Ga naar inhoud

Vragen geruilde / gekregen zaken MTFD april 2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bit en Willy hebben van mij een "zwarte" tomaat gehad.

Vandaag de eerste geoogst hier:

PICT780373331402780376.jpg

Sorry....zal nooit meer doen....gekregen zaad eerst zélf uittesten en dán pas weggeven

Geplaatst:

Zo ver staat die van mij nog niet hoor, er komen wel al vruchtjes aan.

De tomaten welke ik eerst in die andere kas geplant had zijn deels gestorven, ook al had ik ze direct weer verplant nadat ik zag dat het niet goed was, te laat helaas, spijtig maar niks aan te doen, hoop er nog enkele te kunnen redden maar heb niet veel hoop. Die grond is echt vergiftigd door die paardenmest welke er onder gezeten heeft. Een experiment om nooit meer te herhalen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Nou, de mijne zijn ook lang zo ver nog not.

Is ie wél lekker Geedee ?

( anders gaat ie er alsnog uit )

Geplaatst:

Hij was niet echt bijzonder naar mijn mening, behalve dat het weer de 1e verse tomaat is sinds december(ik koop geen tomaten) dus je kunt gerust je komkommer in zn plaats planten.

Ik laat m staan want hij staat tussen de andere planten ingegraven in de kas.

Geplaatst:

Gaat ie er nú uit. Nog wel een fotootje voor zijn overlijden :

Lijken wel wat andere vorm te hebben :

image49911402818278.jpg

Geplaatst:

Ja duidelijk andere vorm.....ik denk dat het dan zelfgeoogste zaadjes zijn van n nakomeling van de black mavr NOT.

misschien heb je tóch n zwarte.....of niet....of wel.....of....of......

Geplaatst:

Die ene Pronkboon gaat hard... Er is geen klimruimte meer, maar als ie zo doorgaat groeit ie door naar het gangpad.

10394858_730991660290958_7183485901080050649_n.jpg

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik kreeg er óók 1. Hij bloeit dan wel nog niet. Maar knoppen komen :

2014-07-22-1540721406135464.36

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik kreeg op t allerlaatste uur van de mtfd een rode aardappel van iemand..Angele of Eelzuhtjuh misschien? Hij is net geoogst en ziet er erg mooi donkerrose uit...mooie opbrengst van een aardappel, nu zou ik graag weten welke het is...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik denk inderdaad Angela dat e.e.a. mis gegaan is. Zelf heb ik ook geen firework dit jaar,en wel Aussies,en een lading penispepers.

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Jorieke, heb vandaag de Cherokee tomaat geproefd; vind m lekker fruitig smaken....kleur is roze en de plant heeft een mooie oogst; Ik heb er zaden van geoogst....deze mag blijven.

Geplaatst:

Mooi! Ik vond ze qua kleur wat tegenvallen, hoe was dat bij jou? Op het zakje zie je echt mooie paars/rode tomaten. Maar in het echt was alleen de onderkant die kleur, de bovenkant niet. En dan werden ze aan de onderkant al beurs, dus ik kon ze ook niet langer laten hangen. De smaak was verder wel goed, mooi om te verwerken ook. Veel vruchtvlees.

Geplaatst:

Nou hij begon zacht te worden aan de struik dus daarom geoogst. Hij oogt niet zo mooi en is zeker niet rood...meer ròse, maar ik vond m wel lekker dus. Heb er foto's van gemaakt voor eigen gebruik (lees: voor mn nalatend geheugen ) ; komt nu goed uit

PICT848062691410183962.JPGPICT848175361410183963.JPGPICT848334881410183964.JPG

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Deze bloem: (via het identificatietopic komen we er niet uit) gekregen van?

Wie weet het?

Het zijn mooie open planten met weinig blad en al de hele zomer veel bloemen...

IMG873884401410899693.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...