Geplaatst: 9 maart 20223 j Van klaagbaak naar jubeltopic ! In een paar maanden tijd moest ik tot 2 keer toe een dure reparatie aan mijn camper laten uitvoeren omdat een marter zo nodig een slang van de turbo moest doorvreten. Deze keer is het jubelen omdat vannacht is bewezen dat mijn nieuwe marterverdediging werkt. Ik heb een paar makkelijk verplaatsbare gaaspanelen gemaakt die je simpel aan de palen van de carport kunt vastklikken en dan auto en camper isoleren van de boze marterwereld. Een marter die eventueel toch langs het gaas naar boven klimt komt boven met zijn neus in een stevig net terecht. 's Morgens het net als een gordijn open schuiven, betreffende paneel losklikken en aan de kant zetten, en Frans kan na een zorgeloze nacht weg met auto of camper. Dat het werkt bewijst het filmpje dat een van mijn camera's afgelopen nacht maakte. Jammer genoeg kan ik geen mp4 file uploaden die laat zien hoe de marter langs het paneel heen en weer drentelt. In plaats daarvan een paar screenshots uit het filmpje. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 10 maart 20223 j Ik moest even heel goed kijken: waar zie ik het bewijs? De marter zit helemaal rechts op de foto. Op foto 1 & 3 licht zijn linkeroog op door IR. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 10 maart 20223 j O, ik zie het ja. De marter wil ook echt naar binnen. Gefeliciteerd dat het je gelukt is Frans. Waarschijnlijk was dit een stuk betaalbaarder dan de stroomschok-apparatuur.
Geplaatst: 10 maart 20223 j @Jane Doe Wegvangen en uitzetten is geen oplossing. Daarvoor komen er teveel van deze beesten in mijn omgeving voor die graag een vrij gekomen territorium in bezit zullen nemen. De camera van een buurman heeft inmiddels weer een paartje gespot. Normaal zijn het solitaire dieren dus er zit gegarandeerd weer wat uitbreiding aan te komen. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 26 november 20223 j @mdubbelm Jeetje... inderdaad dan al januari... wat gaat de tijd snel. Zaai jij ze op een warmtemat?
Geplaatst: 26 november 20223 j Nee, @Lia56, volgens de denomethode en dan daarna in een kasje in de vensterbank. Ik had zo’n verwarmd kweekkasje in de vensterbank, maar vond ik toch niet praktisch. Ons huis is best warm,misschien dat ik voor ‘s nachts wel een warmtematje ga aanschaffen.
Geplaatst: 26 november 20223 j Jubel jubel jubelll Tuintje van 200m2 waar een kas en huisje op mogen voor nieuwe tuinseizoen. Helemaal blij! Nu nog een afspraak maken om contract te tekenen. Maar via de mail is het alvast rond You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 27 november 20223 j @Kruidenvrouwtje Geweldig! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 1 december 20223 j Jubel: de eerste € 190,- (van de prijscompensatie energie nov + dec 2022) is hier bijgeschreven. Mijn energiebedrijf stort dat apart terug op mijn rekening. Andere bedrijven verrekenen dat ook, maar soms op een andere wijze / een ander moment. Die 2x 190,- heb ik inmiddels al weggegeven: aan de lokale voedselbank. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 1 december 20223 j @henkg Nu pas de eerste? Ik heb die 3of 4weken geleden al gehad. Deze week komt de tweede storting. (Vattenfall) Dus wat je zegt dat andere bedrijven op andere momenten doen klopt dan waarschijnlijk wel. 190 euro compensatie voor november, uiteindelijk verbruik voor nov 105,- 1 december 20223 j aangepast door rorror typo
Geplaatst: 1 december 20223 j Auteur @rorror, storing? Het scheelt maar 1 lettertje. Prettig gestort zullen we er maar van maken. Het ligt eraan wanneer jouw maandelijks afschrijving plaats vindt, bij jou zeker begin van de maand? Hier de eerste €115 eind november ontvangen, verrekend met de maandelijkse afschrijving a 75. Mijn adviesbedrag is 57, maar ik betaal wat meer om geld over te houden volgende jaarafrekening. Eind van het 3jarig contract is over 2 jaar en dan krijg ik nog 300 bonus terug. Ik kom er goed mee weg. @henkg, mooi gebaar! Ik hou het lekker zelf... 1 december 20223 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 1 december 20223 j @HuubvG Ah Typo! Thanks. Contract ingegaan op de 6de volgens mij. Mijn maand bedrag hadden ze in oktober van 105 naar 235opgehoogd. Okt 115euro verbruik, nov 105. (10euro lager per/maand door nieuwe tv. Jubel)
Geplaatst: 16 december 20223 j AH Perla deze week in de aanbieding, maar volgens mij hebben ze er een foutje in de prijs laten sluipen. Terwijl hij voor 4,99 vorige week in de winkel was, was hij deze week de tweede gratis er bij. Ik dacht dus 2,50 per zak. Maar blijkbaar hebben ze ook de prijs naar 3,39 per zak laten zakken, waardoor de zakprijs op 1.695euro uitkomt. Heb meteen maar 20zakken mee genomen, 20x, 1+1 gratis, dus 10betalen, 3,39 = 33,90. Ik had nog 12boekjes a 2euro per stuk van perla zegels, Die boekjes erbij ingeleverd. 33,90 - 24 = 9,90 , Dus uiteindelijk 9,90 betaald voor 20zakken. Zijn nog tot en met zondag te koop. Doe er je voordeel mee. Zie volgende website voor prijs geschiedernis van supermarkt producten: https://www.supermarktscanner.nl/product.php?keyword=Perla
Geplaatst: 24 december 20223 j Vandaag 40 jaar getrouwd met mijn verkering! ❤️ Dat is wel een jubel waard toch?
Geplaatst: 25 december 20223 j Wat fijn dat jullie al zo lang bij elkaar zijn... tegenwoordig een hele prestatie. Gefeliciteerd !!
Geplaatst: 9 februari 20233 j We hebben een klein pupje , een australian shepherd, blue merle, met prachtige blauwe oogjes. Ik ben verliefd, en kei druk 😂 9 februari 20233 j aangepast door Indy
Geplaatst: 10 februari 20233 j O, wat leuk. Ik herken de drukte... onze pup is nu 1 jaar en 3 maanden ( lijkt wel in de pubertijd te zitten) maar wat een geluk, geniet ervan
Geplaatst: 19 maart 20232 j Het vorig jaar opgehangen mezenkastje is in gebruik genomen door een mees! Ik had goed over de locatie nagedacht, daarom ben ik zo blij.
Geplaatst: 19 maart 20232 j Vandaag tijdens de zondagse wandeling een flinke beverdam aanschouwt. Ik hoop dat de bevers hier vlakbij ook de kans krijgen om dit te doen. Wat een verandering in het landschap! 19 maart 20232 j aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.