Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

de 2 tunnelserres nog een 2e maal gefreesd.

De 1e geraakt, tegels gelegd, planken geplaatst.

Nog een stuk grond voor de 2e maal gefreesd.

En nu moet ik eens stoppen met frezen, want ik voel het serieus in m'n rug

Anderzijds, ik moet nog een stuk frezen, bielden plaatsen en veel halselhout erop voor de zwammenkwekerij

En zo blijft een mens bezig ....

Geplaatst:

Wat een wáánzinnig lekker weer vandaag zeg. Vanmiddag het 1e aardbeienbed opgeschoond. Nog 4 te gaan. De Poolbraam, die ook in dat bed staat heeft zich fantastisch netjes uitgebreid: prachtige deken van mini-scheutjes van de 2 planten die ik vorig jaar gezet had. Met oude schorssnippers gemulcht. Aardbeien: jong blad steekt de kop op. Van de week mesten.

Stekken gemaakt verder. Her en der gekropen voor het onkruid. Nog een pruim uitgebogen.

Geplaatst:

Ik had van de week al de mest op de tuin gebracht nu verdeeld en nog eenstuk omgespit. Rabarber uit de pot en in de volle grond.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:
Wat een wáánzinnig lekker weer vandaag zeg. Vanmiddag het 1e aardbeienbed opgeschoond. Nog 4 te gaan. De Poolbraam, die ook in dat bed staat heeft zich fantastisch netjes uitgebreid: prachtige deken van mini-scheutjes van de 2 planten die ik vorig jaar gezet had. Met oude schorssnippers gemulcht. Aardbeien: jong blad steekt de kop op. Van de week mesten.

Stekken gemaakt verder. Her en der gekropen voor het onkruid. Nog een pruim uitgebogen.

Poolbraam?

Dat ken ik niet..

Klinkt leuk!

ff googelen!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
Bloembollen stekken? Bloembollen pellen ken ik wel.

Kas opgeruimd, nu nog even kruidentuin een stukje onkruid vrij maken. Is nu een onkruidtuin in plaats van een kruidentuin.

hoe bedoel je?

Geplaatst:

Nynke: appelazijn, dat wist ik nog niet een bruistablet krijgen ze geregeld hier

M'n snotgeval ( één van de oudere dames ) is inmiddels aan de beterhand

Vandaag enkel was afgedaan die er al sinds gisteren hing... Het zou morgen gaan regenen.

Gisteren nochtans vrij veel gedaan... Alleen zonde van de wind want in het zonnetje was het best lekker.

Geplaatst:

Ja echt te grappig. Ik groef een rozenstruik op en splitste de takjes om ze als een haagje te planten en ik groef de bloembollen op en bleek dat de ene bol een trosje bollen was geworden die net als de rozen makkelijk van elkaar scheidden. Ik heb ze nu om en om in een rijtje gezet. Er viel niets te pellen, dus pellen was een misplaatste woordkeuze geweest

Geplaatst:

@Gwen : Ah oké oké. Dan lag het aan jouw woordkeuze waarom, in ieder geval ik, niet snapte wat dat inhield. Je hebt de bollen gescheurd ( haha ik geef toe : ook wel een rare benaming ). De klompen bollen opgegraven en één voor één weer herpoot. Scheuren heet dat.

Geplaatst:

LOL! Mooi om te weten dat 'scheuren' het juiste jargon is. Al vond ik het echt geen scheuren . Of ehm, heb ik de roos dan ook eigenlijk gescheurd?

Zo leuk Ik werd net wakker en keek bij mijn zaaisels. En mijn oog zag 12 gekiemde zonnebloemen! Het blad van de tomatenkiemen is aan het omkrullen. Hoe kan dat komen?

Geplaatst:

Alweer zo'n mooie dag op de tuin. Klein buitje rond middaguur, daarna weer zon.

Stekken opgepot. Planten gescheurd, 2e soort radijzen gezaaid buiten, Composthoop begonnen met vullen 1e bak; droog /nat /mest/ droog/ nat/ mest. etc. Gekropen voor het onkruid. Wat vaste planten her en der geplant voor de broodnodige variatie en kleur en fleur.

Geplaatst:

Die woekerende gojibes uitgegraven en verwijderd, die kon ik bij blijven snoeien.

Besjes geven ho maar, maar groeien dat ie deed

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst: (aangepast)

Stilaan begonnen met de opkuis van de borders, veel onkruid gewied, een paar planten verzet en één compostbak leeg gemaakt

aangepast door Gast
Geplaatst:
Nynke: appelazijn, dat wist ik nog niet een bruistablet krijgen ze geregeld hier

M'n snotgeval ( één van de oudere dames ) is inmiddels aan de beterhand

Vandaag enkel was afgedaan die er al sinds gisteren hing... Het zou morgen gaan regenen.

Gisteren nochtans vrij veel gedaan... Alleen zonde van de wind want in het zonnetje was het best lekker.

Ja, dat heb ik ergens gelezen, iemand doet elke keer in het drinkwater van haar kippies een eetlepel appelazijn en dat schijnt voor heel veel dingen goed te zijn.

Mijn kippetjes krijgen regelmatig een paar vitaminedruppeltjes die ik vermeng met wat water en een beetje kwark.

OT: Het net van de vijver eraf gehaald en uitgeschud en verder nog wat blad en takjes uit de vijver verwijderd.

Geplaatst:

Gisteren en eergisteren op drie locaties kalk gestrooid en op twee van de locaties het gazon gemaaid voor het strooien. Is de hele "winter" behoorlijk doorgegroeid Cultiveren dit jaar overgeslagen door gebrek aan tijd om alle drie de locaties optimaal te onderhouden Maar wat meer kalk gestrooid op stukken met wat meer mos

Verder vandaag een nieuw afdakje getimmerd voor mijn aanhanger. Mooi tijdje mee bezig geweest

CAM0134272601393355690.jpg

CAM0134493271393355692.jpg

CAM0134776261393355693.jpg

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Nou hehe.... eindelijk... ja! Ik heb ook eindelijk wat op de tuin kunnen doen.

De waterstand was enorm gezakt, wel 20 cm!

Knoflookbak schoongemaakt van onkruid (vooral koolzaad).

IMG352796871393358035.JPG

En bak ernaast ook schoongemaakt, voor de uien straks.

Smeerwortel proberen te redden, Fred had er een hoop aarde opgegooid....

En fotooz gemaakt tussendoor... van o.a. spruitende Nero di Toscane Palmkool

IMG355773131393360357.JPG

Lekkere dag... ja, eerst héél even (als je uit die koude wind zat die pal op de tuin stond... ). Toen om 4 uur vette bui met keiharde koude wind en regen... Daarna tijdje koud... en bij zonsondergang was het net weer goed toeven en toen... kwamen de MUGGEN!!! Hungry as Hell...

Dus was het tijd om te gaan...

IMG357175651393360492.JPG

Geplaatst:

Vast begonnen met een treurwilg kortwieken. Ik kon me niet meer inhouden !!

heftig klusje met al die dikke takken die elkaar kruisen en scharen , maar het resultaat is mooi !

Morgen nog 3 te gaan ,dan heb ik alvast een mooi "matrasje "voor een nieuwe compostbult, en

steuntjes voor eenjarig spul, en misschien heb ik DAN nog wat over voor creatieve doeleinden .

De katjes staan in elk geval al in de vaas. Hoezo alles hergebruiken ???

Geplaatst:

Oja.... de Wilg, die was ik gisteren vergeten.

Hebben de Wilg omgezaagd, had ik jaren geleden als takje in de grond gestoken ter opsiering van tijdelijke vijverbak, die wat te groot werd voor in de moestuin.

Dus heb hier nu ook katjes op de vaas staan.

Geplaatst:

Aardbeivak schoongemaakt, en stekken erbij gezet. Als alles aanslaat dan krijgen we lekker veel aardbeitjes! Het was erg lekker op de tuin vanochtend. Wel nog te nat om te spitten. Volgende vak word het vak waar de knoflook staat. Staat ook veel onkruid, maar....bijna alle knoflook is de afgelopen weken opgekomen! Durfde er eigenlijk niet meer op te hopen! Dus..happy!

Geplaatst:

Helaas niet wat in de tuin kunnen doen, dus dat ene hoopje ligt nog in de kruidentuin te wachten. Wel de spaghetti pompoen verpot, die waren te groot voor de tray.

Geplaatst:

Het was vandaag zowaar stralend weer, dus we hebben een hek om moestuin2 geplaatst, met inbegrip van de nieuwe kas want de kippen bleven maar naar binnenlopen. In de kas heb ik een plank gehangen voor de zaailingen want het bleek dat iemand stiekum alle kopjes van mijn zaailingen opat en nu staan ze lekker op 2 meter hoogte veilig van alle mee-eters.

Verder heel veel gezaaid in de kas. Mijn kop verbrand in de zon. Kippen hok volgepropt met vers en schoon hooi.

Geplaatst:

Uit de auto gestapt op de parkeerplaats. Rennend naar de tuin. In mn huisje een brood-zaag-mes gepakt om een stuk uit een pol tijm te zagen voor iemand op het forum die om stekjes vroeg. Nou het is een grote stek geworden , incl. aanhangende natte klei. Terugrennen naar de auto en toch al met al kleddernat en berekoud

Naar het postkantoor, en de tijm is onderweg ....

Social Community heet dat toch ? : wij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...