Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

bedje koolklaar gemaakt, mest eronder, kali ertussen, kalk erop

compost omgezet met wat extra stro en mest

koffie met de mannen

Geplaatst:

Niet zo veel in de tuin kunnen doen...het kippenhok uitgekuist en begonnen met een padje te leggen aan de kippenren, maar moeten stoppen door de regen.

Dan maar het tuinhuis wat opgeruimd, was ook eens nodig

Geplaatst:

Een heel klein beetje getuinierd in de huistuin, kan met gebroken rib en teengewricht idem niet veel doen zonder steeds meer pijn te krijgen, gedwongen rust (= onmogelijke opgaaf).

Geplaatst:

Thuis verhoogde bakken aan het maken, zes stuks van azobehout en twee van bankirai. zeven met de maat: 4 m bij 1.45m.

En eentje van 170 bij 4 m (dit wordt de platte kas). Volgende week gaan ze naar de volkstuin. Heb 100 kg koffieprut gespaard en gooi er volgende maand 2 kuub compost bij. Mixen met de klei uit de ondergrond moet voor aankomend seizoen voldoende zijn.Voor volgend jaar staat er een kuub paardemest klaar te stomen om in de 24 bakken te gaan.

Geplaatst:

Ondanks de voorgenomen rust kon ik het toch niet laten om de laatste hand te leggen aan mijn achter'thuistuintje. Nu hoef ik niet meer door de aarde met laarzen aan, want de paden en de bedden zijn gereed. Nu alleen nog maar licht werk te doen: compost en meststoffen opbrengen, zaaien, poten, en dat alles op z'n tijd.

Ziezo, nu het gips weer over mijn voet schuiven , twee paracetamol nemen tegen de pijn en rust nemen.

Geplaatst:

paar kuub grond laten storten om de moestuinbakken te vullen, borders in de achtertuin aanvullen en de voortuin ophogen.

en een kuub (geel)zand om de achtertuin opnieuw te herstraten zodat het water niet meer richting het huis stroomt.

nu de komende dagen nog de energie vinden om de grond te verdelen...

Geplaatst: (aangepast)

In de fruitkooi gewerkt. Gekropen. Kruisbessen zijn klaar gesnoeid en nieuw aangebonden. Lekker ruim gesnoeid Worden mooie hoge snoeren komend jaar.

Ik het kasje was het bij aankomst 14,9 gr. Na openzetten deur en raampje zakte dat weer naar 7 gr. Het is er behoorlijk vochtig binnen. Na het weekend toch noppenfolie enz op de planten leggen. Lading kranten al klaargelegd.

Je ziet dat er nog een hoop te doen is in de fruitkooi.

DSCN539537861390586210.JPG

aangepast door Gast
Geplaatst:

tereurig naar de tuin gekeken

is weer erg nat

toch wat gedaan

potgrond en cocopeat over de tuin gestrooid

klein stukje gespit en tuinkas omhoog geplaatst

iets hoger en opnieuw verankeren

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Een uurtje flink gespit zondag de rest van de tuin afmaken. Gelukkig gaat het spitten het 2e jaar makkelijker dan het eerste jaar. Hopelijk is het dan voor de vorst gespit nu moe en voldaan met de beentjes omhoog

Geplaatst:

Dank je voor de foto van het aanbinden Bit. Ik heb voornamelijk takjes geknipt en die op de te natte paden gegooid..als een soort modderdemper.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hele dag op de tuin; wel waterkoud, maar droog. In de fruitkooi begonnen met kruipen en nu op 1/3 deel van de kooi schoonmaken. Mooie gewortelde stek van de Rode bes op een nieuw bed gezet. De 1e van een serie snoeren. Wat zaken voor de vorst ingegraven en afgedekt. Groot net over de delphiniumbedden op net voldoende hoogte dat de fazanten er niet op kunnen springen om zo alsnog de slakkenkorrels te kunnen snoepen. Gereedschapskisten mee naar huis: ga ik eindelijk komende week es die kisten uitmesten, schoonmaken en dingen slijpen enzo.

Bij het kruipen kwam ik een aardappel tegen die daar al ligt sinds de oogst van van de zomer. Lag op het witte zand naast het pad. Toch vreemd. Ergens in november en begin december heeft het een aantal keren best aardig gevroren ( ijs op de sloot )

DSCN539882821390665730.JPG

Geplaatst:

zure grond bij de blauwe bes gedaan, snippers gestrooid

nog steeds niks doende kurkumawortels naar de compost gebracht

resten muis verwijderd (buurkat luncht nogal sloppy)

groenblijvend struikje met geurende witte bloemetjes geplant, naamlabel vergeten

Geplaatst:

Zo vandaag was het bloemdag. En hebben wijde bloemkloolplantjes in platte bak gezet. Even de compost hoop gekeerd. En hij ruikt goed. Nu nog spitten.

Geplaatst:

1 dahlia gestekt

(dzz:

omdat het hier nog steeds veuls te warm is lopen de eerste dahlia's in de winteropslag (nou ja winter ) al weer uit, dus dat wordt tutten en teuten tot de plantjes naar buiten kunnen)

Geplaatst:

gezaaid in de kas; prei, ui, snijsla en vijf mammoth zaadjes. Rabarber zaadjes en tuinkers gezaaid in bakjes die in huis staan.

Geplaatst:

Niet zo veel. In de kas wat dingen ingepakt voor de komende dagen. Wat gekropen met aardappelmesje over de stenen paden. Wat gemulcht nog. Wat winterstekken luw weggezet. Verder niet veel. In het zonnetje koffie gedronken, maar die koffie was wel binnen 2 minuten koud. Straf koud windje. Ik heb het er niet al te lang uitgehouden

Uitzicht vanaf de koffie:

DSCN540439701391007634.JPG

Geplaatst:

Ook hier ijzig weer. Ik heb de gesnoeide frambozentakken nog tot de grond afgeknipt zoals me was verteld ..wat hondsdraf uitgetrokken( wat wiedt dat toch lekker...) kippenpoepjes geschept, en toen nog de hele jonge plantjes in de kas afgeschermd met wat vliesdoek. Nu binnen heb ik het eigenlijk nog steeds koud...brrr.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Helemaal niks!!! Was veeeels te koud !!!! (We zijn niks meer Gewend ) lekker naar Assen gereden naar Tuinland en wat potjes gescoord en een beetje geslenterd

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...