Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Wat geweldig om te ontdekken dat er een heel "moestuin wereldje" is! Ik hoop van alles hier te leren want zoals de titel al aangeeft ben ik net begonnen en weet ik eigenlijk bijna niets.

We hebben een jaar geleden een nieuw huis gekocht met veel grond. Een gedeelte van de tuin willen we gebruiken om een moestuin te maken waar vooral ik in ga werken. Het is een stuk van ongeveer 100 m2. Op Pinterest heb ik ontzettend leuke ideeën gezien. Hoewel we nog druk zijn met de verbouwing van ons huis, vond ik het zonde om dit jaar weer niets te doen en ben ik maar wat gaan planten.

Op dit moment heb ik aardappels, wortels en prei in 'mien moestuin' staan. De wortels komen alleen nog niet door, dus ik ben bang dat dat niet goed gaat komen. Ook zitten er een aantal zonnebloempitten in de grond. We hebben een kleine kas waar al druiven in stonden die het goed doen. Verder heb ik in de kas ook wat aardbeien en tomaatjes gezaaid. Ook hebben we een boomgaard met een aantal oude appelsoorten, een perenboom, een kersenboom en een walnotenboom. Nou, dit is alvast even wat we 'hebben'. Ik zal zo eerst eens goed rondkijken hier en daar zullen vast vragen beantwoord zijn die ik ook heb.

Voor de fotoliefhebbers... de plaats waar de moestuin moet komen, de boomgaard, stukje moestuin met aardappels.

IMG0605-34821398802447.JPGIMG0750-96041398802450.JPGIMG3102-640x48039951398802453.JPG

Geplaatst:

Welkom, leuke boomgaard trouwens!

Alles wat je aandacht geeft groeit!

Geplaatst:

Welkom en idd genoeg info te vinden op dit mooie forum.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Wat een super stuk land...

Welkom!

Geplaatst:

welkom

Geplaatst:

welkom!

Geplaatst:

Welkom ! heerlijk mooie stek.

Geplaatst:

Die boomgaard

Ik ben jaloers. Veel succes en veel leesgenot hier op het forum.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt allemaal voor het welkom!

Wat een stel fanatiekelingen hier. Mooi om te zien!

Ik stel hier alvast een vraagje want ik kon niet vinden bij welk topic ik dit het beste zou kunnen zetten. Op internet heb ik een mooi programma gevonden: Smart Gardener. Hiermee kun je je eigen moestuin makkelijk inrichten en bijhouden wanneer je wat kunt doen. Maar ik vroeg me af of zo'n programma ook in het Nederlands bestaat?

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Dank je Valerie. Maar ik bedoel eigenlijk een computerprogramma, geen TV programma. Was misschien niet zo duidelijk van mij. Ik gebruik nu deze: http://www.smartgardener.com/, maar ik vroeg me af of er ook Nederlandse computerprogramma's zijn waar je duidelijk je moestuin en de vorderingen bij kunt houden. Iemand?

Smart-Gardener83581400057632.jpg

Geplaatst:

Welkom mede twentenaar

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt Stan!

Ik heb het programma meteen gedownload op mijn computer en ga er komende week eens even voor zitten. Maar eh... wat doet het plaatje van de alien eigenlijk in het programma?

Loraine: ook bedankt. Tja Twente is een mooie plek om te wonen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.