Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja zeg... die verleiding is voor mij nu wel erg groot, gezien deze Chica ook in Groningen woont...

Denk dat ik dan ook wel een blik wil werpen op oa de Guatamalaanse aanwinsten.

Heb ook nog wel wat toe te voegen ook...

Geplaatst:

Goed voor de (on)duidelijkheid heb ik het start topic maar even wat aangepast en mogen aanvullen met enkele nieuwe deelnemers erbij :

Inmiddels gaan we naar de 2de Ronde :

Ronde 2 start met wat nieuwe deelnemers erbij en gaat 12 januari op de post naar een van deze leden :

GabyvG,Malouis,Piroska,Erny,Jenneke,Liekie,chicasonja

Wil je nog mee met deze ronde of ben ik je vergeten laat dat dan graag zo snel mogenlijk weten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Binnenkort gaat mijn zus voor 3 maanden naar Zuid-Amerika (chili). Ik kan haar vragen om op zoek te gaan naar bijzondere pepertjes voor de zadenenveloppe. Nu ben ik een beginner en heb geen flauw idee wat dan bijzonder zou zijn.

Waar zouden jullie belang bij hebben?

Geplaatst:

Nasuada, met allerlei soortjes zijn we blij maar vooral wat men daar zelf teelt(vaak al jaren in de familie zijnde soortjes) zijn zeer intressant. En niet te vergeten de wilde soortjes die daar voorkomen zijn ook heel erg intressant.

Even over de volgorde van versturen . Het lijstje zoals het nu in de begin topic staat voor de 2de ronde ias niet de volgorde van versturen maar enkel een opsomming van wie mee doet.

De envelop gaat eerst naar ChicaSonja en dan door naar Erna, Malous etc, de volgorde zal ik straks even in het start topic plaatsen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Morgen gaat de doos naar ChicaSonja en volgt zijn weg naar Erny. Daarna door naar Malouis, GabyvG, Jenneke, Piroska. Het kan zijn dat Lola hier nog tussen komt maar, het kan ook zijn dat ze voor de envelop met aangepaste inhoud gaat.

Ik ga naar Liekie een envelope sturen met een aangepaste inhoud waar ze naar harte-lust uit mag graaien en dan wel of niet door mag naar Lola.

Geplaatst:

Hoi

ik heb de doos inmiddels gekregen, een aantal mooie eruit gehaald voor mijn verzameling. Wel lastig kiezen hoor! volgens jaar maar weer eens mee doen.

Het belangrijkste ik heb er zaden uit Guatemala in gedaan.

Teven heb ik een omschrijving van al die zaden in de doos gedaan.

Dit zijn de foto's die ik van de pepers gemaakt heb:

2014-11-27-1969721421182274.002014-11-27-1948651421182279.012014-11-27-1964401421182284.022014-11-27-1950491421182289.032014-11-27-1930791421182294.042014-12-13-1753761421182299.012014-12-13-1743011421182304.012014-12-31-1127371421182309.17

2014-12-31-1124581421182314.212014-12-31-1163521421182320.24

2015-01-03-1817941421182324.06

jardindechica.tumblr.com

Geplaatst:

Als het goed is heb je een pb van me ontvangen... de capsicumenveloppe mag mij overslaan en door naar Malouis...

Mooie pepers op de foto... heb je ook namen weten te bemachtigen?

Geplaatst:

Kan ik ook een document ( pdf) toevoegen, want daar heb ik meer info over de pepers.

Dit heb ik trouwens uitgeprint bij het pakketje gedaan.

groetjes sonja

jardindechica.tumblr.com

Geplaatst:

Ik ben benieuwd

Die pepers uit Guatamala zien er ook goed uit.

@Stan, kom ik nog ergens tussen of ben ik gewoon aan het eind?

Geplaatst:

Sorry, ik ben wat druk de laaste dagen en nu net het lijstje in de start topic aangepast.

De volgorde van ronde 2 : Chicasonja, Malouis, GabyvG, Lola, Jenneke, Piroska.

Geplaatst:

Maakt niet uit hoor. Ik was gewoon nieuwsgierig en ik ga eind februari bijna 2 weken weg. Ik zou het jammer vinden als dat dan net samen viel dan ligt het zo lang stil. Maar dat gaat helemaal goed komen

Geplaatst:

Ik heb zeker ook namen

In de enveloppe met zaden heb ik ook nog een verdere beschrijving van de soorten

Ik zal nu ook de namen noemen in de volgorde zoals de fotoo's staan:

Sommige soorten hebben verschillende namen, in het document in de envelop,staan alle namen die ik te weten ben gekomen, inclusief namen in verschillende maya talen.

1.chile loco geel en rood ( ook wel 7 caldos genoemd)

2, chiltepe, chiltepin, pequin

3 serano

4 diente del perro, pico de gallo

5 chile chocolate, chile largo, chile verde, chile seco

6. chile huerta

7 cobanero, cahabonero, bolonillo

8 .Sambo

9. Guaque, Huaque guajillo

10, Pasa,

11 habanero petenero

jardindechica.tumblr.com

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...