Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren hebben we de artisjokken, rabarberstruiken en de paarse koolrabi's geplant in het veld. 's Avonds nog wat tomatenplanten verspeend en alvast een honderdtal p9-potjes klaar gemaakt voor vandaag bezaaid te worden met kolen en slasoorten.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

De merel die een nest heeft wormen gevoerd. Hij nam ze allemaal. De hele middag door.

Zou het geen zij zijn ??

Nog niks, ik ga straks (doorgeschoten) tah tsai oogsten om vanavond op te eten

Geplaatst:
Allemaal visite in de tuin gehad, en mezelf klemgezopen in goed gezelschap....

(klinkt dat stoer of niet? Ik heb niet veel nodig om terug naar huis te waggelen, ben niet zoveel gewend, maar het was gezellig, heb nog college gehad in hoe wijnmaken)

Superstoer! Én gezellig

Ik heb een rondje door de tuin gelopen en geconstateerd dat het goed is. Én dat ik meer moet eten

Geplaatst:

Gister dus...

Stukje van de koolbak van vorig jaar schoongemaakt, het gras groeit daar opeens erg snel. Schoonmaken gaat langzaam want aarde is nog erg nat... en dat is dus hakken en slaan en zwiepen met die pollen om de aarde eraf te krijgen.

Veel... heel veel slakken geraapt...

Geconstateerd dat je nu al niet meer kan zien dat we vorige week gemaaid hebben...

Borsalino-worteldoek met gaten op kartonstuk bij 't huisje gelegd voor aardbeien.

Geplaatst:

Lekker veel gedaan. De Delphiniumbedden zijn nu allemaal schoon. Nog wat extra gemest ( een beetje maar hoor ) in afwachting van de regen ( die maar niet wil komen ).

Het 2e kleinfruitbed buiten de fruitkooi begonnen: stekken van de herfstframboos gepoot. Krijg ik een stek van de zwarte framboos van Thea dit weekend, kan die daar ook bij op het bed.

Gekropen, geschoffeld. Slakkenkorrels rond de opkomende Dahlia's gestrooid. De sla is al verloren, van de week nwe halen. Opkomende peulen weggepikt door de merel met nest. Nieuwe gezet en nu onder gaas.

Water gegeven in kasje , en voor het eerst dit seizoen ook daarbuiten op wat bedden met wat dingen ( de kolen staan al een week of 3 en doen helemaal niks )

Ben bang dat ik morgen toch ook de aardbeienbedden eens water moet gaan geven. De sloot is gelukkig dichtbij.

Veldje waar de aardappelen nog niet boven staan, staat vol met onkruid. Ik durf er niks te doen.

Geplaatst: (aangepast)

Overwinterpepers die in quarantaine in de keuken stonden vanwege luizen eindelijk maar een in andere pot gedaan en voorzien van verse potgrond.

Geconstateerd dat van de op 29-4, edit: oeps... dat moet natuurlijk 26-4 zijn... , gezaaide komkommers/augurken en courgettes de eerste kiemen boven de grond zijn.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Dat is snel!!

Ik wacht al een dikke week op aubergine ( opnieuw moeten zaaien ) paprika ( ook opnieuw moeten zaaien ) en spaghettipompoen ( eens geluisterd en op tijd gezaaid )

M'n peervormige kerstomaten hebben ook niet echt geluisterd en er zijn er maar 2 komen piepen van de 5 die ik gezaaid heb.

Prop staat op de visbak.

Zaterdag een boel moederloze kuikens ( kloek is onverwachts overleden ten gevolge van.....???? ) van een warmteplaat en later op de dag van een nieuwe eigenaar voorzien ( gebroed "op bestelling" )

Verder afgelopen zondag met nichtje van 9 al een kwart kas aangeplant met tomaten, courgette.... zonnebloemen gezaaid als natuurlijke "parasol" voor m'n krielkippen en alles goed water gegeven.

Komende week grote poetsbeurt in tuinhuis ( heb met een rattenplaag gezeten ) dat waarschijnlijk met stofpak en mondmasker zal moeten gebeuren ( zie ik eruit als een "Hazmat" mannetje ) en ettelijke kilo's vuil naar het recyclagepark brengen.

Ook zien of de grasmaaier het nog doet ( dat er geen bedrading doorgebeten is ) en gras maaien.

Dit weekend ook alles afdekken met vliesdoek tegen de koude nachten.

En ik dacht een verlengd weekendje "rust" te nemen....

Geplaatst:
Overwinterpepers die in quarantaine in de keuken stonden vanwege luizen eindelijk maar een in andere pot gedaan en voorzien van verse potgrond.

Geconstateerd dat van de op 29-4 gezaaide komkommers/augurken en courgettes de eerste kiemen boven de grond zijn.

Voor de strafste moestuinier van het forum krijg je van mij alvast een stem.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

Waaah.... ojee... dat zal ik eens ff verbeteren... Die 9 moet natuurlijk omgedraaid worden naar een 6... En die stem lever ik dan ook beter maar weer in.

Geplaatst:

Vandaag een VIJVER gemaakt, ook wel poeltje of plasje genoemd Van een oude ronde aardewerken pot, die we tot de rand hebben ingegraven. Twee stenen er in zodat eventueel gespuis er ook weer uit kan klimmen, of vlindertjes en bijtjes gezellig kunnen drinken

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Een eerste aanzet gemaakt om een kruidenhoek te maken.

Eerst de boel omgespit en onkruid en aardbei vrij gemaakt, vervolgens met keien en aarde in de weer geweest.

Vervolgens de eerste soorten kruiden een plaatsje gegeven

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Ooooh, ik wist niet dat je koriander kon "slachten".... Dan vraag ik mezelf af of ik niet te zachtaardig ben omdat ik het afknip...

Verder zal er vandaag niet veel gebeuren, vrees ik, buiten de dagelijkse inspectieronde...

Er staat wel veel gepland voor de komende dagen.

Geplaatst:

Eens zien... Ik heb mijn tomatenplanten in grotere emmers gedaan. 6 tomaatjes staan nu buiten in bakken en potten, 2 tomatenplantjes zitten in 2 emmers en staan nu in de kas. Een 60CM bak met snijpeterselie gezaaid en in de kas gezet. Paprikaplant in een grotere pot geplaatst en in de kas gezet. Verder slaboontjes gezaaid, pluksla gezaaid en lange uitjes gezaaid. Ook mijn nieuwe vijgenboompje in een grotere emmer gezet.

Geplaatst:

allerlei zaailingen uitgeplant

tulpen gekopt

gewied

uien uitgeplant

veldkers geoogst

gesnikt bij een afgeknipt plukje sla, veenmol en co

Geplaatst:

Een stukje grond vlak gemaakt, grotendeels van onkruid ontdaan en er 4 paaltjes in gezet, moet een composthoop worden.

You say witch like it's a bad thing...

Geplaatst:

Boshyacinten zitten zoeken en kijken met de kindjes vonden ze super (staan in het bos tegenover de moestuin).

Wat in de netelgier zitten roeren.

Nog maar eens onkruid geplukt, de kippen zijn er dolgelukkig mee

Nog snel wat ajuinen opnieuw gezaaid, op het pakje stond zaaien tot eind april dus dat kon nog net.

Voorgezaaide suikermais in courgetten en meloenen bed uitgeplant.

Aardbeien wat bij gemest (blauw korrel).

Morgen ga ik opzoek naar leuke 'klim'bloemen om te zaaien tegen het gaas dat de konijnen uit de moestuin moet houden.

Geplaatst:

Palen gezet voor frambozen. Netten over de peulen en de erwten. Gekropen tussen de tuinbonen: gewied. Gewied tussen de rozen. Water gegeven. Wat zaken opgepot. Planten verzameld voor de Noordelijke Moestuin-forum-middag as zondag.

Geplaatst:

Stukje tuin ontgonnen voor nog een paar aardappels, dus spitten, 2 kruiwagens puin eruit halen (ligt hier overal), harken.

5 verschillende pompoenen in de tuin gezet.

andijviezaailingen in de tuin gezet, ook witte kool, savooiekool, kumatsuna, rattestaart en broccoli.

poters van Bit in de tuin gezet

kippenhok uitgemest

onkruid gewied

brandnetelgier gezeefd en in bidon gedaan 10 liter

Geplaatst:

Tuin wat verder af laten dekken met karton en brekerzand. Nagedacht over de plaats van de bonentent en wat papaver-achtigen uit de tuin gehaald voor vrienden. Gele en oranje en goudgele klaproos, erg mooi.

Pff en ontdekt dat mijn viervoeters het zonnebloembedje als kattebak gebruiken. Al twee zonnebloemen zijn gesneuveld .

Geplaatst:

Dat je tegenwoordig ook al via Facebook met de moestuin bezig kunt zijn. Win je ineens handige inprikbordjes.

zaadraad50661398929782.PNG

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Lathyrus en goudsbloem in de tuin gezet, en o.a. de zonnebloemen buiten gezet om alvast te wennen.

In de grote papaverknoppen is het eerste begin van kleur te zien, en een aangewaaid plantje bleek een mooie diepblauwe korenbloem.

Ik heb dit jaar voor het eerst m'n grote lavendelstruik gesnoeid, en hij lijkt er goed doorgekomen te zijn

Gras weer gekortwiekt, wat gewied, en morgen wil ik de melde en hartgespan verspenen.

Een paddestoel ontdekt in de mulchlaag onder de frambozen , het mag dus wel wat droger

Edit:

image69091398947924.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...