230950.JPG

bijna 1000 stuks

wel blij dat ze er zijn

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
Hahaha oke, dan heb ik niets gezegd. Is die van jou net zo erg? Nine eet echt alles... Stukjes brood, hapje avondeten, mn halve pizza als ik niet oppas.. Maar ook chocopasta en dus fruit, komkommer, pannenkoek..

Etc etc. Moet altijd oppassen... Sta je pannenkoeken te bakken en er wordt er zo 1 van t bord gejat..de trut

komt me heel bekend voor. er zit een slot op de keukendeur aangezien ze de schuifdeur kan openen en vervolgens de keuken plundert.

eten dat op tafel staat is gelukkig tegenwoordig veilig zolang er iemand in de buurt is. daardoor kan bezoek ook weer gewoon fatsoenlijk eten maar als we niet opletten... en vervolgens hebben we weer een zieke kat.

verder is ze lief hoor

Geplaatst:
lang niet zo erg als phyto natuurlijk, maar potverdorie, Nine jat net mn aardbei!

Ah, dat gevoel ken ik. Heb ik net de muizen die mn aardbeien opaten uit de weg geruimd, heb ik nu een hond die ze heeft ontdekt en op allerlei manieren probeert het net binnen te komen.

Erg spijtig, al die problemen in de moestuinen Wij hebben tot nu toe na wat aanpassingen (slakkenkorrels en muizenvallen) goed groeiende planten en veel beginnende vruchten. De enige echte plaag die we nog hebben is de mineervlieg, die echt over te vinden is, maar zolang de planten er geen tot weinig last van hebben vind ik het goed zo.

Geplaatst:

Pff, even wat van me af klagen, 't gaat weer lekker deze week

Was ik juist zo blij met de aanstaande koop van een tweedehands kas, blijkt die toch niet vervoerbaar omdat het hele frame aan elkaar gelast blijkt te zijn

De vermoeidheid heeft weer eens flink toegeslagen en zorgt ervoor dat er vrijwel niks uit m'n handen komt en dat terwijl er wel heel veel moet..

De net nieuwe vioolsnaar knapte direct al bij het opspannen, gelukkig kocht ik er twee..

Mijn enkel doet het al weken niet goed en doet nu zelfs in rust regelmatig pijn. Maar weer op bezoek geweest bij de orthopeed, de MRI-scanner en het röntgenapparaat. Uitslag: vocht in gewricht en bot, wat nu..? Intern doorgestuurd naar een andere orthopeed van wie ik vandaag het 'verlossende' antwoord kreeg. Weer een kijkoperatie, krukken en maanden herstel Dat kan zelfs nog in 2 smaken: 2 wk krukken en 3/4mnd herstel en van m'n kraakbeen afblijven met risico op nog een operatie 'smaak2' als het niet helpt OF smaak2 met kraakbeengedoe, 6wk krukken en een jaar herstel oftewel terug bij af

Geplaatst:

joh, wat een pech met je gezondheid, hopelijk wordt het weer beter

de andere pechjes kun je snel vergeten toch?

Geplaatst:

Sterkte!

Geplaatst:

Sterkte en beterschap!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Even van me af klagen: ik zie bij toeval op facebook dat mijn ex hoera roept omdat zijn 'kleindochter' haar zwemdiploma heeft gehaald.

Na de scheiding (bijna 12 jaar geleden) konden we jarenlang prima met elkaar overweg, wat ook heel fijn was voor de kinderen, toen 13 en 15 jaar oud. Zoon woonde bij hem, dochter bij mij. Hij kreeg een stikleuke vriendin waar ik het prima mee kon vinden, en toen dat na jaren uitging zat hij effe diep in de put en hebben we vooral heel veel gewandeld met onze honden, en gepraat en ik was heel blij voor hem dat hij na een tijdje een nieuwe vriendin vond. Het leek een heel leuk mens, maar binnen een jaar tijd zette hij zoon uit huis omdat hij bij de vriendin in wilde trekken. Zoon kon natuurlijk bij mij terecht, maar het ging allemaal heel akelig. Dochter woonde destijds samen, en toen dat definitief uit ging had ze met haar vader afgesproken dat ze met de trein naar hem toe kwam en dat hij haar en haar spulletjes met de auto naar mij zou brengen. Puntje bij paaltje ging dat niet door, geen zin, te laat, wat gedronken, en heeft ze de spullen daar achter gelaten en is met een taxi in hemelsnaam maar weer terug gegaan naar ex. Zoon had toen nog geen auto, maar we hebben haar kort daarna met een geleende auto opgehaald, vrienden van haar hebben haar spullen opgehaald die bij haar vader stonden.

Hij heeft ze allebei eigenlijk zo laten vallen (er is meer voorgevallen waarbij hij ook niet thuis gaf) , ze willen ook geen contact meer met hem. Via opa en oma en andere familie van die kant (waar de kinders nog wel regelmatig contact mee hebben gelukkig) horen we vooral jankverhalen over hoe veel pijn hun vader heeft omdat hij ze nooit meer ziet, hij stuurt verjaardagskaarten met hoeveel hij ze mist en van ze houdt, maar het lijkt allemaal zo nep. En nou is hij blij dat zijn 'kleindochter' , kindje van een van de kinders van zijn vriendin, haar diploma heeft gehaald.

Ik vind het frustrerend en irritant, maar ik snap het vooral ook niet. Ik zou geen oog meer dicht doen 's nachts en nooit meer gelukkig kunnen zijn als ik geen goeie relatie had met mijn kinderen. Het is een geweldig stel kinders, en ik ben stiktrots dat ik hun moeder ben en dat ze van alles (soms iets teveel )zonder moeite met me delen. Hoe kan je dat in vredesnaam inruilen voor nageslacht van je bedpartner?

Ik snap dat niet, en stiekem vind ik die zogenaamde kleindochter ook wel foeilelijk en dommig uit die oogjes kijken. Als mijn kinders kinders gaan krijgen, worden dat ondanks die genen van mijn ex hopelijk weer net zo avontuurlijk en slim en vermoeiend maar leuk als mijn kinders.

Dat moest ik even kwijt.

Geplaatst:

Ik zou, hoewel dit de klaagbank is, nooit dit soort berichten op een moestuinforum plaatsen.

Maar snap het wel...die frustratie moest er effe uit.

Ik zou gewoon maar heel blij zijn dat het contact met je kinderen met jou goed is. En wat hij doet? Lekker laten gaan.

En dat arme " foeilelijke, dommig uit haar oogjes kijkende kind" kan er ook niks aan doen......

Geplaatst:

Jootje, je hebt ergens helemaal gelijk hoor. Maar ik had echt even iets van

Vandaag niks te klagen. Ik heb vakantie, zit lekker aan de koffie en ik zie allemaal dikke hommels op de bloeiende balsemien vliegen, en de zon schijnt!

Geplaatst:

Vanmorgen zat er een merel onder het aardbeiennet. Die had een gat gevonden dat ik over het hoofd had gezien

Maar toen ontdekte ik aan de achterkant van het bed een half vergane merel die aan 1 poot in het net hing.

Heb ik speciaal dat duurdere net gekocht omdat die zwarte netten merelmoordenaars zijn, is het me nóg misgegaan

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Oh wat een triest einde voor die merel.

Geplaatst:

verd..... weer ingebroken op de moestuin en nu een boel spullen gejat. Er is niets stuk gemaakt maar wel dus het een en ander weg was niet nieuw maar wel weer duur grapje om te vervangen

Bij andere mensen wel dingen stuk gemaakt en gestolen.

Geplaatst:

Ik hoop dat ze die dieven snel te pakken krijgen vooraleer heel je moestuin om zeep is.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:
verd..... weer ingebroken op de moestuin en nu een boel spullen gejat.

Tip: hou de komende tijd marktplaats in de gaten, wie weet hebben ze zelf de spullen niet nodig en bieden ze het aan

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Tip 2: plaats een wildcam.

Zijn pas in de aanbieding geweest bij de Aldi. Misschien hebben ze er ergens nog 1?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Had ik ook al overwogen maar heb nog geen plekje gevonden om hem onzichtbaar neer te zetten. Anders word die dadelijk ook nog gestolen!

Geplaatst:

Gewoon allemaal zoiets ophangen.

Eventueel matzwart spuiten, als de inbraken hoofdzakelijk 's avonds of 's nachts gebeuren en lekker hoog ophangen zodat ze er slecht bij kunnen.

Daarnaast zou je eventueel wat vliegenstrips kunnen ophangen die lekker in hun haar blijven zitten.

Metalen kasten met een goed slot houdt ook redelijk tegen, ze pakken het liefst makkelijke slachtoffers.

Ook nog even klagen; door de nattigheid veel rot gehad, nu weer een zooi bessen van m'n bramen gekookt door de hoge temperaturen.

Is dit jaar echt een seizoen waarin je weinig wordt gegund.

Maar goed, hopelijk volgend jaar beter.

Geplaatst:

Eksters! Gek word ik van die krengen. Zitten hier de hele dag op de rand van het dakterras te hupsen, hebben al mijn jonge bietenplantjes en lollo rossa uit de grond getrokken. Ze eten ze niet, het is gewoon vandalisme. Rotbeesten. En ze maken ook nog enorme herrie. En poepen op mijn frambozen, die ze trouwens ook opeten, net zoals mijn aardbeien.

Ik ben dit jaar gewoon voor de vogelstand aan het kweken, en als het nou nog lieve meesjes waren, maar nee, ik krijg die roteksters. En kauwen ook.

En duiven, die schijten mijn hele pergola onder. Welke *** houdt er anno 2016 nou nog duiven? Die hobby is toch eind 20e eeuw uitgestorven? Wat voor nut hebben die beesten eigenlijk nog? Post gaat per email en melken kun je ze ook al niet.

Het doorzettingsvermogen van onkruid is bewonderenswaardig

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.