Erny Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Ja zeg... die verleiding is voor mij nu wel erg groot, gezien deze Chica ook in Groningen woont... Denk dat ik dan ook wel een blik wil werpen op oa de Guatamalaanse aanwinsten.Heb ook nog wel wat toe te voegen ook... Quote
malouis Geplaatst: 9 januari 2015 Geplaatst: 9 januari 2015 Ik wil deze ronde ook graag mee doen. Quote
Stan Geplaatst: 10 januari 2015 Auteur Geplaatst: 10 januari 2015 Goed voor de (on)duidelijkheid heb ik het start topic maar even wat aangepast en mogen aanvullen met enkele nieuwe deelnemers erbij : Inmiddels gaan we naar de 2de Ronde : Ronde 2 start met wat nieuwe deelnemers erbij en gaat 12 januari op de post naar een van deze leden : GabyvG,Malouis,Piroska,Erny,Jenneke,Liekie,chicasonja Wil je nog mee met deze ronde of ben ik je vergeten laat dat dan graag zo snel mogenlijk weten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Piroska Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Stan, misschien is het handig als je dan de envelop eerst stuurt naar Chica, aangezien wij dan allemaal in de zuid-Amerikaanse zaden kunnen neuzen.. De vorige ronde deed zij niet mee naar ik meen dus voor haar is er ook erg veel te neuzen dan. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Hier van hetzelfde... Had je gevraagd om mij ook ná ChicaSonja te zetten. Is ook handig omdat ze ook in Groningen woont. Quote
Nasuada Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Binnenkort gaat mijn zus voor 3 maanden naar Zuid-Amerika (chili). Ik kan haar vragen om op zoek te gaan naar bijzondere pepertjes voor de zadenenveloppe. Nu ben ik een beginner en heb geen flauw idee wat dan bijzonder zou zijn.Waar zouden jullie belang bij hebben? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Stan Geplaatst: 11 januari 2015 Auteur Geplaatst: 11 januari 2015 Nasuada, met allerlei soortjes zijn we blij maar vooral wat men daar zelf teelt(vaak al jaren in de familie zijnde soortjes) zijn zeer intressant. En niet te vergeten de wilde soortjes die daar voorkomen zijn ook heel erg intressant. Even over de volgorde van versturen . Het lijstje zoals het nu in de begin topic staat voor de 2de ronde ias niet de volgorde van versturen maar enkel een opsomming van wie mee doet. De envelop gaat eerst naar ChicaSonja en dan door naar Erna, Malous etc, de volgorde zal ik straks even in het start topic plaatsen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 11 januari 2015 Auteur Geplaatst: 11 januari 2015 En zo-juist nog een aanmelding erbij via pb. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Liekie Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Als beginner ben ik ook al blij met 'gewonere' soortjes, dus je mag me in de volgorde zetten waar het het beste past, een joker zeg maar Quote
Stan Geplaatst: 11 januari 2015 Auteur Geplaatst: 11 januari 2015 Morgen gaat de doos naar ChicaSonja en volgt zijn weg naar Erny. Daarna door naar Malouis, GabyvG, Jenneke, Piroska. Het kan zijn dat Lola hier nog tussen komt maar, het kan ook zijn dat ze voor de envelop met aangepaste inhoud gaat. Ik ga naar Liekie een envelope sturen met een aangepaste inhoud waar ze naar harte-lust uit mag graaien en dan wel of niet door mag naar Lola. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Liekie Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Ow dat vind ik ook supertof Stan!! Bedankt voor alle moeite die je hier allemaal in stopt Quote
Stan Geplaatst: 12 januari 2015 Auteur Geplaatst: 12 januari 2015 De doos is onderweg naar Groningen . Net als de envelop naar Liekie. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
chicasonja Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Hoi ik heb de doos inmiddels gekregen, een aantal mooie eruit gehaald voor mijn verzameling. Wel lastig kiezen hoor! volgens jaar maar weer eens mee doen.Het belangrijkste ik heb er zaden uit Guatemala in gedaan.Teven heb ik een omschrijving van al die zaden in de doos gedaan.Dit zijn de foto's die ik van de pepers gemaakt heb: Quote jardindechica.tumblr.com
Erny Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Als het goed is heb je een pb van me ontvangen... de capsicumenveloppe mag mij overslaan en door naar Malouis... Mooie pepers op de foto... heb je ook namen weten te bemachtigen? Quote
Piroska Geplaatst: 14 januari 2015 Geplaatst: 14 januari 2015 Mooie pepers Sonja! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
chicasonja Geplaatst: 16 januari 2015 Geplaatst: 16 januari 2015 Kan ik ook een document ( pdf) toevoegen, want daar heb ik meer info over de pepers.Dit heb ik trouwens uitgeprint bij het pakketje gedaan. groetjes sonja Quote jardindechica.tumblr.com
malouis Geplaatst: 17 januari 2015 Geplaatst: 17 januari 2015 De doos is aangekomen.Ik ben ff zoet. Quote
Lola Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Ik ben benieuwd Die pepers uit Guatamala zien er ook goed uit. @Stan, kom ik nog ergens tussen of ben ik gewoon aan het eind? Quote
Stan Geplaatst: 18 januari 2015 Auteur Geplaatst: 18 januari 2015 Sorry, ik ben wat druk de laaste dagen en nu net het lijstje in de start topic aangepast.De volgorde van ronde 2 : Chicasonja, Malouis, GabyvG, Lola, Jenneke, Piroska. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Lola Geplaatst: 18 januari 2015 Geplaatst: 18 januari 2015 Maakt niet uit hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig en ik ga eind februari bijna 2 weken weg. Ik zou het jammer vinden als dat dan net samen viel dan ligt het zo lang stil. Maar dat gaat helemaal goed komen Quote
chicasonja Geplaatst: 19 januari 2015 Geplaatst: 19 januari 2015 Ik heb zeker ook namenIn de enveloppe met zaden heb ik ook nog een verdere beschrijving van de soorten Ik zal nu ook de namen noemen in de volgorde zoals de fotoo's staan:Sommige soorten hebben verschillende namen, in het document in de envelop,staan alle namen die ik te weten ben gekomen, inclusief namen in verschillende maya talen. 1.chile loco geel en rood ( ook wel 7 caldos genoemd) 2, chiltepe, chiltepin, pequin3 serano4 diente del perro, pico de gallo5 chile chocolate, chile largo, chile verde, chile seco6. chile huerta7 cobanero, cahabonero, bolonillo8 .Sambo9. Guaque, Huaque guajillo10, Pasa, 11 habanero petenero Quote jardindechica.tumblr.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.