Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb juist een hekel aan DHL. Zetten pakjes gewoon bij de voordeur (in de regen) als je niet thuis bent en geen mailtje hebt gehad ( want als ik vooraf een mailtje krijg, regel ik wel wat). Of je krijgt een berichtje "helaas, we hebben u gemist" terwijl je met zicht op de voordeur al een paar uur zit te wachten. 

"Pakket afgeleverd" bleek een busstuk bij dat bij de overburen in de deur was gedrukt. Gelukkig waren ze zo lief om het bij ons te bezorgen.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Wij hebben geen voordeur in gebruik, dus alle pakjes worden aan de achterdeur bezorgd.

We hebben daar een grote box staan, die bedoeld is om tuinstoelkussens in op te bergen.

Daar doen ze altijd de pakjes in, als we ze mis lopen, ze staan daar mooi droog als het regent.

We hebben zo'n neerzet overeenkomst.

Ik leg er, als het heel warm is in de zomer, ook wel wat blikjes fris en water in, die ze kunnen pakken.

aangepast door Rookie

Geplaatst:

@woldisteldat wat jij beschrijft hebben wij eerder met Postnl. Uitstellen van pakketten. Bij de verkeerde deur afgeven. Zomaar naar een servicepunt brengen terwijl ik gewoon thuis ben. 

Met DHL hebben we afgesproken dat als we er niet zijn. Het pakket in de blauwe container mag. Daar ligt het droog en niet zichtbaar vanaf de weg. Dhl is ook nog eens goedkoper om te versturen. 

Nu even de jubel:

Het wordt weer steeds langer licht. Dus eten we weer iedere avond met de gordijnen nog open. Heerlijk is dat, dan weer je dat de lente er echt weer aankomt.

aangepast door Gitta

Geplaatst:

De ooievaars zijn er weer!

Helaas geen foto, maar zij/hij liep vanochtend in het land voor ons huis.

Een aantal kilometers verderop staan een aantal palen met nesten.

Het voorjaar komt er aan!

Geplaatst:

@Rookie Goed idee om er in de zomer flesjes water in te zetten, die ga ik onthouden!
Wij hebben ook al jaren zo'n box staan. Neergezet in coronatijd want toen werden de pakketjes in weer en wind voor de deur neergezet, met box stonden ze tenminste droog. Het blijkt zo goed te werken dat deze is blijven staan. Sindsdien geen bezorgers meer gehad met rare fratsen, direct met een niet-thuis briefje komen aanlopen, pakketjes straten verderop bij "buren" bezorgen en dat soort dingen. Maar ook gewoon heel fijn dat ik niet snel naar de deur hoef als dat even niet lukt of net paar minuten de deur uit ben als de bezorger langs komt. 

Geplaatst:

We hadden toch een paar zomers met 40 graden?

Toen ben ik er eigenlijk mee begonnen.

Ik legde er toen ook wat van die uitdeel zakjes chips bij, ik dacht dat ze het zout ook wel konden gebruiken.

Sindsdien is dat er eigenlijk in gebleven.

Geplaatst:

Ik wil ook even jubelen. Van de week heeft mijn man deze tunnelbogen aangebracht en daarnet zei hij dat ik een 3e setje van matje en lampjes mag bestellen. Want het kan zijn dat ze er later niet meer zijn b.v. En soms heb je alleen licht nodig en geen matje. Dus meer mogelijkheden. En ik had ook nog korting, want mij werd 30 dagen gratis Prime aangeboden.

Alleen de matjes worden veel te warm: 31,4 graden. Dus er moet een rekje tussen komen.

MTF 1.jpg

MTF 2.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Mijn matjes gaven ook altijd erg veel warmte en Ik legde er altijd een oud dik boek of wat strips tussen totdat de gewenste temperatuur in de bak bereikt was.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb er een metalen rooster op gezet, die paste er precies tussen. Ik heb er 2, dus er moeten er weer 2 bijkomen.  Een voor de groenteflat en 1 voor baksels uit de oven.

Geplaatst:
5 uren geleden, Rookie zei:

We hadden toch een paar zomers met 40 graden?

Waar dan?. Misschien op plaatsen waar er alleen maar steen is, maar over het algemeen niet.

Geplaatst:

In 2022 hadden we toch heel warme dagen?

We haalden net de 40 graden niet, maar wel volgens mijn gevoelstemperatuur...

Ik meen me dat te herinneren, omdat we toen een airco hebben laten installeren.

https://klimaatadaptatienederland.nl/actueel/actueel/nieuws/2022/zomer-2022/

aangepast door Rookie

Geplaatst:

Mja, maar 40 graden heb je echt niet zo maar. En ook niet overal.

aangepast door woldistel

Geplaatst:

Jippie! Mijn Ashwaganda is opgekomen! Na jarenlang vergeefs proberen is het nu toch gelukt, met een warmtematje (dit jaar voor het eerst). Met best wel oud zaad nog. Nu nog haar in leven zien te houden. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Moest het even Googelen, Ashwaganda 😊. Leuk als het na zoveel jaar dan lukt.

Geplaatst:

Wel even een jubel waard: we zijn vandaag 50 jaar getrouwd!🥰

Geplaatst:

Gefeliciteerd! 

Geplaatst:

Gefeliciteerd, Rookie…..50 jaar! Mooi hoor! 😊

Geplaatst:

@Rookie Gefeliciteerd. Een hele fijne dag

Geplaatst:

@Rookie Dat is indrukwekkend! Gefeliciteerd :-).

Geplaatst:

@Rookiegefeliciteerd! 

Geplaatst:

Gefeliciteerd @Rookie

Geplaatst:
Op 17-2-2025 om 08:25, Rookie zei:

we zijn vandaag 50 jaar

En ik maar denken dat je een jonge blom bent. Proficiat, prachtig getal en hopelijk even happy als 50 jaar terug.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dankjewel!

Ja hoor, nog steeds even happy, meestal tenminste.😁

Zo grappig dat je je zo'n beeld vormt van mensen online...

Heb ik ook altijd.

Geplaatst:

Gefeliciteerd @Rookie! Wat een mijlpaal. Ik dacht ook dat je een jonkie was 🫣. Waarschijnlijk door je nickname.

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
Jippie! Mijn Ashwaganda is opgekomen! Na jarenlang vergeefs proberen is het nu toch gelukt, met een warmtematje (dit jaar voor het eerst). Met best wel oud zaad nog. Nu nog haar in leven zien te houden. 

Heeee dat is lang geleden dat ik dat voor je had meegenomen! Zeker lang geleden. Leuk dat het is aangeslagen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.