Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier ook, en net kwam er een bui, die was nodig, er komt nog meer aan zag ik op de radar, dus in de regen naar buiten geweest om koemestkorrels te strooien.

Geplaatst:

Vandaag niets op de tuin gedaan, maar net wel mijn pootaardappeltjes uitgelegd op de werkkamer.

4 soortjes : Roseval ; Blaue St. Gallen ; Friese Gieltjes ; Pink fir Apple. En dan heb ik nog een paar Vitelotte Noir van een forumlid die al gepoot staan in de kas.

Geplaatst:

2e lading ontkiemde pompoenen in aarde gezet en in de kas. (ook meloenen en courgette)

Al mijn vensterbanken leeggehaald en alle zaailingen de kas in gedaan, het is hier telkens warmer dan ze voorspellen, temperaturen ruim boven de 20 graden met zon, dus pepers, paprika, basilicum, bataat etc, alles de kas in.

Wortelen en bietjes gezaaid in de tuin, wortelende bataten uit het water gehaald en in emmers met aarde gezet. Een aantal pepers verpot en extra potgrond gegeven, de boel was wat ingeklonken door de warmte en de droogte.

Weer 200 babyslakken gevangen onder het karton wat ik op de tuin had gelegd, deze aan de loopeenden gegeven die er hun neus voor ophaalden.

Snoeihout van de perenboom van het grasveld afgeharkt en opgebrand. Paddenstoelenbroed van een paddenstoel die ik niet meer weet omdat het labeltje uitgelopen was, in een emmer met haksel in de tuin in de schaduw gezet met vuilniszak erover.

Achter op het land waar ik pompoenen wil een stuk vrijgemaakt van opgeslagen hout, binnenkort nog even snel een stukje spitten voor de pompoenen naar buiten kunnen.

Geplaatst:

In de moestuin alleen de laatste pastinaken geoogst.

In de voortuin bezig geweest kweek te verwijderen. Hoe die rotzooi daar nou weer in is gekomen?!?

Geplaatst:

Vandaag de klimop gesnoeid (deel 2) Weet niet of dit het juiste moment is, maar ik stoorde me eraan, dus moest hij eraan geloven.

In de kas gezien dat op keukenpapier de eerste zaadjes worteltjes schieten.

Vandaag heb ik es zitten knutselen met een paar restplankjes en keukenfolie en heb ik mijn kweekkasje van de vensterbank verhoogt. Toch is dit slechts een experiment en kan ik nog niet zeggen of dit ideaal is. Waarschijnlijk dat ik onder de bak door nog 2 latjes schroef. Ik MOET iets om de plantjes hebben, al is het maar de folie, want de katten eten anders mijn plantjes kaal. Dat hebben ze in 2012 en 2013 al bewezen. Ik had ook geen zin om alweer een windlicht te kopen wat weer de rest van het jaar in de weg staat, dus dan maar lowbudget

2014-03-19-1635101395242619.04

Geplaatst:

De kas water gegeven. Was hard nodig met een aantal stekken en zaaisels. Gisteren niet geweest, gaat hard. Niet goed opgelet, her en der een verliesje.

Verder wat rondgekeken. Het gaat hard op de tuin. Niets gedaan, morgen ook niet.

Geplaatst:

Heerlijk weer, veel gewandeld in de tuin en hier en daar vers groen voor de salade geplukt ( daslook, pimpernel, knoflookbieslook, kleine veldkers).

Wat lavendel gezaaid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Helemaal niets kan ik doen vandaag... Werken tot 20:00 ( geen zin, veel te mooi weer )

Morgenavond wat verpotten en verder water geven, water geven en nog eens water geven.

Volgende zaaironde is voorzien voor volgend weekend.

Geplaatst:

Beetje aan het plukken geweest. Zo trots dat mijn tuin er eindelijk eens netjes uit ziet. Mijn "luiheid" van de winter heeft tevens wel leuke verrassing gegeven. De goudsbloemen hebben deels overwinterd en nu heb ik goedsbloemen op stam!

1965058_680268692029922_1635877910_n.jpg

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Een flink stuk gespit.

Stuk grond vol met wortels van oa mierikswortel en munt ( geplant door vorige huurders )

Morgen de rest.

En een knoflook bed onkruidvrij gemaakt weer.

Nu ff met de beentjes omhoog met kopje thee en een chocolaatje.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Me weeral flink geërgerd aan m'n prei zaailingen die maar niet schijnen te willen groeien; 2-3? maanden oud en je ziet ze amper staan. Zou het helpen als ze bemest? Ik kan natuurlijk altijd opnieuw beginnen maar als ik dan binnen 3 maanden even ver sta ...

Geplaatst:

Peultjes gezaaid, paprika verpot, water gegeven en strook van tig meter van onkruid ontdaan. Nu nog het laatste stukje kruien en dan mijn betere helfd met koffie verzorgen en tijger zijn eten geven.

Geplaatst: (aangepast)

Mierikswortel van IKEA-zak naar hoge bak met zak-rand laten verhuizen. Zo kunnen ze hopelijk goed de diepte in groeien zonder alles onder te woekeren.

Ik ga proberen om van de wortels een spread te maken met mosterd, azijn, olie en smaakmakers erbij. Ik ben zeer benieuwd hoe dat zal smaken.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Gisteren eindelijk de laatste border opgeruimd

Vandaag het gras gemaaid en een tweede laag beits op het tuinhuis gezet

Geplaatst:

van de zon genoten

onkruid gewied in de voortuin.

heel veel spijkertjes uit het hout gehaald wat gerecycled gaat worden als compostbak.

Geplaatst:

Ein-de-lijk mijn voortuin voorzien van grind ipv het mottige graspaadje met mos en paardenbloemen.

Nu de vakken nog eens goed opschonen en hij is weer klaar voor het hele seizoen, heb ik lekker alle tijd voor mijn achtertuin

collage_20140320172552617.jpg

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Zo dat ziet er strak uit Almond, netjes zeg

Ik heb vandaag mezelf ook een asperge gegeven van de Aldi, voor 99 cent durf ik dat wel te wagen.

Ik heb hem meteen vandaag in de grond gestopt op een mooi terpje, nu maar afwachten of het wat wordt.

Verder heb ik een aardbeien bak gemaakt van alle stekken die her en der door mijn tuin verspreid stonden.

En natuurlijk heerlijk van de zon genoten

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Was er al om half tien. Drie grote vakken zoveel mogelijk van onkruid ontdaan en omgespit. In de grootste bak de aardappels gepoot.( Frieslander en nog wat soortjes waar ik maar drie of vier aardappeltjes van had.) In een ander vak de sjalotten gepoot.

Lang bezig geweest, was pas om drie uur thuis! Maar wat was het heerlijk!

Geplaatst:

Gisteren Temperzon op de kas gesmeerd. Werd al snel boven de 35 graden in de kas.

Helaas was er een heel groot gedeelte afgespoeld met de langdurige regen vanochtend. Is dat normaal of had ik te weinig gesmeerd? Maar een nieuwe laag gesmeerd.

Geplaatst:

Gisteren:

Hekjes voor de peulen gezet, in stormachtige wind met 20 graden en felle zon, en de peulen gelegd.

Halve bak schoon waar de aardappelen moeten gaan komen.

Plantjes voor Jarno verzameld.

Palmkoolscheuten geoogst.

Fenologische observaties gemaakt.

Rosé gedronken in het warme zonnetje, uit de koude wind.

Geplaatst:

Vandaag aarde bijkappen op m'n "dakpatatten" en een nieuwe lading poten, morgen zal het noppes worden en zondag een heleboel verpotten: m'n tomaten, aubergines, boontjes en vooral de butternut groeien als kool.

Eens verpot verhuizen naar de grote kas. In m'n klein kasje gaat het anders proppen worden! ( en er is niet voldoende zonlicht daar )

Even weerbericht checken.....

**edit: het zal in de grote kas worden onder een vorstdoek of in de veranda.... Komende week wordt er nog nachtvorst voorspeld.... Dussssss nog even zien waar ik ze kwijt kan.....

Geplaatst:

Kronkelwilg toch maar geknot. Ik wilde wachten tot vlak voor Pasen, maar met de vroege lente was de wilg nu toch echt wel klaar voor de snoei. Er staan dus nu een stel takken in de woonkamer in een emmer hormoonwater te maken. Verder weer de picknicktafel geschuurd, morgen weer een laagje beits erbij. Wortelzaadjes in de voorweek gezet zodat ik ze morgen kan uitzaaien buiten.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...