Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag een flink aantal vlieren geveld en een deel geknot,het grote hout te drogen gelegd voor de kachel volgend jaar, het kleine voor de leemoven.

Het frame van de (gewapend folie-) kas to be uitgezet in de tuin. Hij bleek groter dan we herinnerden (joepie!) dus nog 2 vlieren die in de weg stonden geveld en het grondoppervlak voor de helft gespit samen met de 14 kippen, tjonge wat stonden die in de weg om elke worm onder mijn spade weg te trekken

Wat klein snoeihout op een berg gegooid om deze week te verhakselen tot looppaden in de moestuin en anti-onkruid-mulchlaag langs de randen met de buren. (daar waar altijd heul veul slakken in wonen)

Lekker met de hand onkruid getrokken tussen de knofloken om toch wat aarde te voelen.

Geplaatst:

Aangezien de kippen veel te veel werk hebben met de rest van de tuin, ben ik zelf maar in de groentetuin gekropen en begonnen met onkruid uit te doen.

Verder nog wat snoeihout verhakseld, zaaibakjes uitgewassen, en nog een laatste hoopje kastanjebolsters weg gevoerd naar het containerpark.

Geplaatst:

Hier hield de regen rond 12 op. Op de tuin verdergegaan met kruipen en mulchen. Veel gedaan. Het was op een gegeven moment donker aan het worden ( ga ik er vanuit dat het rond half 5 is ). Opbreken en naar huis. Bleek het al over 5 te zijn. We gaan de goede kant op

Geplaatst:

Een grote plantensteun gevlochten..ik zou er misschien wel hoge erwten aan kunnen zetten. Verder weer een flinke lading wilde bramen weggeknipt. De kerstboom in stukken geknipt en de takken bewaard..voorlopig liggen ze op de paden die we veel belopen en zwaar modderig zijn, maar ze kunnen ook nog dienst doen als afdekker van de tijm e.d. mocht het gaan vriezen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier was het pas om 15.00 uur droog en manlief heeft weer gespit en gisteren compost er over gedaan op de halve moestuin.

pepers en tomaten gezaaid vele soorten tomaten 2 stuks.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Van 3 composthopen 2 hopen gemaakt. Tuin vertroeteld met compost en zo hier en daar een laagje mulch. Bak 3 klaargemaakt voor nieuwe ladingen groente- en tuinafval. Yeah, I looove compost

Geplaatst:

De druif gesnoeid, aarde onder de framboos weggeschept in de hoop dat dit de frambooskever weg krijgt en prei en perpers gezaaid.

Geplaatst:

obgewenste gewassen verwijderd .Koemest van vorig jaar over een groot deel van de tuin verspreid .

kas en tunnel weer alles uitgetrokken en aarde omgespit . Was heel de dag mooi droog zonnig weer dus echt een fijne tuindag .

Geplaatst:

tegels verwijderd en twee extra moestuin bedden gemaakt de bak voor de fruit struiken ongewenst gewas verwijderd. En de nieuwe tijm stekjes die ik van yuras heb gekregen geplant

Geplaatst:

De nieuwe planten kar voor de aardbeien en kleine tomaatjes neergezet. Vaste platen eraf gehaald en rasters ervoor in de plaats gemaakt.

Vliesdoek op maat geknipt voor de knoflook en aardbeien.

Dan heb ik dat alvast klaar voor als het eventueel streng gaat vriezen.

En als laatste de boel weer es ff aangeveegd. Het was er heerlijk weer voor!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

De konijnen hokken verschoon, gebit van een van de angora konijnen na gekeken en zag er super uit, die hoef niet meer terug naar de tandarts.

De plaats schoon geboend. En hier en daar het een en ander op geruimd.

Geplaatst:

de hortensia's gesnoeid en een paar knoflookteentjes die al aardig aan het wortelen zijn, uit de pot gehaald en in de mm-bak gezet

Verder wat extra aarde over de tenen reuzenknoflook gedaan, in de hoop op niet te strenge vorst

Geplaatst:

Gekropen, onkruid getrokken, stuk licht gespit en gemulcht enz.

Maar vandaag ook de afvalhoop overgezet naar ernaast. Deel van de goede compost onderop de tuin op gedaan, op een paar bedden. Ben nog niet klaar. Het is mooi spul.

De grote compostbak die voor me gemaakt wordt is nu eindelijk bijna in aantocht, dus de plek waar die komt te staan moet leeg, uitgevlakt enz. Kan ik dat ding daar neer gaan zetten.

De rug links is wat terug moet de bak in, en rechts wat nog op de tuin kan. De compostbak komt daar rechts te staan. Ik hoop as weekend nog.

DSCN538712871389628191.JPG

Geplaatst:

kerstboom geplant, die moet er nog wel even aan trekken want hij/zij is pas 70 cm

snoeihout gebundeld voor de versnippermasjien

Geplaatst:

De kweekbak in de kas met een kolenschop omgespit, eerst oude stalmest vanonder en dan de potgrond van vorig jaar er terug boven, ook een klein beetje duivenmest er in gestrooid.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik heb 4 bedden omgspit ( nog 7 te gaan )

al het glas uit de kas gehaald om nieuwe rubbers in te doen

rubber zijn besteld net als de glashaken

Sla zaden voorgezaaid

voor in de koude bak

Nu ff thee drinken

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Geïnspireerd door het boek van Ruth Stout dat ik aan het lezen ben, heb ik op een deel van mijn groentebedden een dikke laag oud hooi aangebracht bovenop de laag compost die er even geleden al op is gegaan.

Mulch, mulch, more mulch! Eens kijken wat me dat gaat brengen. Volgens Ruth: geen onkruid meer, nooit meer water geven en een gezonde, levende bodem.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...