Piroska Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 gekeken hoe de ingegraven witlof erbij staat, zag er goed uit, ze groeien al maar er zaten een boel zwarte naaktslakjes op, die er dus allemaal afgeplukt.2 Taybessenstekken tegen het anti-kippengaas om de moestuin gezet.Vlier weggehaald waar de kas van de week neergezet wordt. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Theepot Geplaatst: 8 januari 2014 Geplaatst: 8 januari 2014 Het kippenhok aangepast en de kruidentuin van het dak van de kippen verwijdert. De tijm en de lavandel en de munt, die het alledrie verbazend goed nog doen in de MM geplaatst. Omdat ik een echte tuin erbij heb, kan ik de kruiden nu in de mm plaatsen. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Piroska Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Vandaag een flink aantal vlieren geveld en een deel geknot,het grote hout te drogen gelegd voor de kachel volgend jaar, het kleine voor de leemoven. Het frame van de (gewapend folie-) kas to be uitgezet in de tuin. Hij bleek groter dan we herinnerden (joepie!) dus nog 2 vlieren die in de weg stonden geveld en het grondoppervlak voor de helft gespit samen met de 14 kippen, tjonge wat stonden die in de weg om elke worm onder mijn spade weg te trekken Wat klein snoeihout op een berg gegooid om deze week te verhakselen tot looppaden in de moestuin en anti-onkruid-mulchlaag langs de randen met de buren. (daar waar altijd heul veul slakken in wonen) Lekker met de hand onkruid getrokken tussen de knofloken om toch wat aarde te voelen. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Mari Geplaatst: 10 januari 2014 Geplaatst: 10 januari 2014 Aangezien de kippen veel te veel werk hebben met de rest van de tuin, ben ik zelf maar in de groentetuin gekropen en begonnen met onkruid uit te doen. Verder nog wat snoeihout verhakseld, zaaibakjes uitgewassen, en nog een laatste hoopje kastanjebolsters weg gevoerd naar het containerpark.
D_SDennis Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Ik ook...onkruid getrokken want dat groeit gewoon door. Gek genoeg vooral op de platgetrapte paadjes.
Bit Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Hier hield de regen rond 12 op. Op de tuin verdergegaan met kruipen en mulchen. Veel gedaan. Het was op een gegeven moment donker aan het worden ( ga ik er vanuit dat het rond half 5 is ). Opbreken en naar huis. Bleek het al over 5 te zijn. We gaan de goede kant op
appelvrouw Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Een grote plantensteun gevlochten..ik zou er misschien wel hoge erwten aan kunnen zetten. Verder weer een flinke lading wilde bramen weggeknipt. De kerstboom in stukken geknipt en de takken bewaard..voorlopig liggen ze op de paden die we veel belopen en zwaar modderig zijn, maar ze kunnen ook nog dienst doen als afdekker van de tijm e.d. mocht het gaan vriezen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 11 januari 2014 Geplaatst: 11 januari 2014 Hier was het pas om 15.00 uur droog en manlief heeft weer gespit en gisteren compost er over gedaan op de halve moestuin.pepers en tomaten gezaaid vele soorten tomaten 2 stuks. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jizkaha Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Van 3 composthopen 2 hopen gemaakt. Tuin vertroeteld met compost en zo hier en daar een laagje mulch. Bak 3 klaargemaakt voor nieuwe ladingen groente- en tuinafval. Yeah, I looove compost Zelluf doen
Limoen Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 De druif gesnoeid, aarde onder de framboos weggeschept in de hoop dat dit de frambooskever weg krijgt en prei en perpers gezaaid.
zonnetje Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 obgewenste gewassen verwijderd .Koemest van vorig jaar over een groot deel van de tuin verspreid .kas en tunnel weer alles uitgetrokken en aarde omgespit . Was heel de dag mooi droog zonnig weer dus echt een fijne tuindag .
Cupcakeje Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 tegels verwijderd en twee extra moestuin bedden gemaakt de bak voor de fruit struiken ongewenst gewas verwijderd. En de nieuwe tijm stekjes die ik van yuras heb gekregen geplant
appelsientje 60 Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 De nieuwe planten kar voor de aardbeien en kleine tomaatjes neergezet. Vaste platen eraf gehaald en rasters ervoor in de plaats gemaakt.Vliesdoek op maat geknipt voor de knoflook en aardbeien.Dan heb ik dat alvast klaar voor als het eventueel streng gaat vriezen.En als laatste de boel weer es ff aangeveegd. Het was er heerlijk weer voor! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Eveline68 Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 De konijnen hokken verschoon, gebit van een van de angora konijnen na gekeken en zag er super uit, die hoef niet meer terug naar de tandarts.De plaats schoon geboend. En hier en daar het een en ander op geruimd.
Nynkef Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 de hortensia's gesnoeid en een paar knoflookteentjes die al aardig aan het wortelen zijn, uit de pot gehaald en in de mm-bak gezet Verder wat extra aarde over de tenen reuzenknoflook gedaan, in de hoop op niet te strenge vorst
Piroska Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 wat onkruid weggehaald aan de voet van de jonge appelboompjes en gezien dat er al narcisjes opkomen daar! Het grondoppervlak; van de plantenkas in de maak nu afgespit, ik was tot de helft gekomen laatst, nu gelukkig af. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Gekropen, onkruid getrokken, stuk licht gespit en gemulcht enz.Maar vandaag ook de afvalhoop overgezet naar ernaast. Deel van de goede compost onderop de tuin op gedaan, op een paar bedden. Ben nog niet klaar. Het is mooi spul. De grote compostbak die voor me gemaakt wordt is nu eindelijk bijna in aantocht, dus de plek waar die komt te staan moet leeg, uitgevlakt enz. Kan ik dat ding daar neer gaan zetten.De rug links is wat terug moet de bak in, en rechts wat nog op de tuin kan. De compostbak komt daar rechts te staan. Ik hoop as weekend nog.
thea Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Zwarte bes en josta bes gestekt en druiven. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 kerstboom geplant, die moet er nog wel even aan trekken want hij/zij is pas 70 cmsnoeihout gebundeld voor de versnippermasjien
aalterse-willy Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 De kweekbak in de kas met een kolenschop omgespit, eerst oude stalmest vanonder en dan de potgrond van vorig jaar er terug boven, ook een klein beetje duivenmest er in gestrooid. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jootje Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Het kleine tuintje achter opgeruimd, onkruid getrokken, en omgespit. En zelfs mijn bonen staken vast neergezet! Ik heb er zin in!
beertjerinke Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Ik heb 4 bedden omgspit ( nog 7 te gaan ) al het glas uit de kas gehaald om nieuwe rubbers in te doenrubber zijn besteld net als de glashaken Sla zaden voorgezaaidvoor in de koude bak Nu ff thee drinken een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
bio-fee Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Geïnspireerd door het boek van Ruth Stout dat ik aan het lezen ben, heb ik op een deel van mijn groentebedden een dikke laag oud hooi aangebracht bovenop de laag compost die er even geleden al op is gegaan.Mulch, mulch, more mulch! Eens kijken wat me dat gaat brengen. Volgens Ruth: geen onkruid meer, nooit meer water geven en een gezonde, levende bodem.
thea Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Hooi of stro ? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten